Savjeti i škola vožnje — 05 rujna 2010 -

Čest ste posjetitelj Grobnika, a još uvijek se osjećate da niste dovoljno sigurni na stazi? Ili ste možda prvi puta na stazi, pa od početka želite učiti onako kako treba? Ili jednostavno želite znati više i voziti brže, sigurnije i efikasnije? 99 Racing School i „profesor“ Krešimir Erdec „Kec“ su tu da vam otkriju tajne zanata. I tako smo na red došli i mi da nešto naučimo.
 

 

99 Racing School osnovana je 2009. godine na Automotodromu Grobnik od strane Krešimira Erdeca, višestrukog prvaka države u brzinskom motociklizmu, ali i u kartingu i jet-ski natjecanjima. Kec već dugi niz godina prenosi svoje znanje mlađim naraštajima i svima onima koji žele znati više o utrkama, ali je tek prošle godine ostvario svoj dugogdišnji san i otvorio pravu školu vožnje.
 

Kroz godine posjećivanja Grobničke piste nagledali smo se samoukih „pilota“. I dok oni talentiraniji brzo nauče pravi put – te svejedno usput dosta griješe jer im nitko na to ne ukazuje, postoje i oni koji se nikako ne mogu natjerati da krenu malo brže. 99 Racing School bi trebala moći pomoći svima, jer ako Kec nema iskustva, nema ga nitko.
 

Škola se sastoji od teoretskog dijela, prilikom kojeg polaznici uče o zastavama i pravilima na stazi, kao npr. kako sigurno ući na stazu, kako s nje izaći, pravilne putanje i slične stvari, te naravno, praktičnog dijela. Za ovaj dio Kec koristi svoju nekada natjecateljsku Hondu CBR 1000 RR, opremljenu kamerama i retrovizorom kako bi što lakše pratio svoje učenike i kasnije im lakše ukazao na njihove pogreške, te ih na kraju ispravio. Za one koji nemaju svoj motor za stazu, Kec ima još jednu CBR 1000 RR.
 

 

I tako je došao red na nas. Odlučili smo u školu poslati Davora Mudrog. Dok je većini poznat kao izvrstan mehaničar sa dvije titule prvaka Hrvatske koje je osvojio uz bok Saši Kranjecu i Luki Nervu, Davor je nekada nastupao u Prvenstvu Hrvatske u klasi OldTimer, te postizao zavidne rezultate. Sada već dvije godine posjeduje Hondu CBR 600RR s kojom se povremeno pojavljuje na Grobniku i Novom Marofu i vozi u skladu sa svojim mogućnostima, bez izlaganja riziku i stresnim situacijama. Stil vožnje mu je čist i fluidan, s veoma tečnim putanjama, ali „šteka“ na kočenjima, ulaznoj brzini i izlascima iz zavoja. To rezultira vremenom od 1.48.8, što i nije tako loš rezultat, ali bi se svakako mogao popraviti.
 

Nakon uvodnog predavanja i objašnjavanja, koje je ovaj puta bilo dosta skraćeno jer naš učenik dobro poznaje pravila ponašanja na stazi i samu stazu, red je bio na praktičnom dijelu.
 

Naš učenik i učitelj prije polaska

 


 

Nakon prve vožnje, Kec je uvidio nekoliko grešaka koje Mudri radi. Kao prvo, tu je položaj u vožnji. Naime, naš učenik se u prvom izlasku na stazu previše držao rukama za motor. To ga ograničava u kretnjama, motor postaje nervozniji i osjećaj ubrzanja kada okrene gas je prevelik. Kec svoje učenike u svakom koraku škole uči držati se nogama za motor. Budući da se noge sastoje od najvećih mišića na našem tijelu, pravilnim „sidrenjem“ i oslanjanjem nogama na motor postiže se osjetno veća mirnoća motora. Nadalje, tu je pravilo ramena paralelnih sa gornjim mostom vilice. Mudri je u prvom ulasku na stazu zavoje napadao ramenom, umjesto glavom. To također stvara velike probleme jer se tijelo automatski savija u suprotnu stranu, uznemirujući balans motora i stvara kontra efekt. Također, savijeno tijelo ostavlja veoma mali oslonac na nogama, što na kraju opet prouzročava klizanje po sjedalu na ubrzanjima, što nikako ne želimo.
 

Kec demonstrira držanje nogama za motor i ulaske u zavoje

 

Naravno, novi stil zahtjeva određen period privikavanja, jer gotovo svi vozači koji nisu profesionalci imaju „sindrom velikih očiju“, tj. ne stignu razmišljati o svom položaju, već se bore sa kombinacijom straha, uzbuđenja i motora. Uz to, kada se držimo za motor nogama, radi sasvim drugačija grupa mišića od uobičajenih, pa i tijelo pati. Ali sve je to za dobar i opravdan cilj: brže vrijeme.
 


  

U drugom izlasku napredak je očit: vozač sada gura glavu prema zavoju, što rezultira nižim težištem, te motor može biti manje polegnut, tj. ostvaruje veći kontakt s podlogom, pa je i pad manje vjerojatan. Ulasci u zavoje su prirodniji, a motor puno bolje skreće. Sada su i ruke opuštenije, te se vozač više ne grči i ne bori s motorom koji ubrzava držeći se i zubima za upravljač, već ima potpunu kontrolu. Sve to, samo puno detaljnije i uz praktične primjere na motoru objasnit će vam Kec.
 

 

Naravno, škola vožnje radi se sa smanjenim tempom, pri kojem učenik može kontrolirati situaciju i vježbati predano znanje. Naše skromno mišljenje je kako je nakon škole bolje prvi puta nastaviti jednakim tempom kako bi znanje „sjelo“, pa nakon toga ubrzati. Možemo ponosno reći kako je naš učenik Mudri nakon škole ubrzao na 1.46.0 na kojih se sada može voziti cijeli dan i noć i da se pritom jako malo umori. Naravno, to je tek podloga za daljnje znanje i daljnji korak, ali već sada je dio cilja postignut: ići brže s manje napora i puno, puno manje rizika.
 


  

99 Racing School by Kec zbilja jeste pravi način da se počne i nauči voziti po stazi sigurno i brzo, ali je i odličan način da se isprave usađene greške samoukih vozača. Bilo da želite biti prvak nekog natjecanja ili jednostavno brži i sigurniji vozač, svakako nazovite Keca i ugovorite termin. I ne smijemo zaboraviti cijenu: škola jedan na jedan stoji 350 €, za dva učenika 200€ po učeniku, dok je maksimum 3 učenika, te će tada škola svakog učenika stajati 160€. Ako nemate svoj motor, Kec će vam Hondu iznajmiti za 250€, u što su uključene gume i benzin. Isprike za sporu i nesigurnu vožnju na našim stazama više nema.
 

 
Foto: Andreja, facebook
 

Share

About Author

admin