Brzinci 2008 — 18 listopada 2008 -

Sigurno već dugo niste pročitali kako je Motohappening ovog puta bio rekordno posjećen i ostale hvalospjeve u vezi tog organiziranog vikenda za trkače amatere na našoj jedinoj pravoj pisti. E, pa ovog puta smo se vratitli u slavno doba Motohappeninga. Prepuna staza, prepun park vozača i prepun parking za posjetitelje. Ni utrke nisu bile loše, čak štoviše, pa su u nedjelju gledaoci mogli posvjedočiti dvostrukom rušenju hrvatskog rekorda staze, a i timska utrka je bila napeta do zadnjeg metra…
 

Petak
 
Petak je na motohappeningu dan kada se slobodno treinra, a rutina se nakratko prekida radi popularne Happy race utrke, koja se ovaj puta vozila sa transponderima, pa tako imamo i službeni rezultat. Prije toga samo napomenimo kako je organizator uveo jednu slatku novinu: naime, od sada ćete na motohappeningu moći iznajmiti transponder za cijeli dan za smiješnu cifru od 80 kn. Na kraju dana samo odete do iskusne i provjerene krono službe i voila, imate svoj poluslužbeni rezultat. Tako bi se trebalo stati na kraj lovačkim pričama, a i sustav kvalifikacija za utrke je puno jednostavniji…
 

Vratimo se Happy race-u. Glavni protagonisti utrke bili su Aldo Simonović i Saša Kranjec, udarni ljudi Prvenstva Hrvatske, koji su iskoristili zadnji ovogodišnji happening nebi li još koji put provozali svoje motore koji su ih dobro služili cijele godine. Saša Kranjec se na lijep način zahvalio svom motoru s kojim je osvojio prvenstvo, te ga već dan prije u Riječkom zavoju razbio u malo jačoj mjeri. Budući da je timski kolega Zujić bio odsutan radi prehlade, Kranjec je nastupao na njegovom motoru. Što se kasnije pokazalo kao mali hendikep.
 

Utrku je poveo upravo taj udarni dvojac u sastavu Simonović – Kranjec. Kranjec, još uvijek malo natučen i ošamućen od pada, na rabljenim gumama, nije mogao pratiti Simonovićev tempo od 1.32 koje je raspoloženi Aldo radio. No, ipak, Saša se na cilj dovukao drugi. Treći u klasi 1000 ciljem je prošao Ettore Lini, dok je klasu 600 pobijedio Tomislav Jug ispred Vugrinca i Ivanova, ali na tempu 3 sekunde sporijem od svog najboljeg vremena. Ipak je to Happy Race.
 

Subota
 
… je ovog puta, radi popularizacije i vraćanja No Limit utrke na staru slavu, ostavljena samo za treninge i timsku utrku. O treninzima, koji su bili prepuni padova zbog velike gužve na stazi i vozača s pomalo praznim baterijama, nećemo, već ćemo se prebaciti na timsku utrku, koja je isto vidjela novinu u vidu šikane na kraju boksova kroz koju vozači trebaju proći. Iako je ideja bila da se diskvalificiraju oni koji prođu ravno, takvih je ipak bilo previše, jer ljudi nisu navikli migoljiti kroz definitivno preusko postavljene čunjeve, već ih je većina projurila ravno. Isto tako, radi malog kašnjenja krono službe, nastao je potpuni zastoj u organizaciji starnih mijesta, pa su vozači malo duže čekali da pretrče ciljnu ravninu i u velikom endurance stilu počnu utrku.
 

Apsolutni prvaci timskih utrka ovog puta
nisu vozili zajedno zbog Zujićeve prehlade

 

Kako je timski partner Kranjecu Zujić bio bolestan, Kranjec se udružio sa svojim prijateljem Borisom Pušćenikom udružio i odlučio pobijediti. No, na put im je stao par Simonović – Matković.
 

Iako je iskusni Kranjec imao dobru taktiku te uspio na sve načine, pa i vožnjom 1.32 u gužvi, zaraditi vrijeme, timski kolega Pušćenik malo je prokockao sve to u svom zadnjem turnusu. Na izlasku na stazu imao je prednost od 3 sekudne pred Matkovićem, no zbog velikog manjka kondicije, ona se brzo istopila. Tako je timsku pobijedio par Simonović – Matković, ispred Kranjeca i Pušćenika, dok su na cilj treći stigli Roman Albreht i Janez Prosenik. Par iz klase 600, Erceg – Arnautović, na cilj je stigao kao četvrti.
 

Nedjelja
 
Nedjelja je, za razliku od ostalih dana, ipak bila rezervirana u velikoj mjeri za utrke, kako to i priliči nedjelji na stazi. Prvi su u utrku krenuli vozači klase No Limit 1000. I opet ista dva protagonista po imenima Simonović i Kranjec. Spomenuti dvojac pokazao je ostatku zašto su u prvih 10 u AA natjecanjima svojom vožnjom koja je publiku ostavila bez daha.
 

Iako je Simonović vodio cijelu utrku, Kranjec mu je cijelo vrijeme disao za vratom. Upravo je nevjerovatno bilo gledati kako se dvojac igra lovice, ali ne na nekom sporom vremenu, već na 1.31! Kranjec, iako na slabijem motoru od svoga (kojeg je razbio), uspjevao je pratiti Simonovića po zavojima, dok bi mu ovaj na svakoj ravnici otišao za 30 m, što je bilo dovoljno da ga ne može proći. No, to je isto značilo da ima idealnog zeca za zavoje. Tako je Simonović srušio hrvatski rekord na 1.31.266, da bi ga Kranjec opet uzeo u svoje vlasništvo i odvezao 1.31.212. Utrka za pamćenje! No ipak, Simonović prolazi ciljem prvi, ispred Kranjeca koji je pustio gas i prokotrljao se kroz cilj, znajući da mu ovaj puta ne može ništa.
 

Treći je ciljem prošao Janez Prosenik sa ne baš sporih 1.33.408, dok su naše nade, u vidu Matkovića, Brajevića, Odaka i Pušćenika, zauzele nešto niže pozicije, točnije 8.,10.,11. i 12.
 

No Limit 600 bila je sljedeća utrka na redu. Kao glavni protagonisti opet su se postavili jedni od vodećih ljudi AA natjecanja: Luca Tommasini i Dario Horvat, koji se tek oporavio od loma ključne kosti na Hungaroringu. No, kako mu to nije dovoljan hendikep, Dario je i u nedjelju ujutro pao, ali na svu sreću, bez ikakvih posljedica.
 

Padovi i period neaktivnosti ipak su ostavili traga na jednom od naših supertalenata, pa tako Dario ipak nije mogao protiv luđaka iz Udina, koji ga je ostavio za preko 4 sekunde. No, na trećem mjestu našao se Tomislav Jug, koji napreduje iz utrke u utrku. Četvrti je ciljem prošao „povremeni“ Robert Barukčić, dok je iza njega ciljem prošao Vugrinec, pa Davor Barukčić.
 

Dunlop Cup ovog puta pomiješao je dvije klase

 

Nakon treninga između utrka uslijedila je utrka Dunlop Cup-a, koji se ovaj puta vozio zajedno za obe klase. Za uzbuđenje na startu pobrinuo se Davor Grgić, inaće do tada prvi u poredku. Njemu je odmah na startu u prvom zavoju pukao lanac i razbio blok motora, nakon čega je stazu dobrano natopio uljem, pa je uslijedio prekid i to malo duži. To nije prvi takav slučaj, jer je i u 5. mjesecu utrka Dunlop Cupa malo odgođena – iz istoga razloga.
 

No, kada je utrka startala, glavnu riječ preuzeli su Korunić, Kontrec i Ivanov, koji su ciljem ovim redosljedom prošli unutar jedne sekunde. S tim da prva dvojica nastupaju u klasi 1000, dok je Ivanov u klasi 600. Iako je Kontrec imao čak za sekundu bolji najbolji krug, Korunić je u cilj ušao prvi.
 

Lovorko Brajević "Lolo" Erik Matković usprkos 1.33.9
nije pobijedio nego opet skupljao
Kawasakija po travi. Nažalost.

 

Sljedeća na redu bila je utrka klasa Serija i ProSerija. Iako je postavio najbrži krug, respektabilnih 1.33.9, Erik Matković opet nije imao sreće, te je pao u trećem zavoju i ostao gledati kako mu Damjan Smrkolj uzima lovorike. Drugi je ciljem prošao nevjerovatni Alen Pečnik. Navodno je ovaj dečko treći puta u životu na stazi, pa nas još dodatno čudi njegovih 1.35.2 na serijskom motoru. Treći je ciljem prošao Simčić, ispred Brajkovića i Pervanića.
 

Zadnja prava utrka na repertoaru bila je ona klase BOT. Ukupnu pobjedu odnio je Janez Jeršin na Apriliji Mille, dok je drugi ciljem prošao Tomo Marić na KTM Super Duke-u, dok je treći bio Milan Vončina na Ducatiju 1098S.
 

Za kraj programa i sezone, održana je i revijalna utrka mehaničara. Iako je to revijalna utrka, ona je prepuna bivših prvaka, pa je tako pobjedu odnjela Urška Turnšek, u ulozi mehaničara Tomislava Juga, drugi je ciljem prošao Mario Muraja kao mehaničar Marka Viška, dok je treći ciljnu crtu presjekao Damir Horvat, otac i mehaničar Daria Horvata. Kako se organizatoru svidjela ova ideja, ista utrka je najavljena i za sljedeću godinu.
 

Urška Turnšek bila je najbolja od mehaničara

 

I iako smo cijele godine tugovali kako je Motohappening umro, pokopan i kako vlada besparica i bezvoljnost među vozačima, zadnji Motohappening nam je pokazao i opalio šamar buđenja. Toliko puno motora i publike već dugo nismo vidjeli na Motohappeningu, kao ni uzbudljivih utrka i prepunu stazu motora. Nadamo se da će se ovaj trend prenjeti i na drugu godinu.
 

Kompletne rezultate, kao i vremena pojedinih vozača na treninzima, pogledajte na www.adriatic-timing.com.

Više slika, razgovora i komentara pogledajte na FORUM-u
 

Share

About Author