Iz svijeta — 07 ožujka 2012 -
Jedna međunarodna ekipa, sastavljena od malo težih ovisnika o moto-adrenalinu, odlučila je oboriti svjetski rekord u dostignutoj visini vozeći se na motociklu, te tako ući u Guinnesovu Knjigu rekorda. Ta ekipa, točnije njih trojica – Walter Colebatch (Velika Britanija), Lukas Matzinger (Austrija) i Barton Churchill (SAD) – odlučili su slijedeći mjesec otputovati u Južnu Ameriku, točnije na Ande, i tamo oboriti svjetski visinski rekord za motocikle, koji trenutno iznosi 6.245 metara, a postavila ga je jedna indijska ekipa 2008. godine. Za taj pothvat odlučili su se za Husabergove motocikle, točnije modele FE570.

Ekipa čine ta trojica, no niti jedan od njih nije nikakav avaturistički početnik; Churchill je iskusni alpinistički penjač, koji je već jednom sam samcat napravio krug oko svijeta sa motociklom; Matzinger je iskusni graditelj motocikala za najteže avaturističke zahtjeve, kojih je već složio na desetke, a Colebatch je iskusni avanturistički veteran koji je zadužen za detaljni i kvalitetno planiranje cijele ekspedicije.

Husaberg FE 570

Planove za ovu vrhunsku avanturu trojac je započeo još pred više od godinu dana, a od početka ove godine imaju svakodnevne vrlo intenzivne treninge u europskim Alpama i u američkim planinama, sve kako bi sebe i motocikle  što bolje pripremili za dugotrajno niske temperature i razrijeđen zrak na velikim visinama. Kako bi bolje predočio koliko će to biti opterećenje i za tijelo i za motore, te opisao napore koji ih čekaju, iskusni alpinist Churchill je rekao: “na 6.250 metara nadmorske visine zrak sadrži još samo 47% količine kisika koje ima na razini mora, no već i na polovici te visine tijelo počinje pokazivati znakove slabosti. Tu se već počinju javljati fiziološki efekti velikih visina, pa će biti veliki izazov i misliti koncentrirano i ispravno, a kamoli se još i boriti sa motociklima po planinskim divljinama”.

Visinska bolest može se početi javljati već na 3.000 metara nadmorske visine. Iako će članovi ekipe trošiti posebne lijekove koji će im pomoći u prevladavanju problema visinske bolesti, sam uspon je planiran da bude spor – a ići sporo i navikavati organizam je i najbolja metoda borbe protiv sve manje i manje kisika u zraku. Naravno, ukoliko se kod nekog člana ekipe pojave jači ili opasniji simptomi visinske bolesti, avantura će se odmah prekinuti kako bi se spriječile teške, i najčešće trajne posljedice.

I motor treba prilagoditi!

Uz trening vlastitih tijela, ekipa puno pažnje polaže i na odgovarajuće opremanje i prilagođavanje motora motocikla istim problemima koji će mučiti i njihove vozače. Zbog toga će se primarno zamijeniti rasplinjači motocikala sa sustavom ubrizgavanja, što će spriječiti smanjeni protok zraka kroz dize i time veliki gubitak snage, a spriječiti će se i opasnost koja uvijek vreba na velikim visinama – smrzavanje rasplinjača. To je receptura poznata i od prijašnjih obaranja rekorda – i njihov uspjeh se je bazirao na činjenici da nisu imali problema sa ubrizgavanjem smjese benzina i zraka, a time niti gubitka snage na visinama.

Kako Husaberg već godinama gradi solidne enduro-motore, koji su potpadanjem pod BMW dodatno usavršeni, dobila se je idealna kombinacija za ovakav pothvat – mala težina motocikla, velika upravljivost i manipulativnost, što sve u kombinaciji sa visokom snagom motora daje dobitnu kombinaciju.

Brojne modifikacije i dijelovi opreme poznatih tunera i proizvođača opreme, kao što su Rekluse, Goldentyre, Giant Loop, Shorai i Warn, kao i oprema za vozače od Klima i EXO2, garantiraju najveću moguću pokretljivost i snagu potrebnu i stroju i čovjeku.
Put do novoga rekorda vodi preko vulkanskih pepelnih stijena i kanjona, snježnih i pješčanih dina i zapuha, glečera, ledenih obluka i isprekidanih ledenih oblika, a cilj je najviši vulkan na Zemlji, Ojos del Salado u Čileu.

Simbol ove ultimativne avanture

Za one koje zanima više, ili žele pratiti tu avanturu detalnije u realnom vremenu, više informacija mogu potražiti na stranicama same avanture, ili putem njihovog Facebook profila na poveznicama

http://www.andesmotoextreme.com/

https://www.facebook.com/HusabergAdventureTeam

Share

Povezane novosti

Kawasaki Z300?

Kawasaki Z300?

listopad 14, 2012
Honda CBR i CB 500

Honda CBR i CB 500

rujan 13, 2012
Koncepti budućnosti

Koncepti budućnosti

rujan 07, 2012
Z1000 u novom ruhu?

Z1000 u novom ruhu?

rujan 07, 2012
Novi Kawasaki Z800?

Novi Kawasaki Z800?

rujan 03, 2012

About Author

admin