Brzinci 2008 — 30 lipnja 2008 -

Staza Brno u Češkoj je ovog vikenda ugostilo Alpe Adria Prvenstvo. Ovog puta utrke se nisu bodovale za Prvenstvo Hrvatske, ali su neki od naših vozača koji teže ka napretku vozili utrke u svojim klasama. I opet dokazali kako imaju što pokazati i dokazati. Tako je podij u klasi 125 SP bio cijeli Hrvatski, dok je u klasi 600 SST Dario Horvat osvojio peto mjesto. Krenimo redom, od klase koja je plodno tlo mladih talenata.
 

125 SP – Hrvatski podij
 
Uredništvo renomiranog časopisa Moto Sprint će dobiti potvrdu za svoj naslov "Hrvati na vrhu europe", koji je nedavno objavljen. Naime, križevački trojac Nervo – Višak – Nervo pokazuje kako su spremni dominirati ovom klasom. I to ne bljesnuti na treninzima, nego su spremni i dominirati utrkom, na stazi na kojoj baš i nemaju neke velike prilike trenirati…
 

 

Na treninzima je prvi bio Ivan "Picek" Višak, dok mu je na treningu najveća konkurencija bio Nicola Marcato iz Venecije, inače Aprilijin uposlenik. Odmah iza njega smjestio se Luka Nervo, dok je njegov mlađi brat Dominik, kojem je ovo prva sezona, zauzeo osmo mjesto na treningu.
 

No, nismo trebali dugo čekati za pomutnju. Nicola Marcato je na startu malo prerano trznuo kada je stavljao motor u prvu brzinu, što se odmah klasificira kao jump start, te mu je dodjeljena kazna od 20 sekundi i prolazak kroz boksove. No, unatoč tome, Nicola je doslovno letio po stazi. Drugo mjesto je cijelo vrijeme držao Luka Nervo, koji se, po njegovim riječima, nije niti trudio držati Marcata, jer je Nicola jednostavno bio pre brz.
 

Marcato je cijelu utrku stiskao kako bi napravio veliku razliku nad pratiocima, te možda pobijedio unatoč prolasku kroz boksove. No to mu nije uspjelo, jer je Luka Nervo vozio taman onoliko koliko je trebalo. Treće mjesto, ustvari drugo, je zauzeo Ivan Višak, koji je cijelu utrku vodio ljutu borbu s Dominikom Nervom. No, dva zavoja prije cilja, kada je dvojac naletio na vozača zaostalog za krug, bolje se snašao iskusniji Ivan, te uzeo drugo mjesto ispred Dominika, za samo dvije stotinke sekunde.
 

Križevačkom trojcu treba skinuti kapu, jer će se o njima pisati knjige, kad-tad. Naravno, i sreća je mali presudni faktor, ali ako se u jednadžbu uvrsti iskustvo ovih mladih vozača… dobivamo rješenje kako im je budućnost svijetla. Vrlo svijetla.
 

125 GP
 
I u ovoj klasi smo imali predstavnika. Ivan Višak počeo je malo intenzivnije voziti i trenirati na svojoj Hondi, jer navodno ide na pregovore za Red Bull Rookies Kup. Detalji nam, nažalost, nisu poznati, ali cijela priča se trebala odigrati danas. Kada saznamo više, bit ćete obavješteni. Vratimo se utrci, u kojoj je slavio Jonas Folger, inače učesnik španjolskog prvenstva klase 125 GP, a ponekad i Wildcard vozač na svjetskom prvenstvu. Drugi je, sa samo 0.9 sec razlike bio Gabriele Gnani, dok je treće mjesto sa 13 sec zaostatka zauzeo Karel Pešek. Naš Ivan je bio petnaesti, sa motorom koji definitivno nije za sam vrh, pa se to na Ivanu manje poznatoj stazi može uzeti kao dobar rezultat.
 

 

Superstock 600
 
SST 600 je klasa u velikom i brzom rastu, te trenutno uživa popularnost. Možda je to zbog idealnog omjera snage i mase motocikla, te relativne dostupnosti, a možda su trkači shvatili kako je to idealan omjer. Skoro pa idealan omjer našao je i naš Dario Horvat u Brnu.
 

 

Naime, Dario se na stazi koju prvi puta vidi (ako ne računamo Play Station kojega Dario navodno danonoćno mrcvari kada ne radi s ocem u autolakirnici) kvalificirao šesti. Rezultat samih kvalifikacija je hvale vrijedan, ali ono što se računa je utrka.
 

I tu do izražaja dolazi Dariova vrlina; shvaćanje novonastale situacije. Dario je utrku počeo kao drugi, da bi nakon nekog vremena prešao u vodstvo. No, tu su počeli problemi sa gumama. Naime, Brno ove godine ima novi asfalt koji doslovno uništava gume. Dario nije mogao naći tvrđu gumu, pa je u utrku krenuo sa gumom medium smjese, što nije bilo dovoljno tvrdo, te se ona pregrijavala.
 

U jednom trenutku, dok je bio u vodstvu, Dariu je pustila stražnja guma na otvaranju gasa, što je konkurencija u vidu Igora Kalaba, Rousa i Holubeca, koji imaju više iskustva na ovoj stazi, objeručke prihvatila i iskoristila. Dario tada pada na četvrto mjesto, te se bori sa gripom koji iz kruga u krug opada, pogotovo na prednoj gumi.
 

Do kraja je ipak odvezao pametno i staloženo te uzeo bodove za peto mjesto, što je jedan od fantastičnijih rezultata u zadnje vrijeme. Od hrvatskih predstavnika u ovoj klasi tu su bili Zoran Arnautović, koji je nažalost morao odustati, te Marko Višak, koji je utrku završio na 21. mjestu.
 

Superstock 1000
 
U ovoj klasi nismo imali predstavnika na Brnu. Iz kojeg razloga, nije nam poznato. Možda su godišnji odmori za neke već počeli, dok su drugi bili na nekim drugim manifestacijama. Spomenimo samo kako je pobijedio Andreas Meklau, koji uživa Camlekov izostanak zbog ozljede. Drugi je završio Marek Szkopek. Bivši susjed Miloš Milovanović završio je na osmom mjestu uz veliki zaostatak od 18 sec za vodećim.
 

Share

About Author