Vozili smo — 11 kolovoza 2009 -

Od kako se Aprilia sa svojim ograncima pridružila Piaggio grupaciji, dogodilo se puno lijepih stvari. Više niti za jedan skuter iz te grupacije ne možemo reći da je loš ili da ima neku manu. Talijanski stručnjaci nekako uspijevaju ugurati sve najbolje osobine u sve skutere. I iako je braću nekada teško razlikovati, Scarabeo 300S se možda malo ističe.
 

U posljednjim godinama prošlog stoljeća, Aprilia Scarabeo bio je tek mali, pomalo neugledni gradski skuter visokih kotača s malo elegantnijom notom. No, mali kukac je nekako morao početi da se razvije u jedan elegantan i brz skuter, u našem slučaju, sa sportskim afinitetima. I skarabej se toliko potrudio da je postao sam svoj gazda: Scarabeo je sada podmarka, kao i Vespa. A kada ste u rangu jedne Vespe, znate da vrijedite, bar u svijetu skutera.
 

 

No što ga čini vrijednim? Počevši izvana, Scarabeo 300 možda jako podsjeća na Beverly 300 Tourer, kojega ćemo također imati na testu, ali Scarabeo je svjetlo dana vidio prije, pa govora o kopiranju može biti tek u pozitivnom smislu. Scarabea krase oble linije, sa istaknutim ovalima na bokovima, koji su i trademark ovog skutera. Uz malo kroma, elegancija skače još jedan nivo gore, a tu je i mala rešetkica iznad blatobrana koja ovom skuteru daje još jedan stilski plus. Možda najljepši detalj na Scarabeu je stražnje svjetlo, koje je također dizajnirano po uzoru na kukca po kojem nosi naziv. I Instrumenti prate isti ton: ovog puta okruglo, sa kromiranim rubovima; samo digitalni display malo odudara od cijele note.
 

 

No ljepota nije samo „skin deep“ kako kaže izreka. Tu je i oveći prtljažni prostor koji se možda čini plitak, ali u njega bez problema stane i malo veći laptop. Ovdje dolazimo i do najvećeg problema, a to je otvaranje prtljažnog prostora. Naime, da biste ga otvorili, prvo treba otvoriti „ormarić“ ispred koljena, a zatim potegnuti polugicu za otvaranje sjedala. To nebi bilo problem, ali nekada na ovakvim skuterima poželite otvoriti sjedalo već kada ste upalili skuter. Ovdje je stvar malo kompliciranija.
 

 

Prijeđimo na ostatak, budući da Scarabeo 300 S osim izgleda itekako ima što za ponuditi. Pogonski agregat čini provjereni tekućinom hlađeni Quasar agregat iz Piaggio grupacije, zapremine 278,3 ccm. Provrt i hod imaju dimenzije 75 x 63 mm, dok kompresioni omjer iznosi 11,5:1. 22,3 ks i 22 Nm okretnog momenta sasvim su dovoljni za ovaj skuter, te će ga uz malo nagovaranja poslati i do 140 km/h koliko će pokazati instrumenti. Pritom potrošnja iznosi oko 5 litara na 100 km, što uopće nije strašna brojka, pogotovo kada se uzme u obzir spremnik goriva od 10 litara. Za prijenos snage na podlogu brine se CVT mjenjač koji funkcionira sasvim solidno: nismo mu našli nikakvih zamjerki tijekom testa.
 

 

Okvir od čeličnih cijevi ovješen je na klasičnoj teleskopskoj vilici hoda 104 mm, dok je stražnji kraj ovješen preko agregata i dva amortizera. Gume su dimenzija 110/70-16 i 140/70-14. Međuosovinski razmak iznosi 1 530 mm, dok je sjedalo 785 mm udaljeno od poda. Tu su, naravno, i kočnice, koje su na Scarabeu integralne. Prednji disk je promjera 260 mm, dok je stražnji promjera 240 mm.
 

Ok, ustanovili smo da je Scarabeo sasvim solidno napravljen, ali kako se vozi? Pa recimo da je položaj u vožnji sve u svemu opuštajuć: ruke su pod takvim kutem da se ne umaraju, podnica na pravoj visini (osim ako nemate 3 metra), sjedalo široko, prostrano i udobno… Zamjerki zbilja nema. Osim možda prema kontakt bravi, koja je postavljena krajnje smiješno, prema gore, pa ključ treba zataknuti odozdola, što je ponekad pravi zadatak ako ne gledate što radite. U samoj vožnji se agregat pokazao kao pravi dragulj: reagira zbilja trenutno, pa će na kliskom asfaltu uz malo truda proklizavati stražnja guma. Na većim brzinama mu možda fali koja konjska snaga, ali od samo 300 ccm ne možemo tražiti previše.
 

 

Što se tiče ciklistike, tu je sve u redu ako ne pretjerujete. Okvir i amortizacija rade, ali to čine u simbiozi i bez previše uvijanja, osim ako baš ne uđete u zavoj s maksimalnom brzinom, jer vas tada očekuje prilično poskakivanje i otimanje, no to ionako nije skuter za takve stvari. Spomenuli bismo podnicu koja je na mjestu gdje spuštamo noge upuštena, pa možemo najnormalnije nogama do poda, bez širenja i balansiranja na vrhovima prstiju.
 

Moramo spomenuti i solidne kočnice, na koje se treba naviknuti, budući da su integralnog tipa. Reagiraju malčice tupo, ali zaustavljaju skuter onako kako treba, bez slučajnih  proklizavanja. Tu je i solidna zaštita od vjetra kojoj pomaže mali ali učinkoviti vjetrobran te široki prednji oklop.
 

 

Sve u svemu, ako tražite brz, pouzdan i najvažnije elegantan skuter sa velikim prostorom ispod sjedala, imate još jednog kandidata. Poveću cijenu od oko 35 000 kn Scarabeo opravdava u gotovo svakom pogledu kojeg možete zamisliti.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author