Naši testovi — 29 travnja 2008 -

Kada smo se riješili tehnike, krenimo na onaj bitniji dio, vožnju. Aprilia je s Dorsodurom izbacila stroj za skupljanje prometnih kazni. Svaka čast onome koji će vozeći ovaj motocikl ostati hladan i smiren; Dorsoduro jednostavno mami na divljaštvo i izazivanje fizike i njenih zakona. Motor ulijeva samopouzdanje u vozača, a širok volan i naglašeni oslonci za noge u motocross stilu samo pojačavaju taj osjećaj. Nemojte krivo shvatiti, Dorsoduro je vozan i na malim brzinama i sporim manevrima, ali jednostavno vas nagovara da ga dižete na zadnji ili prednji kotač, proklizavate ili stružete koljenom po zavojima, te da kršite sve i jedan zakon. Tu veliku zaslugu ima izvrsni agregat, koji svu svoju snagu i okretni moment prekrasno ispoljava od 2 000, pa sve do 9 500 okr/min, tj. samo 500 okretaja prije blokade. Ispoljavanje snage prati veoma lijepi zvuk iz dvije ispušne cijevi smještene pod repom. Hidrauličkom komandom upravljana spojka je… pa recimo srednje tvrdoće, ali uvijek konstantna, te posjeduje sustav koji se sam podešava, pa podešavanje nije potrebno. Napomenimo da je u dodatnoj opremi i proklizavajuća spojka, s kojom je komanda puno mekša. No, na ovom motociklu ionako nećete pretjerano puno koristiti spojku.

Odgovor na gas je munjevit i brz zahvaljujući Ride by Wire sustavu, koji regaira doslovno odmah. Ustvari prevladava osjećaj kako je ručica gasa povezana sa zadnjim kotačem, jer čim okrenete ručicu gasa, motor munjevito i silovito ubrzava, pogotovo u Sport modu rada. Kada smo već na toj temi, mišljenja sam kako su ta 3 moda super ideja. U Touring modu je motor dosta mekši, a gas malo nereaktivniji, pa je motocikl dostupniji možda malo manje iskusnima i onima koji imaju manje osjećaja u desnoj ruci. Rain mod oduzima 35% momenta te će biti odličan za gradove kao što je npr. Split za vrijeme kiše. Snaga je ipak tu, ali je njeno razvijanje kulturno i blago, kao na nekom manjem maxi skuteru. Dakle, shvatili ste, Rain mode se nikako ne slaže s karakterom Dorsodura. Zato je tu Sport mode. U biti se vozači koji znaju što hoće neće niti micati odavde, jer tu je sva snaga nadohvat (desne) ruke, te se ovaj cijeli test bazira upravo na ovom modu rada. I za neko divno čudo, unatoč tome što je ovo dvocilindraš, nekih jakih i neugodnih vibracija nema. Samo ugodno brundanje.

No, snažan i okretnim momentom bogat agregat ne znači ništa bez dobre amortizacije i okvira. Ni ovdje Dorsoduro nema čega biti stid jer okvir niti pri žeščoj vožnji ne pokazuje znakove uvijanja niti bilo kakav znak krize, a amortizacija sa svojim dugim, ali solidno tvrdim hodom, pruža dobar oslonac na cestu. Unatoč velikih 186 kg, Dorsoduro preko grba pomalo odskače, pogotovo s lakšim vozačima. No tih 186 kg se u vožnji ni u jednom jedinom trenutku ne osjeća, što je pomalo zasluga odlično pogođenog položaja vozača i širokog upravljača. Vozač je orijentiran dosta prema naprijed, a na dugačkom i uskom ravnom sjedalu ima puno mjesta za namještati se u vožnji. Rezervar pruža odličan oslonac za bedro i koljeno kada vozač visi u zavoju, a volan je, za moju visinu od 178 cm, dosta visok, pa ne smeta za nogu kada se vozi sa nogom na podu, u motocross stilu.

I kočnice su veoma dobre. Na prednjoj su dovoljna dva prsta kako bi se Dorsoduro brzo zaustavio, te je veoma modulabilna. Ipak su tu dva ogormna Braking diska koji rade svoj posao. Zadnja kočnica je malo diskutabilna, jer je malo inkonzistenta. Naime, svaki puta različito hvata, pa neki puta više blokira, a neki puta manje. Na nju ipak treba izvršiti jaki pritisak ako želimo blokirati stražnji kotač, a i smještaj je malo zeznut, pa smeta bočni poklopac agregata. No vjerujem kako je to samo stvar navike. U zavojima, kada se vozač preračuna, ju je lako doseći i da se modulirati kako bi se ispravila putanja. Sve u svemu, veoma dobro.

Kada smo novog Aprilijinog razbojnika nahvalili, vrijeme je i za neke pokude. Mjenjač tu i tamo zna biti neprecizan, a to se, ko’ za inat, dešava u najkritičnijim situacijama. Druga i zadnja pokuda je poveća masa. Iako se ona u vožnji nimalo ne osjeća, jedan motocikl koji teži k tome da bude supermoto nebi smio imati čak 186 kg. Ovdje bi se mogao smjestiti i dosta mali rezervar (samo 12 litara), ali goriva ima dosta i za 200 km, pa ćemo mu malo progledati kroz prste.

Dorsoduro će, kada dođe na tržište, koštati oko 9 000€, te će za naše tržište (za razliku od ostalih) u serijskoj opremi imati i oslonce za noge za suvozača. Spisak dodatne opreme je poduži, a u njemu su zlatni kotači, proklizavajuća spojka, istokarene komande kočnice i spojke, slideri za osovine te polutvrdi koferi. A u listopadu stiže i verzija s ABS-om. Moći ćete izabrati između crne, crvene i sive verzije. Za koju god da se odlučite, hrpa prometnih kazni vam je zagarantirana. Aprilia je, ovog puta sa jednim uličnim razbojnikom, mutikašom, “hell raiser-om”, strojem za skupljanje kazni, mangupom i huliganom, opet uspjela zaljuljati čamac.

Foto: Milagro

Tehnički podaci :

Hrvatski test team na svjetskoj prezentaciji Aprilie Dorsoduro.

Boris Metikoš – “MotoPuls”
Krešimir Prša – “Motori.hr”
Kristijan Tičak – “Motorevija”

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin