Modeli 2004 — 17 listopada 2003 -

Slijedi nastavak priče o modelima za sezonu 2004. Ovaj put smo se odlučili za novo izdanje najprestižnijeg proizvoda koji potpisuje “APRILIA”. Naravno, radi se o trećoj generaciji «RSV»-a.

Prednja maska sa veeelikim usisnikom.
Razlika između starog i novog "repa" je ogromna.
Glavni uzrok mukama koje čeka Ducatija u 2004. godini.
Da talijani znaju što rade, najbolje pokazuje ova slika.
Instrument tabla, sitna ali dinamitna.
Rama koja drži sve na okupu. Talijani su tu uvijek bili u samom vrhu.
Jel vi vidite imalo mjesta na ovom bolidu. Mislimo da više nema mjesta niti za jendu maticu.

Prve dvije generacije, kroz proteklih pet godina pojavljivanja ovog modela, razlikovale su se u malim detaljima. U osnovi je to estetski i mehanički bio skoro isti proizvod. No, kako u današnje vrijeme napredak grabi velikim koracima naprijed, bilo je krajnje vrijeme da se prione ozbiljnom poslu, a ne samo facelifting-u. Tako je pred nama nešto sasvim novo, koje s prethodnim modelom nema ništa zajedničko. Dizajnerski gledano sve je novo. Od kuda početi? Prednje svjetlo je podijeljeno na dva manja, a između njih je smješten otvor za prihvat zraka. Neki to uspoređuju s “HONDINIM” VTR-om. Sličnosti ima, ali one su više uzrokovane s tehničkog stajališta. Postavlja se pitanje, kako drugačije to izvesti? Nešto jednostavno ne može ići drugačije i tu je razlog da pojedini modeli imaju neke sličnosti. Stražnji kraj je pretrpio reinkarnaciju; svjetlo i pokazivači smjera ukomponirani su u šiljat rep. Iz aviona je vidljivo da je dizajn korigiran u zračnom tunelu. Sve je podređeno smanjenju otpora, a u tome se i uspjelo. Tome su pridonijeli i spomenuti “žmigavci”, dok su stražnji u repu, prednji su ukomponirani u retrovizore. Mislim da je to idealno rješenje, koje treba postati standard kod svih proizvođača. Još jedna od jako vidljivih promjena je i u novom ispušnom sustavu, no, o njemu u idućem odlomku.
Ime samog agregata sad je “V60 Magnesium”. To nam dosta govori. Radi se o V izvedbi s kutom od 60 stupnjeva između cilindara, a magnezij je upotrijebljen da bi se neke stvari olakšale, a da ne izgube funkciju tj. čvrstoću. Promjena ima oko cijelog agregata. Razmak između usisnih i ispušnih ventila je sada povećan. Koristi se jedna svjećica, te se time postiglo bolje stvaranje turbulencija unutar cilindra. To nas opet dovodi do ravnomjernog pritiska na čelo klipa i bolje izgaranje, ako se plamen u cilindru širi jednako na sve strane. Sve u svemu, postigne se kvalitetnije izgaranje. Novi položaj ventila omogućio je i novu konstrukciju i raspored kanala za rashladnu tekućinu oko stijenki cilindara. Promijenjena je i glava motora. Stavljena su nova bregasta vratila i nove opruge na ventilima. Sve to, opet je uzrokovalo promjenu plana podmazivanja, te je ono potpuno rekonstruirano. No, ono je još uvijek suho, s odvojenim spremnikom ulja, pumpom i dva hladnjaka ulja.
Motor se opskrbljuje svježim zrakom kroz, već spomenuti usisnik, koji se nalazi na mjestu najvećeg pritiska zraka. Taj sklop se naziva “Air Runner”. Zahvaljujući “Air Runeru” tlak zraka u airboxu je povećan. Iz airboxa zrak dalje ulazi u novi uređaj ubrizgavanja, koji ima usisne kanale od 57 mm i ima za svaki cilindar po jedan injektor. Da bi se smanjile vibracije proizašle iz samog agregata, ugrađen je AVDC (Anti Vibration Double Countershaft). Spojka je hidraulična s radijalnom pumpom, potpomognuta sa PPC-om (Pneumatic Power Clutch), ili drugim riječima, spravica koja bi trebala spriječiti blokiranje stražnjeg kotača prilikom prebacivanja u niže brzine. Sve te promjene doprinijele su ostvarenju cilja, a to je, naravno, povećanje snage. U tome se i uspjelo. S dosadašnjih 130 KS snaga je dignuta na 139 KS, koje se ostvaruju na 9 500 okr/min. Promjena ima i oko okretnog momenta. Sad on iznosi 107 Nm na 7500 okr/min. Dosad je to bila znamenka od 101 Nm na 7250 okr/min. Povećanju snage je možda pridonio i novi ispušni sustav. Dosadašnji “dimnjak” je zamijenjen s dva elegantnija “topa” u shemi 2-1-2, koji posjeduju i trostazni katalizator. Uz pomoć lamda sonde i ostalih stvarčica, zadovoljene su Euro 2 norme. Topovi su postavljeni dosta visoko, te im je kraj malo niži od samog repa motocikla. Kažu u “Aprilii” da je to zbog smanjenja aerodinamičnog otpora i da bi se poboljšao raspored masa. OK – ako tako kažu, vjerovat ćemo im.
Kod izrade novog okvira, glavna misao vodilja je bila centralizacija mase. Taj isti pojam sam spominjao prvi puta kod novog «CBR 600 RR», te kod nove «R1». Izgleda da su u tome pronašli novi “rudnik” boljih svojstava. Okvir je izrađen s nekim poboljšanjima, te se postiglo povećanje torzione čvrstoće za 5 %. Uspjelo se postići i smanjenje mase okvira za 600 grama, te je njegova ukupna masa sada 9 650 grama.

 

 

 

Riječ-dvije o ovjesu. Sprijeda je ugrađena up-side-down “SHOWA” vilica, s krakovima promjera 43 mm. Podesiva je u parametrima prednaprezanja, povrata (2,5 okreta) i kompresije (2,25 okreta). Straga je ugrađen “SACHS” mono-amortizer. Također je podesiv po parametrima prednaprezanja, kompresije, povrata i same duljine. Stražnja vilica izrađena je od ekstrudirane legure aluminija i silicija, a izrađena je u obliku banane, što je i jedna od rijetkih sličnosti s prethodnim modelom. Primjenom novih materijala i postupaka izrade i tu se «mršavilo», pa je tako stražnja vilica olakšana za 400 grama, te je sada njezina ukupna masa mizernih 4860 grama.
Kad su kočnice u pitanju, tu nema dileme. Kod “Aprilie” su montirani proizvodi “BREMBA”, Tripe Bridge, Zlatna serija. Sprijeda su dupli plivajući diskovi promjera 320 mm, koje usporavaju po četiri klipića promjera 34 mm. Straga se, također, radi o “BREMBU” i Zlatnoj seriji. Ugrađen je disk promjera 220 mm, na kojeg djeluju dva klipića promjera 32 mm. Vodovi za kočiono ulje su opleteni s materijalima koji su “posuđeni” iz zračne industrije. No, ipak treba spomenuti, da za razliku od konkurencije, koja je sva redom ugradila radijalne kočnice, “Aprilia” je ostala na klasičnim proizvodima.

Od opreme, tu je instrument ploča, sad već standardnog sadržaja. Radi se o analognom okretomjeru, te digitalnom pokazivaču brzine i ostalih parametara, kao što je lap timer s memoriranjem vremena kroz 40 krugova. Masa instrument ploče je i više nego prepolovljena, te sada umjesto 560 grama, iznosi perolakih 220 grama.
Što se tiče ovog tehničkog dijela, tu bi priči bio više-manje kraj. Samo da još spomenem konkurenciju. Tu je “DUCATI” sa svojim «999» i «HONDIN” «VTR SP-2». Po snazi, svi su unutar 5 KS razlike. Jedino je razlika u masi, gdje je RSV ipak podosta lakša. Od “DUCATIA” je lakša za 10 kg, dok je od «VTR»-a mršavija za 5 kg. Dakle, “APRILIA” je najlakša, najjača, vjerojatno ljepša od druge dvojke, a također će vjerojatno biti i najjeftinija, stoga nije teško zaključiti da konkurencije u biti i nema!? Dok je usporedba s japanskim četverocilindričnom društvom, ipak suvišna. Fali joj kojih 30 do 40 konja, a taj nedostatak ne može nadomjestiti ništa.
U sezoni 2004. nadamo se da ćemo dobiti novog «RSV»-a na test, pa će Vam Team koji testira motocikle, moći predočiti kako se novi talijanski “R” ponaša na cesti i stazi, kako zvuči, kako leži, koliko ide, kako ubrzava, da li ima nekih eventualnih nedostataka i slično.

 
Tehnički podaci:

Motor: 4T, dvocilindrični, DOHC, 4 ventila po cilindru, s kutom između cilindara od 60 stupnjeva, hlađen tekućinom, ugrađen AVDC.
Odnos kompresije: 11,8:1.
Provrt×hod, obujam: 97×67,5, 997,62 ccm.
Mjenjač: 6 brzina, sa sljedećim odnosima;
34/15 (2,27)
31/19 (1,63)
26/20 (1,3)
24/22 (1,091)
24/25 (0,96)
23/26 (0,88)
Ubrizgavanje: multipoint elektronsko ubrizgavanje, s 10,3 litarskim airboxom, s Air Runnerom.
Paljenje: elektronsko, s jednom svjećicom po cilindru.
Snaga: 138,72 KS na 9500 okr/min.
Okretni moment: 107 Nm na 7500 okr/min.
Ovjes: sprijeda “SHOWA” up-side-down vilica promjera 43mm, hoda 120 mm, podesiva po parametrima prednaprezanja, kompresije i povrata; straga, aluminijska “banana” vilica s APS progresivnim sustavom, “SACHS”-ov amortizer s podešavanjem prednaprezanja, kompresije, povrata i duljine, hod vilice je 133 mm.
Gume: prednja 120/70 ZR17; stražnja 190/50 ZR17.
Kočnice: sprijeda – dupli plivajući diskovi promjera 320 mm, sa po četiri klipića po disku, promjera 34 mm; straga – mono disk promjera 220 mm s dva klipića promjera 32 mm.
Dimenzije: dך×v 2035×730×1145 mm.
Visina sjedala: 810 mm.
Međuosovinski razmak: 1415 mm.
Suha težina: 189 kg.
Kapacitet spremnika goriva: 18 l.
Boje: crveno-srebrna, crna, srebrno-siva.

 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author