HRInfo — 28 ožujka 2012 -

 

Ušli smo u vrlo dinamično razdoblje predstavljanja novih maksi skutera kad u desetak dana stižu tri nova modela. Jedan od njih je Aprilijin novi SRV 850 kojeg marketinški prati logo kao iz akcijskih filmova: najjači i najbrži skuter na svijetu. Razlika u odnosu na akcijske filmove je u to što to SRV stvarno i je. Pokreće ga dvocilindrični motor od 839ccm, 76KS i gotovo 77Nm, preuzet iz modela Mana kao i sad već gotovo neizbježni CVT mjenjač. Zapravo se radi o vrsti reinkarnacije Gilerinog GP 800 koji u potpuno novom ruhu obiluje manjim tehničkim izmjenama. Možda one realno i nisu male ali nisu ni na razini očekivanog obzirom da nas je Aprilia počela navikavati da svaki novi model nosi vrlo interesantne novosti koje na SRV 850 za sada nisu niti na listi opcija. Stječe se dojam da su Aprilijini inžinjeri u kratkom roku i bez pretjeranih sredstava morali napraviti skuter koji će tržišno biti konkurentan. I ne može se reći da u tome nisu uspjeli jer u ničemu posebnom SRV ne zaostaje za konkurencijom, razlike su predmet nečijih afiniteta, ali kao da je vidljivo da im primarni cilj nije bio preuzimanje većeg dijela tržišta iako za tako nešto možda nije loš trenutak.
 

 

Komentari na dizajn koje smo pisali kod ostalih konkurentnih modela, vrijede i ovdje. Čak i više jer SRV je doslovno vizualna kopija superbike prvaka RSV4, no ovdje nemamo zamjerke iako smo mišljenja da bi bilo poprilično teško napraviti kopiju RSV4 a da ne izgleda atraktivno.
SRV teži 249kg i djeluje glomazno no s nisko postavljenim težištem i nižim sjedalom njegova kurpulentnost sa svakim kilometrom postaje sve manje primjetna. Potreban je jedan kraći period privikavanja na poveliku snagu i ponašanje skutera. U usporedbi s konkurencijom je i dalje „debeljuco“ ali to je cijena koju morate platiti želite li skuter čija deklarirana brzina prelazi 200 kmh. Očekivano, snage na skuteru ne nedostaje i razvija se vrlo linearno do 8000 okretaja. U navali snage do izražaja dolazi mali naslon vozačevog sjedala kao i retrovizori u kojima se tada odvija promet. Naglasak je stavljen na sportsku komponentu vožnje obzirom da se na ovjesu primjećuje određena tvrdoća dok skuter dozvoljava vrlo velike nagibe te pritom prati zadanu putanju i ostaje vrlo miran pri čemu bitnu ulogu igra relativno dugački međuosovinski razmak od skoro 1,6 m. Problem s kočenjem je možda malo izraženiji od onog kod konkurencije zbog veće težine no i dalje se kao i kod većine maksi skutera za ozbiljnije kočenje preporučuje kombinacija obe kočnice.
 

 

Još uvijek nam je apstraktno u istoj rečenici napisati skuter i 200kmh ali ne puno više od skuter i 70-80-90 tisuća kuna. Zapravo, paradoksalna je činjenica da je to jedan od bitnijih aduta SRV-a obzirom da ga cijena od 73.500kn čini desetak tisuća kuna jeftinijim od prvog konkurenta. Parametri kojima se vodimo pri kupovini su osobna stvar no ne možemo zanemariti SRV-ove pridjeve: najbrži, najjači, najjeftiniji a mi ćemo dodati i najljepši.
 

 

 

Share

About Author

admin