Modeli 2001 — 03 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

 

 

Sportska i udobna vožnja. To su dvije stvari koje nova Aprilia Futura pruža svojim vlasnicima. Sa ramom izvedenom od RSV Mille i istim motorom (malo prerađenim radi druge namjene) , ovaj dvocilindraš je odličan za sportsku i za turističku vožnju.

Pri prvom pogledu odmah ćete uočiti visoki prednji vizir i oklop koji izvrsno štite vozača od vjetra. Uz to Futura ima novu instrument ploču sa svim potrebnim instrumentima , centralni nosač motora i ergonomiju koja osigurava udobnu vožnju na duže pruge. Gledajući upotrebljivost vidi se da su tvorci ovog modela napravili jako dobar posao. Ispušni lonac je smješten ispod repa motora, a stražnja vilica je mono tipa i sve to omogućuje jednostavno postavljanje bočnih kofera na motor. Prednja maska je široka sa visokim vizirom i napravljena je sa ciljem što bolje zaštite vozača. Bočni oklopi su pažljivo oblikovani da bi što više štitili noge, a rezervoar je takvog oblika da vam neće biti problem voziti se duže vrijeme, a uz to ima i zapreminu od 21 litre. Zanimljivo je i rješenje prednjih pokazivača smjera koji su smješteni u retrovizore, kao i prednjih svijetala, kojih je ukupno tri, raspoređenih u obliku trokuta sa prozirnim staklom i halogenih lampama. Sjedala od vozača i suvozača su debelo podstavljena radi što veće udobnosti. Uski volan pruža dovoljno mjesta za polegavanje iza prednjeg vizira ako želite veću zaštitu od vjetra. Novi instrumenti se sastoje od dva analogna pokazivača i multifunkcionalnog ekrana. Na njemu se mogu očitati temperatura motora , količina goriva u rezervoaru , temperatura zraka , LCD sat i rad sistema za ubrizgavanje goriva. Moguće je i podešavanje intenziteta svjetla na instrumentima u tri razine.

Vanjski izgled motora nudi jedan novi pristup, sa oštrim linijama, i on vam se ili dopada ili ne dopada. Ali kako god vi mislili mora se priznati da je izgled jedinstven i da odskače od ostalih modela iz sport-touring klase.

Sada ćemo se malo pozabaviti tehničkom stranom ovog motora. Sam motor je preuzet sa RSV Mille modela, znači V-2 pod 60 stupnjeva, hlađen vodom, sa četiri ventila po cilindru, ubrizgavanjem goriva, i sa dvije svijećice po cilindru. Podmazivanje motora je izvedeno pomoću dvije pumpe i suhim karterom, a spojka je pokretana hidraulikom. Rad motora je podešen više za turističku vožnju, znači da je razvijanje snage bolje kod nižih i srednjih okretaja. Ispušni sistem je opremljen katalizatorom koji je smješten ispod motora. Unatoč tome Aprilia deklarira snagu od 113 KS što je dovoljno za krajnju brzinu oko 240 kmh. Rama je izvedena iz RSV Mille sa ciljem što boljeg kompromisa između vozljivosti i mirnoće pri većim brzinama. Porađeno je i na odnosu masa naprijed/nazad za turističku vožnju. Ovjes naglašava sportsko srce ovog modela. Naprijed imamo Showa preokrenutu vilicu podesivu u hidraulici, a odostraga je monovilica sa Sachs monoamortizerom podesivim u istezanju i predopterećenju. Kočnice su marke Brembo promjera 300mm , a nove su i felge sa pet krakova. Suha težina motora je 210 kg. 

Za kraj možemo reći da je ovaj motor stvoren za autoputeve gdje do izražaja dolazi njegova odlična zaštita vozača i udobnost u vožnji , a isto tako neće vas razočarati ako se nađete na običnoj cesti gdje odličan ovjes , rama i motor pružaju mogućnost prave sportske vožnje.

Izmjereni podaci

Max. brzina 241kmh
0-100 kmh 3.8sec
0-200 kmh
12.7sec  
0-400m
11.65sec/197kmh  
0-1000m
21.5sec/231kmh  
0-400m (50kmh/6 brzina)
14.3sec/160kmh
0-1000m (50kmh/6 brzina)
25.6sec/218.5kmh  

Tehnički podaci

Motor  
4-takta , V-2 , 60 stupnjeva , 4 ventila po cilindru
Promjer&hod  
97×67.5mm 
Zapremina  
997,62 ccm 
Kompresijski omjer  
11,4:1  
Napajanje  
ubrizgavanje goriva  
Mijenjač  
6 brzina  
Rama  
dvokraka aluminijska  
Ovjes naprijed  
Showa preokrenuta vilica , promjer 43mm  , hod 120mm
Ovjes nazad  
Sachs monoamortizer  , hod 120mm
Kočnice naprijed 
dva diska , promjer 300mm , Brembo 4-klipna klješta  
Kočnice nazad  
disk , promjer 255mm , 2-klipna klješta  
Prednja guma  
120/70×17
Stražnja guma  
180/55×17
IMeđuosovinski razmak  
1435mm
Visina sjedala  
820mm  
Suha težina 
210kg 
Rezervoar  
21 litra
Maximalna snaga
83kW/113KS pri 9250 o/min  
Maksimalni moment
96Nm pri 7250 o/min

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin