Modeli 2009 — 09 listopada 2008 -

Nakon što je dominirala na svjetskim natjecanjima u supermoto kategoriji i odlično se plasirala u kategoriji enduro, Aprilia je u okviru svog revolucionarnog off-road projekta upravo prihvatila još teži izazov: svoj twin motor dovesti do pobjede u motokrosu.
 

U ovom najvećem od svih izazova Aprilia sve nade polaže u najrevolucionarniju izvedbu agregata u novije vrijeme u žestokoj konkurenciji motokros segmenta. Zadnji nositelj stijega Aprilijine koncepcije off-road izvedbe je MXV 450. Sa svojim nevjerojatno kompaktnim V twin agregatom i fantastičnim performansama, Aprilia MXV 450 je neosporno cross motocikl za vozače koji su odlučili pobjeđivati.
 

Aprilia MXV 450

 

Kao što je vidljivo iz njegovog jednostavnog i prepoznatljivog stila, MXV 450 je rođeni pobjednik. Njegova odlučna i čista linija odmah na prvi pogled nagovještava laganu i vrhunsku kvalitetnu konstrukciju. Da bi predstavili potpuno novi izgled motokros motocikla, Aprilijini projektanti nisu štedjeli na stilskim značajkama koje krase sve njene motocikle.
 

AGREGAT

Izvanredan agregat 45.2 već je sakupio dovoljno naslova i pobjeda u utrkama u kategoriji enduro i supermoto. Sada taj isti agregat postaje srce novog MXV 450, prvog motokros motocikla na svijetu pogonjenog dvocilindričnim agregatom.
 

U ovoj izrazito motokros verziji, agregat 45.2 zadržava jedinstvenu konfiguraciju koja ga odlikuje od samog početka. Kut V ostaje 77°, a cilindri ostaju integrirani u bloku agregata. Krajnje racionalni raspored komponenti agregata učinio je Aprilijin V2 jednim od najkompaktnijih V dvocilindričnih agregata na svijetu, manjim čak od mnogih jednocilindričnih ili sličnih zapremina.
 


Agregat 45.2 s V kutom od 77°

 

Zapanjujuća lakoća agregata je rezultat radikalnog izbora materijala. Ventili su od titana, blok agregata od legure aluminija i
silicija, a svi pokrovi su od magnezija. Apsolutno sve oko agregata je projektirano tako da se postigne najmanja težina u sprezi s najvećom snagom i pouzdanošću.
 

Sva izvedbena rješenja na beskompromisnom MXV 450 uvjetovana su potrebom da se postigne najviša moguća razina učinka, istovremeno šireći polje primjene motocikla.
 

Ispuh smješten ispod sjedala stvara pretpostavku za bolje motokros performanse s više okretnog momenta u režimu manjeg broja okreta.
Ventilski sklop baziran na jednoj bregastoj osovini u glavi agregata i četiri titanska ventila po cilindru najbolje je kompromisno rješenje između kompaktne i lagane izvedbe i performansi.
Zahvaljujući naprednoj tehnologiji agregat 45.2 je savršeno civiliziran i tih čak i u ovoj motockos verziji, te bez problema zadovoljava FIM propise o emisiji buke (prag 94 dB). MXV 450 pruža zadivljujuće lagan pristup za održavanje (svjećice, filter ulja, filter zraka), a intervali između radnji programiranog održavanja daleko nadmašuju prosječne.
Agregat se podmazuje iz suhog kartera, sa spremnikom ulja ugrađenim u bloku agregata da bi se odstranile nepotrebne uljne cijevi i dodatno smanjila težina.
Iz istog razloga je eliminiran i elektropokretač. Tako se startanje obavlja isključivo putem nožnog pokretača.
 
Sofisticirani elektronski sustav upravljanja agregatom također uvodi cijeli niz novosti u segment motokrosa. Dell’Orto sustavom ubrizgavanja goriva sa 38 milimetarskim usisnicima upravlja programabilna elektronska jedinica (ECU) koja omogućava da se pritiskom dugmeta na upravljaču bira između dvije različite konfiguracije.

Takozvana "full power" konfiguracija predviđena je za uvjete dobrog prijanjanja uz cestu, dok “soft” konfiguracija dobavlja nešto umjereniju snagu za vožnju problematičnim podlogama. Dovoljan je samo jedan klik da postignete željenu razinu učinka.
 

Specifične karakteristike agregata 45.2 na novom MXV:

– elektronsko ubrizgavanje goriva;

– podmazivanje iz suhog kartera sa spremnikom ulja ugrađenim u kućište koljenaste osovine. Odvojeno podmazivanje mjenjača i agregata sprječava onečišćenje agregatnog ulja česticama lamela spojke, pa mnogo dulje zadržava kvalitetu;

– jedna bregasta osovina u glavi agregata, ventili od titana;
– jednodijelno koljenasto vratilo;
– cilindri ugrađeni u bloku agregata;
– prebacivanje iz“hard” u “soft” konfiguraciju na upravljaču;
– elektronska regulacija praznog hoda agregata;
– maksimalna brzina agregata 12,500 o/min;

Share

Povezane novosti

Putni KTM 990 SMT

Putni KTM 990 SMT

ožujak 02, 2009
Novi goli Benelli

Novi goli Benelli

veljača 11, 2009
Predstavljena Honda Fury

Predstavljena Honda Fury

siječanj 26, 2009
Honda Monkey se vratio

Honda Monkey se vratio

siječanj 22, 2009
Gilera GP 850 Corse

Gilera GP 850 Corse

prosinac 03, 2008
Novi Bandit

Novi Bandit

studeni 22, 2008
Regal Raptor-novosti

Regal Raptor-novosti

studeni 12, 2008

About Author