Naši testovi — 05 srpnja 2008 -

Aprilia Sportcity je oduvijek bio elegantan, praktičan i brz skuter. Sada se Sportcity obitelj proširuje sa dva nova člana, pod imenom One, dok Sportcity kakvog smo poznavali dobiva novo ime, Cube, te mu zapremina raste na 300 ccm. Bili smo u Milanu da isprobamo nove Aprilijine proizvode i damo svoj sud. I dok One cilja na grad, simpatičnost i praktičnost, Cube ne poznaje granice, pa žarko želi i van grada.
 

Sportcity One – Simpatična i praktična, u najboljem omjeru
 
Skuteri su, priznali vi to ili ne, savršena urbana vozila. Današnji užurbani svijet traži vozilo sposobno da se nosi s urbanim prometom svojom brzinom, stilom i elegancijom. Isto tako, takvo vozilo mora biti praktično, sigurno, okretno i ekonomično, bez da izgubi smisao za stil i modu.
 

Kao rješenje zadatka koje nije nimalo lako ispuniti, Aprilia nudi svoj novi Sportcity One. I One ispunjava svoj zadatak, od prve do zadnje točke.
 

 

Dizajn, stvar koju svatko prvu ouči. Sportcity One krase jednostavne ali snažne crte lica koje unose dozu elegancije, ali i sporta u isto vrijeme. Kompaktni vjetrobran, obilno sjedalo, ravna podnica i rukohvati za suvozača u vrlo malo prostora unose osjećaj prostranosti. Ono što Sportcity One razlikuje od svoje konkurencije jest činjenica da pod sjedalo stane integralna kaciga, što je vrlo pohvalno. No, uslužnost dizajna ka udobnosti tu ne prestaje, budući da One koristi kotače od 14“, što osigurava stabilnost i sigurnost. Dobra je stvar taj dizajn… I instrumenti su dizajnirani sa istom mišlju vodiljom, pa pružaju sve informacije koje bi vas mogle zanimati.
 

 

Okvir Sportcity One izrađen je kao klasična otvorena koljevka napravljena od čeličnih cijevi. Prema navodima proizvođača, pruža odličnu torzionu čvrstoću i uljeva pouzdanje vozaču i aktivnu sigurnost. Za torzionu čvrstoću ne možemo biti sasvim sigurni, ali nismo primjetili nikakva uvijanja, izvijanja ili bilo što u takvoj maniri tijekom testa.
 

 

Ovjes modela One čini teleskopska vilica promjera 32 mm, sa hodom od 85 mm, dok se za održavanje stražnjeg kotača na zemlji brine podesivi monoamortizer, koji djeluje na sklop agregat-prijenos koji glumi stražnju vilicu; kao i kod svakog klasičnog skutera. Hod stražnjeg amortizera iznosi 84 mm, što bi trebalo osigurati dobru udobnost.
 

U kombinaciji sa ovjesom i okvirom, kotači od 14“ pridonose ukupnoj stabilnosti i sigurnosti modela One. Gume su dimenzija 120/70 naprijed i nazad, što će osigurati agilnost. Za zaustavljanje ovog simpatičnog gradskog skutera brine se prednji disk promjera 220 mm na koji djeluju dvoklipna plutajuća klješta, dok se za kočenje stražnjeg kotača brine bubanj kočnica promjera 140 mm.
 

Agregati koji se ugrađuju u model One su četverotaktni sa dva ventila i bregastim vratilom u glavi motora, što znači da ćete na benzinsku postaju ići svake prijestupne. Oba agregata hlađena su prisilnim strujanjem zraka, a za napajanje koriste karburator, te posjeduju katalizator i podlježu Euro 3 normama. U verziji od 125 ccm nalazi se pogonski agregat Piaggio Quasar generacije, dok je agregat od 50 ccm indentičan onome iz Piaggio Liberty-a. Verzija od 125 ccm ispoljava gotovo 11 ks, te u kombinaciji sa solidnim okretnim momentom dopušta da se ravnopravno vozite s ostatkom prometa po bržim gradskim cestama. Makismalna brzina ovog modela iznosi oko 90 km/h, te ga krasi zasita mizerna potrošnja. Tako nam, npr. tijekom testa i jednosatnog gužvanja po Milanu, One u verziji od 125 ccm nije potrošio gotovo ništa. Ili je bar tako pisalo na pokazivaču goriva…
 

 

Verzija od 50 ccm je ipak namjenjena onima koji će skuter koristiti u strogom centru. Sposoban je prijeći čak 40 km s jednom litrom goriva, što će zaista minimalizirati posjete benzinskoj, pogotovo ako uzmemo u obzir da posjeduje spremnik goriva od 7,5 l.
 

Od dodatne opreme koju možete kupiti za One tu je veliki vjetrobran sa pripadajućim nosačima, nosač za prtljagu i kofer od 32 litre. Kada pričamo o cijenama, spomenimo kako one još nisu definirane, ali bi trebale biti slijedeće: One 50 koštat će 20% manje od sportskog modela SR 50, dok će model od 125 ccm koštati 20% manje od prijašnjeg Sportcity 125.
 

No sve je to manje bitno od osjećaja i doživljaja u vožnji. I zaista, press kit i riječi ljudi iz Aprilie ne lažu. One je prvenstveno gradski skuter koji će vas zadovoljiti svojom agilnošću, praktičnošću, ali i simpatičnim dizajnom. Skuter od naprijed izgleda kao nasmješeno lice, dok ga odozada krasi oštra linija završetka stop svjetla. Posebna pohvala ide retrovizorima, koji osiguravaju dobru preglednost, a i lijepo su dizajnirani. Jednostavno, što se tiče dizajna, sve je na svom mjestu.
 

No, kod završne obrade imamo par primjedbi. Tako su neki dijelovi malo grubo završeni, u tipičnoj talijanskoj maniri koju možemo vidjeti na svakom skuteru u gradu. To je jednostavno tako. Isto tako, uz malu nevjericu gledali smo kako se instrument ploča trese preko grba i ploča kojih u Milanu ima i više nego dosta. Nije izgledalo kao da će otpasti, ali su zvukovi malo manje ugodni.
 

 

Što se tiče voznosti, ovdje nemamo zamjerki. Oko brojnih kružnih tokova se oba One modela voze s velikom lakoćom. Oba agregata su, kada krenete, živahna i pružaju solidne performanse ako uzmemo u obzir da su to ipak četverotaktni agregati sa dva ventila i još pritom zrakom hlađeni. Isto vrijedi i za ciklistiku, koja je na sasvim zadovoljavajućem nivou što se tiče reaktivnosti i stabilnosti, što ponajprije treba zahvaliti kotačima od 14“ koji su neki savršeni odnos između agilnosti i stabilnosti.
 

Kada pričamo o kočnicama također nemamo zamjerki. Stražnji bubanj možda reagira malčice tupo, ali to je tako kod bubanj kočnica koje danas rijetko gdje više imamo prilike sresti. Prednja kočnica, u drugu ruku, reagira skroz solidno i osigurat će sigurno zasutavljanje na malom putu, a pritom nudi i dobru mogućnost modulacije sile kočenja, pa su moguća i kočenja u zavoju ako se negdje malo preračunate. Sve u svemu, One, u obe verzije, kod nas dobiva visoku ocjenu.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin