Modeli 2007 — 12 studenoga 2006 -
Povratak korijenima – atraktivna grafika iz 2002.godine

Prije nekoliko godina, da je itko pokušao tvrditi da će jedan talijanski serijski motor biti konkurentan japanskoj velikoj četvorci, bio bi u najblažu ruku smatran ludim. No tijekom godina, Aprilia se sa modelom RSV 1000R nametnula kao ozbiljna konkurencija. Napad se nastavlja i u 2007.godini.

Zahvaljujući odličnom postignuću na legendarnoj 24-satnoj endurance utrci Bol d’Or – na kojem je RSV 1000R postigla izvrsno treće mjesto u klasi Superstock – te dvjestotoj pobjedi u GP natjecanju, Aprilia slavi svoje pobjede izdavši limitiranu seriju grafika AF1. Iste grafike su se mogle vidjeti na Bol d’Or utrci i ranih 80-tih kada je Aprilia ostvarila svoje prve pobjede u GP natjecanju.

Konkurentnost nije tek marketinški trik. Izvrsna upravljivost i optimalna snaga V-twina je u endurance natjecanjima tijekom 2006.godine presudila japanskoj četvorci, pokazavši im da i outsideri mogu postati nešto s čim se treba pomučiti. Endurance trke poput 24 sata Le Mansa i 24 sata Bol d’Ora, su RSV 1000 R dokazale pozdanim i izdržljivim motociklom kojem je staza pravi dom.

Osim pokazivanja mišića, endurance utrke je tvornica iz Noale iskoristila kao seriju testova za tehnička rješenja koje se koriste u Aprilijinim motociklima.

No u svijetu novca, najviše nas zanima koliko je isplativo kupiti jedan motocikl poput RSV 1000 R…
Zahvaljujući jednostavnoj računici u kojoj razina opreme i ugrađene tehnologije (koje rezultiraju zavidnim performansama) stvaraju očitu prednost nad konkurencijom, RSV 1000 R postaje najisplativiji sportski V-twin na tržištu.

Pokraj novca, sljedeća stavka je svakodnevnica.
U Hrvatskoj (a i u svijetu) se motocikli kupuju velikom većinom za cestovnu uporabu, dok su izleti na stazu rijetkost, a konstantni su tek za nekolicinu strastvenih natjecatelja. Poboljšani položaj na RSV-u i poznata lakoća upravljanja su jedinstveni za jedan sportski motocikl na kojemu možete vrlo lako doći do vlastitih granica i ostati odmorni nakon takve vožnje.

Prednosti RSV 1000 R nad konkurencijom je očita u potrebnoj razini psihičkog i fizičkog naprezanja. Shvativši da će RSV 1000 R većim dijelom biti korišten na cesti nego na pisti, Aprilija je dodatno uložila u ergonomiju kako bi se vozač osjećao ugodnije, kako bi mu se koncentracija dulje održala, što na kraju rezultira boljim rezultatima u natjecanju, ali i povećanom sigurnosti na cesti.

Glavne karakteristike RSV 1000 R za 2007.godini nisu se pretjerano mjenjale u odnosu na 2006.godinu:
● Öhlins Upside-down vilica presvučena titan-nitridom (TiN) sa radijalnim prihvatom klješta
● Posljednja generacija V60o Magnesium motora sa Ø33mm ispušnim tijelima
● Širi izlazi poklopca ispuha
● Vanjski katalizator, poboljšan radi bolje učinkovitosti
● Euro 3 homologacija

Konstantan tehnički napredak je Aprilijinim inžinjerima dao mogućnost poboljšanja performansi RSV 1000 R, koji je trenutačno najbolji sportski V-twin prema tehničkim inovacijama i visokoj tehnologiji. Najnoviji V60o Magnesium motor je ekološki čišći kako bi se zadovoljila zahtjevna Euro 3 norma. Snaga je zadržana na 105.24kW (143ks) i dostatna da "pogura" RSV do 280km/h.

Okvir je također doživio lagana poboljšanja zbog iskustva stečena u međunarodnim utrkama.

Kombinacija vrhunskog okvira i veoma snažnog i pozdanog motora nadopunjena vrhunskim komponentama u izradi, RSV 1000 R smještaju na vrh svoje klase i vrh omjera dobiveno-uloženo.

STIL


Za sljedeću godinu nema posebnog razloga za mjenjanje oblika RSV-a. Zadržan je provjereni dizajn, dok su se promijenili tek detalji. Na bočnim oklopima su povećani otvori kako bi se efikasnije odvodio vrući zrak od motora, te je oklop oko oslonaca za noge redizajniran kako bi se dobilo na aerodinamici, a time i ugodnijem položaju za noge.

Rep je povišen za koji stupanj zbog agresivnijeg izgleda. Stražnje svjetlo unatoč svojoj kompaktnosti je izrazito vidljivo zbog 16 LED dioda visoke uočljivosti.

Vjetrobran je profiliran dvjema krivuljama zbog boljeg koeficijenta aerodinamike. Naime, vjetar sada ima puno manje dodirnih točaka sa vjetrobranom.

Iako kompaktan motor, na ergonomiju se puno ulagalo. Oblik spremnika za gorivo i bočnih oklopa je optimiziran centralnom položaju vozača.

Aprilia je ponosna na uspjeh u aerodinamičnom oblikovanju RSV 1000 R. Ispitivanja u zračnom tunelu su pokazali da aerodinamički koeficijent Cx ima vrijednost 0.3. Laički rečeno – RSV 1000 R prolazi kroz zrak kao nož.

V60o MAGNESIUM

Na samom agregatu se nije ove godine previše radilo. Ostao je snažan i pouzdan sa svoja 143ks pri 10.000 okr.

Promjenjen je ispušni sustav – topovi imaju satiniziranu površinu, a klasične "kape" su zamjenjene konusnima, sličnim onima na cross motociklima. Cjelokupna dužina topova je produljena za 200mm.
Rezultat: bolji okretni moment na niskim okretajima.

Novi trostazni katalizator je smješten u topovima bliže kolektorskim cijevima. Ovakvim potezom se smanjilo aktiviranje katalizatora za 50%, ali se smanjila i emisija plinova.
Euro 3 norme su zadovoljene.

Air Runner usisni kanal (služi također kao i nosač za svjetla i instrumente) provodi zrak u 10.3 litreni airbox, koji omogućuje motoru da ostvari svoj puni potencijal. Dva diferencijalna Helmotz rezonatora su zaslužna za smanjenje buke prilikom maksimalnog usisa Air Runnera, čime je vožnja puno ugodnija za sluh.

Air Runner također ima i konstrukcijsku funkciju. Dvije lake aluminijske grede koje su sastavni dio Air Runnera drže cijeli prednji gornji dio motocikla čime se uklonila nezgodna "korpa."

Pri maksimalnoj brzini, airbox omogućuje povećanje snage za 3%.

ECU je razvijen u suradnji sa Siemensom. Prima podatke iz 15 različitih senzora, obrađuje ih u realnom vremenu i kontrolira agregat kako bi radio savršeno u svakom trenutku.
Jedinični EPROM dolazi sa ugrađenim mapama paljenja za racing ispuh tako da nije potrebno uz ugradnju racing ispuha instalirati nove mape paljenja, već ih je potrebno samo aktivirati u Aprilijinom servisu.

Svi podatci od motora do displaya dolaze preko CAN (Controlled Area Network) linije gdje diplay služi kao dijagnostički terminal. U slučaju kvara, mehaničarima je lako putem displaya uočiti kvar, što olakšava posao u servisu i ne zahtjeva vanjske računalne sisteme. CAN linija se sastoji od dvije žice, što je izvanredno pojednostavljenje elektronike sustava.

Uz napredna tehnička rješenja, originalne karakteristike RSV-a su još prisutne:
● Longitudinalno postavljen V60o sa 4 ventila po cilindru sa dvostrukom bregastom osovinom pokretanom kombinacijom zupčanika i lanca
● Elektronsko ubrizgavanje goriva kroz 57mm tijela, jedan injektor po cilindru u kombinaciji sa ‘Air Runner’ sistemom
● CDI paljenje sa jednom svjećicom po cilindru. Paljenje je kontrolirano integriranim sustavom upravljanja motora koji kontrolira i sistem ubrizgavanja
● Suhi karter sa dvostrukom trohoidnom pumpom, odvojenim uljnim i uljnim hladnjakom.
● Kombinirano upravljanje ventilima zupčanicima i lancem sa 2 zupčanika (jedno za tempiranje lanca), smješteni u kučistu kako bi se smanjila dimenzija glave cilindra.

RSV-ov V-twin također sadrži Aprilijine patentirane sisteme:
● AVDC (Anti Vibration Double Countershaft) – protuvibracijsko dvostruko međuprenosno vratilo.
● Hidraulično kvačilo s glavnim radijalnim cilindrom, asistirano patentiranim PPC (Pneumatic Power Clutch / pneumatički pokretano kvačilo) sistemom kako bi se kontroliralo poskakivanje kotača uzrokovano agresivnim kočenjem.

OKVIR

Godine sudjelovanja u najboljim svjetskim natjecanjima su stvorila zavidnu količinu iskustva koja se iskoristila za izradu danas najboljeg serijskog okvira. Nije riječ o promidžbi, već i o priznanju konkurencije.

Kada se prvi puta dizajnirao RSV 1000 R, glavni zadatak je bio postići idealnu centralizaciju masa. U skladu sa talijanskom ekstravagancijom, okvir se sastoji od dva dijela – aluminij-silikonskog odljeva i Peraluman 450 prešanog dijela. Nakon opsežnih testova, okvir težak samo 9,650 grama je pokazao zavidnu torzalnu čvrstoću. Rezultati su bili jednaki onima koje pokazuju specijalizirani racing okviri.

Kučište osovine vilice je redizajnirano kao što smo to mogli vidjeti na modelu Tuono Factory. Naime, kut vilice je povećan sa 24o45′ na 25o, što daje malo dulji predtrag. RSV 1000 R je dobila na stabilnosti bez da se izgubilo na poznatoj agilnosti.

Stražnja vilica je izrađena od Peraluman ekstrudata i AlSi7 taljevine, a teži samo 4,860 grama.

OVJES

Öhlins Racing upside-down vilica ugrađena kao standard na RSV 1000 R je odličan pokazatelj upravljivosti i karaktera RSV-a.
43 milimetarska vilica je premazana titan-nitridom (TiN) zbog bolje kliznosti. Dizajn vilica je promjenjen – kučište je dulje dok su štapovi krači. Ovakvom redizajnu se pribjeglo kako bi se rasteretile dvije kritične točke: klizište (dodirna točka kučišta i štapa), te spoj štapa i baze vilice. Hod je 120mm.

Vilica je podesiva po svim parametrima. Öhlinsovu upside-down vilicu će najviše cijeniti natjecatelji i entuzijasti koji će svoje vrijeme provoditi na stazi.

Stražnji plinski Sascho mono-amortizer sadrži piggy-back spremnik nitrogena, te je podesiv u svim parametrima. Jedinstvena je karakteristika (samo na RSV) da se dužina amortizera može podesiti direktno na amortizeru, tako da se stražnji kraj može na licu mjesta povisiti ili spustiti, zavisno o željama vozača.

KOČNICE

Vrhunski supersportski motocikl zahtjeva kočioni sistem iz istog razreda. Aprilija se drži ovoga i ne prepušta sigurnost vozača slučaju. Stoga se sprijeda nalaze Triple Bridge radijalna klješta koja su u suradnji zajedno razvili Aprilia i Brembo. Plutajući diskovi promjera 320mm su ovaj puta malo uži nego inaće kako bi se olakšale rotirajuće mase i time dobilo na upravljivosti.

I prednji i stražnji kočioni sistem koriste aeronautička metalna opletena crijeva zbog maksimizacije performansi kako bi se izbjegle varijacije u pritisku kakve se pojavljuju u običnim gumenim crijevima.

KOMPONENTE

Kada bi morao navesti što RSV 1000 R izdvaja od konkurencije, to bi svakako bila razina opreme i materijali korišteni u izradi modela. Rezultat ovakve politike ulaganja u detalje su poboljšane performase i funkcionalnost. Težina je također smanjena, a završna obrada je primjer u klasi.

Potrebno je izdvojiti sljedeće komponente:
● Öhlins Upside-down vilica presvučena titan-nitridom
● Aluminijska osovina vilice i aluminijski donji trokut
● Brembo Triple Bridge prednja radijalna kočiona klješta
● Baza vilice sa radijalnim nosačima klješta od kovanog aluminija zbog veče čvrstoće i stabilnosti pri kočenju
● Digitalno/analogni instrumenti primaju podatke o svim parametrima motora preko CAN linije gdje interna memorija služi poput dijagnostike. Display pruža iste karakteristike kao prethodni model, uključujući i lap timer sa 40 polja za krugove, no novi model je kompaktniji i teži samo 220grama. Sve funkcije se kontroliraju sa tri tipke. Pozadinsko osvjetljenje je rješeno LED tehnologijom – za analogni dio je bijelo, a za digitalni crveno osvjetljenje.
● Prednja rasvjetna tijela su u dvije grupacije po dva reflektora. Pozornost detaljima je rezultirala malom, ali donekle bitnom izmjenom – grla za žarulje su sada od plavog anodiziranog aluminija.
● Bijele plastike pokazivača smjera. Nosač tablice koji je jednostavno skinuti.
● Ključ je kodiran, a blokada paljenja je standard u izradi.
● Laki naplatci su istog dizajna kao ekskljuzivni naplatci na modelu RSV 1000 R Factory

BOJE

Za 2007.godinu, Aprilija se vraća korijenima što se tiće boja.
U ponudi će biti: Aprilia Black, Crowd Silver i AF Replica (ograničena serija od 200 primjeraka).

DODATNA OPREMA

● Akrapovic Aprilia Racing EVO6 kompletni ispušni sistem (race only)
● Akrapovic kompletni homologirani ispušni sustav
● Akrapovic homologirani slip-on topovi
● OZ Racing anodizirani laki naplatci od kovanog aluminija
● Öhlins Racing amortizer upravljača
● Öhlins Racing stražnji mono-amortizer
● Karbonski dijelovi
● Obrnuti mjenjač od ergala
● Podesivi oslonci za noge od aluminija
● Tank torba
● Elektronski anti-provalni sustav
● Udobnije sjedalo suvozača (deblja podstava sa ugrađenim ručkama)
● Stender
● Z15 zupčanik (race only)

Poslastica za tehničare
-detaljan prikaz motora

200 primjeraka AF1 grafika
u čast Bol d’Or Endurance natjecanja

Tehničke specifikacije

Aprilia RSV 1000 R

Motor

V60o Magnesium,
4-taktni, uzdužno postavljen V-twin pod kutom 60o, hlađen tekućinom, 4 ventila po cilindru,
patentirani AVCD (Anti Vibration Double Camshaft)

Gorivo

95 RON bezolovni benzin

Provrt i hod

97 x 67.5 mm

Zapremina

997.62 ccm

Omjer kompresije

11.8:1

Snaga na radilici

105.24 kW (143 KS) @ 10,000 okr

Okretni moment na radilici

10.3 kgm (101 Nm) @ 8,000 okr

Ubrizgavanje

Integrirani elektronski sistem upravljanja motorom, indirektno multipoint elektronsko ubrizgavanje,
57mm injektori
10,3 litarskim airbox, sa "Air Runnerom" usisnikom

Paljenje

Digitalno elektronsko paljenje, jedna svjećica po cilindru, integrirano sa sistemom ubrizgavanja

Pokretanje

Elektronsko

Ispušni sistem

Dvostruki prigušivač sa trostaznim katalizatorom i lambda sondom/senzorom kisika (Euro 3)

Alternator

12 V – 500 W

Podmazivanje

Suhi karter sa odvojenim uljnim spremnikom.
Dvostruka trohoidna pumpa sa uljnim hladnjakom.
Čelični uljni spremnik.

Mjenjačka kutija

Šest brzina. Omjer brzina:
1: 34/15 (2.27)
2: 31/19 (1.63)
3: 26/20 (1.3)
4: 24/22 (1.091)
5: 24/25 (0.96)
6: 23/26 (0.88)

Spojka

Višelamelna u uljnoj kupci sa patentiranim PPC hidrauličnim sistemom kontrole.
Metalna opletena crijeva spojke.
Radijalni glavni cilindri sa 15mm klipićima.

Primarni prijenos

Zupčanici. Omjer prijenosa: 60/31 (1.935)

Završni prijenos

Lanac. Omjer prijenosa: 40/16 (2.5)

Okvir

Dvostruke aluminijske grede

Ovjes

Prednji: 43mm Öhlins Upside-down vilica presvučena titan-nitridom (TiN), podesiva u svim parametrima. Hod 120mm. Kraće dno vilice sa radijalnim prihvatom klješta.

Stražnji: Aluminijska vilica "banana" tipa. Aprilia Progresivni Sustav (APS) hvatišta.
Sasch potpuno podesivi mono-amortizer. Hod amortizera 133mm.

Kočnice

Prednje: Dvostruki Brembo diskovi od nehrđajućeg čelika, promjera 320mm. Triple Bridge radijalna klješta sa četiri 34mm klipića i četiri kočione pločice. Metalna opletena crijeva.

Stražnja: Brembo disk od nehrđajućeg čelika, promjera 220mm. Klješta sa dvoja 32mm klipića i dvije kočione pločice. Metalna opletena crijeva.

Kotači

Aluminijska legura

Prednji: 3.50 x 17"

Stražnji: 6.00 x 17

Gume

Radijalne, Tubeless

Prednja: 120/70 ZR 17

Stražnja: 190/50 ZR 17 (alternativa: 180/55 ZR 17 ili 190/55 ZR 17)

Dimenzije

Dužina: 2,035 mm
Širina: 730 mm (na upravljaču)
Visina: 1,130 mm (na vjetrobranu)
Visina sjedala: 810 mm
Visina upravljača: 830 mm (na kraju ručki)
Međuosovinski razmak: 1,418 mm
Predtrag: 101.7 mm
Kut vilice: 25°

Težina

189 kg (bez tekućina)

Spremnik goriva

18 litara, 4 litre rezerve

Boje

Aprilia Black, Crowd Silver, Replica (ograničena serija, 200 komada)

Više:
Aprilia
RSV 1000 R
RSV Mille

Članak sponzorira Moto Market Servis, Požega

Share

Povezane novosti

Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Suzuki GSXR-TT

Suzuki GSXR-TT

travanj 03, 2007
PIAGGIO MP3

PIAGGIO MP3

ožujak 16, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
Ducati Monster 695

Ducati Monster 695

veljača 03, 2007

About Author