Modeli 2003 — 24 travnja 2003 -

Nakon kratke pauze, vraćamo se predstavljanju motora za sezonu 2003. Budući da smo započeli s predstavljanjem klase od 125 ccm, sad ćemo to i nastaviti. Prva predstavnica je bila “HONDA” NSR 125 R. Ovom prilikom ćemo reći nekoliko riječi o “APRILIJI” RS 125 Replica.

Već i sam naziv “Replica”, govori nam da se radi o cestovnoj inačici proizvoda s GP staza. “APRILIA” može svoj tržišni uspjeh, prije svega, zahvaliti vrlo dobrom uspjehu u GP natjecanju. U tom natjecanju žari i pali, već cijelo desetljeće. Klase od 125 i 250 ccm su rezervirane za “APRILIU”, i uvijek svima mrsi račune i predstavlja im trn u oku. U klasi 250 ccm još je od doba Maxa i Rossia na samom vrhu i osvajani su naslovi prvaka, koji se i dalje nižu svake godine. Taj uspjeh na stazama “APRILIA” je prenijela na obične “civilne” ceste, po jako jednostavnom receptu. Motorima, koji su korišteni na stazama, dodana su rasvjetna tijela i još nešto osnovne opreme i rezultat je «haračenje» na tržištu. Ovu izjavu nemojte ipak uzeti zdravo za gotovo. Preuzet je samo dizajn, dok je mehanika ipak strogo čuvana samo za GP izvedbe. Pa, eto, da kažemo, konačno, par riječi i o tom modelu “APRILIE”.

Srce, koje kuca u ovom motoru, temelji se na zamisli austrijskog “Rotaxa”, s kojim je “APRILIA” usko u suradnji. No, da bi se postigli dobri rezultati u količini snage i sve što proizlazi iz toga, agregat je “obogaćen” s raznom elektronikom, novo razvijenim materijalima i korištenjem sveopće tehnologije na tom području. Naime, radi se o 2T, jednocilindričnom motoru, koji je hlađen tekućinom. Iz njega se dobiva 32 KS na visokih 10 500 okr/min. Dakle, vrijedi pravilo kao i kod NSR-a. Ako želite imati na raspolaganju snagu, koja vam omogućava pretjecanja bez rizika, ručica gasa mora biti pošteno otvorena. Kao i NSR, i ova “APRILIA” podivlja na nekih 7 000 okr/min. Ovo “podivlja” u punom smislu riječi, će doživjeti oni, koji su do sada vozili nešto od 50 ccm, dok će vašim prijateljima, koji voze jače motore, to biti samo malo veći šum vjetra. No, oni su već ovakve motore prerasli i baš nemaju želje da im se vrate. No, vi bez brige možete uživati i sakupljati nova znanja i iskustva u svijetu “Racing” motora. Motor, kao cjelina agregata i aerodinamike, omogućava poveću krajnju brzinu od 175 km/h. Ako vam je do «ganjanja» s autima od semafora do semafora, ako se ne radi o nekom “Ferrari”-u, najvjerojatnije ćete ga “oderat” bez problema. Neki test vozači su na “GROBNIKU” s ovim motorom uspjeli odvoziti vrijeme od 1:45. To je jako dobar rezultat, s obzirom na motor male kubikaže i snage. To vrijeme je i zasluga, već spomenute odlične aerodinamike, koja je postignuta s razvojem motocikla u zračnom tunelu; koeficijent otpora iznosi 0,29. Prednji dio motocikla, bočni oklopi kao i rep, sve je u ulozi što bolje aerodinamike, koja tek kod slabijih motora najviše uzima, ako nije dobro izvedena. Svaki i najmanji udar vjetra ruši brzinomjer na manje brojke, i zahtjeva vječno “šaltanje”, koje može s vremenom i dosaditi. Upravo da bi se to spriječilo, aerodinamika ima vrlo veliku ulogu, koja je u ovom slučaju jako dobro riješena. Uslijed takvog modernog i funkcionalnog dizajna, i samo ležanje motocikla je odlično i olakšano je manevriranje.

Da bi se sa te brzine uspjeli zaustaviti kako treba, brine se “Brembo”. Sprijeda je ugrađen plivajući disk promjera 320 mm, s četiri klipića promjera 32 mm, dok je straga montiran disk promjera 220 mm, na kojeg djeluju 2 klipića promjera, također, 32 mm. Promjer prednjeg diska je veći za 4 mm, ako ga uspoređujemo s NSR-om, koji ima disk promjera 316 mm.

Ovjes je riješen u stvarno hiper-modenom stilu. Sprijeda se nalazi up-side-down vilica promjera velikih 40 mm, dakle za punih 5 mm više, nego li je to slučaj na NSR-u, koji još usto ima obično klasičnu vilicu. Straga je ojačana polirana vilica na koju djeluje mono-amortizer, potpomognut spiralnom oprugom. Važno je još napomenuti da je stražnji amortizer podesiv. Stražnja vilica je izrađena od aluminijske legure i asimetričnog je oblika.

Okvir je izrađen iz aluminija, te je još dodatno ojačan. Materijalom i njegovim oblikom postigla se velika otpornost na torziona opterećenja, stabilnost te zavidne performanse.

Općem estetskom dojmu u prilog ide i novi dizajn kotača s pet krakova. Radi se o novim, čvrstim i jakim, a istovremeno i laganim kotačima, izrađenim od aluminijske legure. Na njih se montiraju radijalne “tubeless” gume, koje omogućavaju maximalno prianjanje za cestu u svim uvjetima.

Od opreme, tu se može naći snažno stražnje i prednje svjetlo s dvije leće, pokazivači smjera, te vrlo bogata instrument ploča. Na njoj se može naći analogni brzinomjer i obrtomjer, kao i digitalni display. Tu se može još naći i štoperica, s kojom možete mjeriti vrijeme, ako se nađete slučajno na stazi. Pored svega toga, postoji još i par kontrolnih lampica, koje upotpunjuju količinu informacija.

Po svemu izloženom i opisanom, može se reći da se radi o modernom motoru, vrlo lijepog dizajna, s kvalitetnim ugrađenim komponentama. Iskustva kupaca mogu se opisati kao vrlo dobra. Svi su zadovoljni s upravljivošću motora, s dizajnom, s ležanjem na cesti. Jedino zamjeraju česte sitne kvarove, koji vam remete mir. Možda se radi samo o nekim primjercima koji nisu baš uspjeli, a i s vremenom su, vjerujem, poboljšali kvalitetu izrade. Poneka sitna greškica, svakako, nije razlog da ne kupite ovako lijepog motocikla.

Dakle, vidimo da je i u klasi malenih sportaša, (samo kubikažom malenih), izbor i odluka kojeg kupiti jednako teška, kao i kod veće «braće».

Nakon predstavljanja “HONDE”, i sad “APRILIE”, ostaje nam još jedino “CAGIVA” sa svojim modelom MITO 125. O tom modelu moći ćete čitati narednih dana. Do tada, uživajte u lijepom vremenu i prekrasnim proljetnim vožnjama.

Tehnički podaci
Motor: 2T, jednocilindrični, hlađen tekućinom, odvojen spremnik ulja, ventili na usisnom i ispušnom kanalu za povećanje snage.
Odnos kompresije: 12,5±0,5:1.
Provrt×hod, obujam: 54×54,5 mm, 124,8 ccm.
Mjenjač: 6 brzina.
Napajanje: rasplinjač Dell’Orto PHBH 28 BD mm.
Paljenje: elektronsko CDI.
Ovjes sprijeda, straga: up-side-down vilica, promjera 40 mm i hoda 120 mm, podesiv monoamortizer hoda 120 mm, potpomognut spiralnom oprugom, aluminijska asimetrična vilica.
Kočnice sprijeda, straga: jednostruki plivajući disk, promjera 320 mm s četiri klipića promjera 32 mm, disk promjera 220 mm s jednim klipićem promjera 32 mm.
Gume: prednja, stražnja: 110/70 ZR17, 150/60 ZR 17.
Dimenzije dך×v: 1950×720×1135.
Međuosovinski razmak: 1345 mm.
Visina sjedala: 805 mm.
Suha težina: 128 kg.
Spremnik goriva: 14 l.
Snaga: 32 KS na 10500 okr/min.
Boje: GP-1 Replica, SBK Replica
Cijena: 39 999 kuna. Za sve detaljne informacije obratite se generalnom distributeru “APRILIINIH” modela “INGKART” (tel. 01/3498-000).

Neka priča tko što želi, ali mora se priznati da Talijani stvarno imaju smisao za dizajn i estetiku.

Grafička rješenja su zaista idealno pogođena. U kombinaciji s poliranim okvirom i stražnjom vilicom, čine prekrasnu cjelinu.

 

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
YAMAHA R6

YAMAHA R6

veljača 08, 2003

About Author

admin