Brzinci 2008 — 22 srpnja 2008 -

Proteklog vikenda odvezena je četvrta utrka ovogodišnjeg Alpe Adria prvenstva, druga ove godine na Grobniku. Skoro idealno vrijeme u nedjelju dozovlilo je puno osobnih rekorda, ali i pad Hrvatskog rekorda. No, važniji su ishodi utrka koje se boduju i za Prvenstvo Hrvatske…
 

125 SP
 
… je klasa u kojoj su modifikacije na motociklima ograničene. 31 mladi vozač, među kojima i dvije djevojke, od kojih je jedna povratnica nakon 9 godina (Samanta Sirrianni) , prvi su u nedjeljno jutro krenuli u 10 krugova dugu borbu za bodove. Neki su se za to nedjeljnje jutro posebno pripremali, pa su, kao dobro nam znani Roberto Anastasia doveli neke posebne ljude i novi motor nebi li završili na najvišoj stepenici postolja.
 

 

No, ni to mu nije pomoglo, tj. bilo je tek dovoljno za treće startno mjesto. Prvo startno mjesto i pljesak uz pehar dobio je Luka Nervo, koji na treninzima prije utrke nije imao nešto sreće sa motorom, drugi je bio Ivan Višak, a četvrti Dominik Nervo, koji je nakon dobrog rezultata iz Brna pun samopouzdanja, što se najviše vidjelo na neslužbenim treninzima u petak koji su bili potopljeni kišom.
 

 

No treninzi su jedno, a utrka drugo. Utrka je krenula i Ivanu Višku nije trebalo dugo da uzme vodstvo. Oko brda je zaskočio sve svoje protivnike i napravio prednost koja se više nije mogla dostići. Iako si grupica Nervo-Nervo-Anastasia-Volpato baš i nije nešto pomagala da ga zajedno ulove. Dok se grupica borila za drugo mjesto, Ivan Višak je pomalo odlazio sve više i više. Samo 3 kruga vozilo se u toj formaciji, a prva žrtva bio je Luca Volpato, da bi samo 2 kruga kasnije i Luki Nervu stao motor na pravcu prema Zagrebačkom zavoju.
 

U međuvremenu je Dorian Velić na muzejskom primjerku Honde NSR koju je u prošlom životu vozio Loris Valjan (iako iskreno nemamo pojma kako je prošla tehnički radi homologacije) vodio lavovsku bitku. Dorian je uz malo taktike došao do 9. mjesta, iako su nakon utrke skoro poletjele šake od strane Enrica Stefaninija, koji je bio izrazito nezadovoljan načinom vožnje. U istoj grupici borio se i Alex Radman kojem se sreća konačno malo osmjehnula. Zahvaljujući savjetima starog i mlađeg lisca Pelizzona, ali i upornosti u tehničkoj pripremi motora od strane njegovog oca Robertina, Alex je uspio odvesti 1.50 i tako se boriti za više pozicije.
 

Ivanovo vodstvo se iz kruga u krug produživalo

 

No prava poslastica dolazi na kraju. Ivan Višak vidio je ciljnu zastavicu i odavno prešao crtu kada je došlo vrijeme da se odluči drugoplasirani. U cilj su, gotovo nevjerovatno ušli Anastasia i Dominik Nervo, zakačeni laktovima. Naime, Anastasia se poslužio forama iz Biaggijeve torbe i pokušao natjerati Dominika da pusti gas tako da ga gurne na zid. Dvojac je bio razdvojen (iako je ustvari bio spojen) sa tisućinkom sekunde.
 

Drama i akcija su uslijedile. Luka Nervo, koji je sve to gledao sa zida, zamahnuo je na Anastasiu, u čemu ga je spriječio sudac. Anastasia ulaže protest na Viškov motor, a Nervo na Anastasiino nesportsko ponašanje. Poprilična zbrka nastala je kada sudci u parc fermeu ne puštaju Anastasiu u prostoriju u kojoj se odvijao pregled Viškovog motocikla. Odjednom sudac zaboravlja svoje znanje talijanskog i engleskog, a motocikl biva proglašen regularnim. Što je malo čudno, obzirom da je prigovor uložio Fluvio Gesh, najbolji talijanski mehaničar za ovu klasu… Ali dešava se i najboljima.
 

Nervin protest na Anastasiu je uvažen, te je Roberto kažnjen sa jednom sekundom, čime mu pripada treće mjesto. On, kao i Dominik, dobivaju opomenu zbog opasne vožnje, iako nam nije jasno zašto ju je dobio i Dominik koji je reagirao kako je i trebao. Sve u svemu, mladići kojima krv vjerojatno vrije su upozoreni kako se takve stvari nebi pretvorile u nešto više.
 

 

Na kraju balade, prvenstvo, bar ono Hrvatsko je odlučeno. Ivana Viška ne može više uhvatiti nitko, tj. mora imati velike nesreće da izgubi 43 boda prednosti u zadnje dvije utrke.
 

125 GP
 
Ivan Višak je odmah nakon SP-a sjeo na malo brži motor. U konkurenciji od 9 vozača završio je šesti, ali je bio dosta daleko od svog najboljeg vremena, pa mu je tek 1.39 pošlo za rukom. Utrku je pobijedio stari lisac Gabriele Gnani, iako mu je u prvim krugovima odličan otpor pružao Piter Sebestyin koji vozi Red Bull Rookies. Ipak, u zadnjim krugovima njegov otpor slabi, te prastari lisac, koji je još 1988. godine bio 5. na svjetskom prvenstvu na vlastitom motoru, uzima rutinsku pobjedu. Pobjedničko postolje kompletirao je Jakub Jantulik, dok Kevin Koller nije niti startao utrku nakon poprilično jakog pada na warm-upu.
 

 

Stocksport 600
 
SST 600 je klasa u kojoj imamo nekolicinu mladih lavova koji svaki puta sve više znaju i voze sve brže. Imena su im dobro znana, Perkušić, Horvat i Erceg, a upravo u tom redosljedu poredali su se na startu, bar što se tiče Hrvata.
 

Svi su se rastužili što je Ercegova
"brolly dolly" promjenila opravu…

 

 

A tako su i završili. Perkušić, koji je konačno počeo koristiti Dunlop gume i trenirati na njima, iskoristio je Horvatovu relativnu nespremnost. Naime, Horvatu je nakon kišnog petka falio jedan dan za podešavanje njegove Yamahe za grobnik, što se u vožnji i vidjelo. Prebrzo trošenje guma Daria je koštalo viših pozicija, pa je to Perkušić iskoristio i sa odličnim vremenom 1.33.3, što mu je osobni rekord, osvojio ukupno četvrto mjesto. Dariova muka vidjela se i na vremenu; 1.34.405 je daleko od njegovog najboljeg vremena. Iza Daria završio je Marko Erceg. On je također odvezao svoje najbolje vrijeme 1.33.9, no uvelike se žalio na brzinu svoje Honde po ravnome. Marko već slijedeći vikend kreće u nove pobjede, te će voziti utrku Europskog Prvenstva u Švedskoj Karlskogi, te mu ovim putem želimo sreću.
 

Od „ostatka“ Hrvata najbolji je bio Tomislav Jug na 15., te Dario Pavelić na 16. mjestu. Krešimir Zenko je vozio na Hondi Dine Korlata nakon što je svoju sahranio u četvrtak, te zavrešio 18. Zoran Arnautović je odustao, dok Željko Tkalčević poznatiji kao Kocka, nije niti startao.
 

Stocksport 1000
 
U klasi SST 1000 se vodi najnapetija borba za naslov između Kranjeca i Kemenovića. U međusobnim okršajima Kemenović vodi 4:1, no to u tablici znači samo 6 bodova…
 

No utrkom je dominirao duel Pelizzon-Meklau koji je potrajao sve do ciljne crte. Pobjedu je uzeo Pelizzon sa samo 0.034 prednosti, što bi značilo nekih pola motora u stvarnim veličinama. Pritom je Meklau odvezao najbrži krug, ali u drugom krugu utrke. Pobjedničko postolje kompletirao je Viktor Kispataki, koji je uzeo pole poziciju, ali nije imao odgovor na ubojit tempo vodećeg dvojca, pa je završio osam sekundi iza spomenutih.
 

No pravi dvoboj koji nas je najviše zanimao vodio se par mjesta iza. Naime, Aldo Simonović i Saša Kranjec bili su upleteni u jednu od boljih borbi, gdje je Aldo izašao kao bolji. Kranjec ga je na početku utrke strpljivo odmjeravao i pretekao u rupi na polovici utrke, ali stražnja guma je ipak trajala dva kruga prekratko. U šikani Kranjecu odlazi zadnji kraj pa on skoro pada i pomalo popušta, a Aldi ne treba bolja pozivnica. Ispred navedenog dvojca smjestio se Marco Tonini, a iza Peter Dudaš i Kamil Prager, iza kojih je ciljem prošao Boris Zujić, koji se cijelu utrku klizao kao na ledu. Tek 15. ciljem je prošao Dražen Kemenović, ukupno 4. za PH. „Kemo“ jednostavno nije uhvatio prvu grupu na početku utrke te je ostao u krizi, pogotovo kada se nakon par krugova motor počeo klizati na način da je postao nevozljiv. Nakon nesreće sa elektronikom i pucanjem mjenjača na treningu, ovo je ipak dobar rezultat za Kemenovića, te je moglo biti i gore. Sada je prvenstvo otvoreno širom, a vodeći su izvadili kalkulatore. Što će biti do kraja možemo samo gledati na posljednje dvije utrke.
 

Spomenimo samo kako je Vedran Močibob opet završio na podu. Nakon pada u Zagrebačkom na drugom kvalifikacijskom treningu, Vedran je u utrci pao na najbržem dijelu staze, u popularnoj „četvorci“.
 

Supersport 600
 
Loris Valjan je ovog vikenda bio dobro raspoložen. Nakon najboljih vremena na svim treninzima, Loris je i utrku odvezao u istom maestralnom stilu, te pritom vratio Pintaru za Europsko Prvenstvo i srušio hrvatski rekord. Već u prvom letećem krugu odvezao je 1.31.839 i odmaglio konkurenciji. Pritom mu je pomogao i jedan od najvećih konkurenata Boštjan Skubic, koji je pogriješio na startu. Iza Lorisa se vodila zestoka borba izmadju Boštjana Pintara i Radomila Rousa iz koje je slovenski vozac izasao kao pobjednik. Ovom pobjedom Loris Valjan je dosao vrlo blizu kvalifikacija za zavrsnu utrku SuperSport klase u Španjolskoj, za koju ce pozivnicu dobiti samo najbrži od najbržih.
 

 

Superbike
 
U ovoj klasi nakon nekoliko godina izbivanja imali smo predstavnika. Svima dobro znani Boris Pušćenik odlučio je prošetati svoju voljenu „Coronu“ u pravoj utrci. Prvoplasirani Hrvat u ovoj klasi startao je sa 11. mjesta, a na istom i završio te pritom odvezao osobni rekord od 1.36.6. Utrku je pobijedio Andreas Meklau u velikom stilu, ispred Camleka, Svobode i Milovanovića koji su ostali 6 i više sekundi iza letećeg austrijanca.
 

 

 

Slijedeća utrka je na rasporedu 17. kolovoza, taman kada se gotovo svi vrate sa godišnjih odmora. Situacija je zapletena još jedino u klasi 1000, ali nema sumnje kako će se izbiti još koji skandal. Zato vrijedi čekati mjesec dana.
 
Foto: aHo2Go inc. (sa iznimkom slike Lorisa Valjana; autor nepoznat)
 

Rezultati po klasama :
2499125_SP_-_Race.pdf
2499STK600_-_Race.pdf
2499STK1000_-_Race.pdf
 

 

 

 

 

 

Share

About Author

admin