Oprema — 22 kolovoza 2007 -
 

 

Dakle, Dunlop je ugasio proizvodnju dobre stare i od svih provjerene gume D209 GP u dimenziji 190/60×17. Umjesto te gume izbačena je 190/55×17 guma. Promjenjen je način namatanja plašta. Iz Dunlopa kažu zbog problema oko deformacije gume pri velikoj brzini. Nova guma tih problema nema pa bi guma na pravcu trebala biti stabilnija. Mi smo je probali i istina je da je guma nešto mirnija, odnosno, onaj svima poznat efekt plesanja Dunlopa po ciljnoj ravnici je nešto smiren. Drugi riješeni problem je popuštanje stare gume prilikom veće temperature. Pošto smo vozili i 190/60 i 190/55 iz iskustva znamo da se stara /60 teško zagrijala preko 100 stupnjeva, a kad je onda je počela popuštati. Nove smjese guma se zagriju i preko 100 stupnjeva ali joj Grip ne popušta toliko. E sad da vidimo što je sa smjesama. Mnogi misle da postoje samo Soft, Midium i Hard guma. Svi oni su u krivu.
 

Pogledajte usporednu tablicu starih i novih smjesa.
 

190/60R17

190/55R17

Smjesa

936 Q

7126 Q

Kvalifikacijska guma

3177

7490 

Soft guma

3166

7433 

Midium-Soft guma

3136

7434 

Midium guma

3167

7503 

Midium-Hard guma

3127

7167 

Hard guma

3186

7369 

Endurance guma

 
Napomena: naziv smjese Soft, Midium, Hard nije točna, nigdje ne piše koja je guma koja ali smo je radi lakšeg snalaženja tako klasificirali. Također npr. stara smjesa 3166 nije kompletno ista kao 7433 već postoje male razlike. 7433 je nešto tvrđa a 7490 nešto mekša od 3166. No to su razlike koje treba zaboraviti i jednostavno prihvatiti nove gume takve kakve jesu jer starih uskoro više uopče neće biti na tržištu.
 

E sad, što je najbolje za naš Grobnik. Osobno imam jako puno krugova odvoženih na starim 3166, 3136 i 3167. Od novih sam vozio 7433 i 7503. Moj dojam bi bio nekako ovakav :

Krenimo prvo sa teorijom da što je veća temperatura staze to guma mora biti mekša. Ovdje je naravno riječ isključivo o našim kratkim utrkama. Na Hapepningu 8 krugova a na prvenstvu 11 krugova. To su sve kratke šprint utrke gdje se guma ne potroši previše.
Dakle, 3166 guma je guma koju sam najviše vozio na utrci. Guma drži od 1. kruga i ima fenomenalan gripo do 8. kruga. Tek kasnije počne popuštat ali lagano.
3136 je guma sa kojom sam uglavnom vozio timske utrke. Guma drži odlično, ali je nisam uspjevao otvarat već od prvog kruga kako sam to radio sa 3166. Pošto guma nešto duže traje, osim na timskoj utrci vozio sam je na treninzima.
3167 sam koristio isključivo kada je vani bilo hladnije jer se mekana guma kidala. Sa 3167 nikad nisam vozio utrku i kvalifikaciju jer od prvog do zadnjeg kruga nema grip kao mekše gume. Sa njom bi vozio smao duže utrke ili predsezonske kao i postsezonske treninge kada se ne juri toliko a nabijaju se krugovi.
E sad dolazimo do novih komponenti. Tu je 7433. Sa njom sam imao iskustva na kvalifikacijskom treningu i na jednoj utrci. Guma je moram priznati držala dobro ali po meni slabije od stare 3166. Pošto bi trebala biti riječ o vrlo sličnoj smjesi, razlog slabijeg gripa pronalazim u nešto manjoj gaznoj podlozi zbog nižeg profil gume. Neki su gumu ispustili za 0.1 bar pa im se pokazala boljom, ja još tu gumu moram istestirati kako bi vam mogao reći više o njoj.
Što se tiće 7503 smjese, nakon utrke prošlog vikenda mogu reći da ta guma nije nikako niti za utrku niti za kvalifikaciju. Možda kad vrijeme bude malo hladnije, ali sada nikako. Sa gumom se ne može otvarati gas toliko rano koliko sa mekšim i guma na žalost ne počne ispravno raditi niti nakon 8 krugova utrke. No to nije niti za čuditi, ako najmekša guma odlično drži, od jedne Medium-Hard gume to nije niti za očekivati. Napominjem da kada kažem ne drže, pod time podrazumjevam na ekstremnu vožnju i vremena koja rundaju najbrži Hrvatski vozači. Za vozače amatere koji voze vremena preko 1:38, razlike u smjesama se toliko ne osjete pa je bolje da obrate pozornost na potrošnju gume. Mekša guma će uvijek nestati prije one tvrđe. Dakle, pronađite neki optimum. Za vožnje nakon sezone kao i za one vožnje početkom sezone, tvrđe gume su idealne.

Eto, nadam se da će gore navedena tablica olakšati nekim trkačima odluku i odabir kada se odluće za idući posjet Grobniku. Pošto je ovog vikenda MotoHappening, možda to bude već sada.
 
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author