Predstavljanja — 16 ožujka 2009 -

No, još impresivniji od toga, nama osobno, bio je pogon u 3 km udaljenom Maseru. Na autentičnoj lokaciji gdje je bila i prva Alpinestars tvornica nalazi se odjel rezerviran samo za trkače. Ovdje je slikanje apsolutno zabranjeno, a vjerujte nam, ima se što za slikati.
 

 

U ovim prostorijama nalazi se odjel razvoja čizama, koji je podjeljen u dva dijela – ljude koji rade na donjem, i ljude koji rade na gornjem, mekanom dijelu čizme. Novinarima, pa tako i nama, predstavljen je primjer Tech 10 čizme, najnovije Alpinestarsove motocross čizme. Donji, tvrdi dio izliven je iz plastike koja je na kritičnim mjestima ojačana ili oslabljena. Tako je npr. predio prstiju, pete i skočnog zloba pojačan tvrđom smjesom plastike, luk stopala ojačan čeličnim umetkom, dok je predio ispod prstiju namjerno oslabljen kako bi se dobilo na osjećaju u vožnji. Sve je izvedeno bez spojeva, kako bi čizma bila kompaktinija.
 

Iako je ovo odjel za trkače, u Alpinestarsu su nas uvjeravali kako je Tech 10 potpuno indentična čizma za običan puk i za trkače, samo što se u Maseru čizme rade po odljevima njihovih pulena. Nakon motocross čizama, prelazimo na dio gdje se dizajniraju trkaća odijela. Ovo je veoma zanimljiv proces, budući da su sponzori oni koji u biti plaćaju ovaj sport, pa je potrebno svakoga istaknuti na pravi način. Petnaestak ljudi brine se o dizajnu svih odijela – bilo da se radio o motociklistima ili automobilistima.
 

Mjesto kroz koje prođe svako Alpinestars odijelo koje
na kraju vidimo na televiziji

 

No, u prostoriji iza krije se prava poslastica. Naime, u Maseru se šiju sva trkaća odijela za Alpinestarsove trkače. 15 gospođa šije svim trkačima njihova odijela sa zavidnom preciznošću, te su ova odijela gotovo ručni rad, kao i rukavice. Ono što je strašno zanimljivo jest da je Alpinestars prije 18 mjeseci počeo s printanjem natpisa na koži umjesto našivanjem istih. Prednosti su mnoge: manja masa, veća fleksibilnost, mogućnost perforacije i kompliciranih otisaka samo su neke. Za tiskanje kože brine se golemi printer kojeg je Alpinestars razvio u suradnji s tvrtkom Mucho Color. Komadi odijela izlaze iz printera s otisnutim uzorkom i već gotovo suhi. Sličan efekat postiže se i laserskim urezivanjem, no printer nudi puno više boja i manji postotak škarta materijala. Zbilja zadivljujuće…
 

Na posljetku se svi kožni dijelovi spajaju u odijelo koje dobiva svoj serijski broj. Naime, odijela se popravljaju, te se preko njihovog serijskog broja vodi evidencija što se s tim odijelom zbivalo u svim trenutcima njegovog postojanja. Tako smo, npr. zatekli Stonerovo odijelo za ovu godinu bez desne nogavice – koja je odrezana jer ga je žuljalo u koljenu. Kada se defekt otkloni, odijelo se popravlja te vraća vlasniku. Alpinestarsovi vozači mogu biti veoma ponosni na sebe – sam prizor kako odijelo ide od jedne radnice do druge koja obavlja svoj dio posla, te konačno vješanje gotovog proizvoda s vlastitim imenom na vješalicu sigurno budi veliki ponos. Ili bi bar trebao.
 

Chaz Davies i Dani Pedrosa su bili na redu za vrijeme
naše posjete

 

Jedno od učestalih pitanja bilo je pitanje o klokanovoj koži. Alpinestars koristi klokanovu kožu na svojim trkačim kombinezonima samo u svrhu olakšavanja istih, te samo na kritičnim mjestima. Goveđa koža koju koriste je najviše kvalitete, te nudi malo više "života" odijelu, budući da je nešto deblja.
 

Još jedna od strašnih zanimljivosti jest proizvodnja čizama za trkače. Kao što smo spomenuli, u Maseru se proizvode samo čizme za njih, pa se na policama mogu vidjeti odljevi njihovih stopala prema kojima se rade čizme. Tek u ovom dijelu proizvodnje susrećemo muškarce, koji ovdje režu kožu za čizme i odijela te sastavljaju čizme.
  

Iako se pogon nije smio snimati, na youtube.com postoji snimka. Pa ako znate talijanski, proživite dio onoga što smo i mi.
 


  

Na kraju dana, umorni od hodanja i razgledavanja možemo konstatirati kako se nismo prevarili – Alpinestars je definitivno sinonim za cool. U maniri Steve McQueen-a. Pogotovo ako se palite na utrke. Sve je tako nekako nerealno dobro… da smo u par navrata i pomislili kako smo u tvornici snova. A sada se još samo treba potruditi doći do kojeg svjetskog naslova pa da i nama naprave koje odijelo.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author

admin