Modeli 2006 — 16 rujna 2005 -

Dizajn

Tuono svojim jedinstvenim dizajnom nije moguće zamijeniti za neki drugi motocikl na cesti. Kao i sve druge modele kuće, Tuono ima jedinstvenu nit koja vrišti:“Aprilia“. Na prvi pogled, mnogi će reči: „Mali Mille“. I neće pogriješiti. Tuono je dizajniran po uzoru na model  RSV 1000 R. Nova prednja maska je razvijana u zračnom tunelu kako bi se osigurala maksimalna zaštita od vjetra, te time i ugodnija, ali i preciznija vožnja pri visokim brzinama.

Tuono je dizajniran samo sa jednim ciljem. Spajanjem performansi i udobnosti u vožnji. Svi dijelovi su oblikovani u skladu sa modernim stilskim zahtjevima, ali i sa maksimalnom funkcionalnosti, uvjeravaju nas iz Aprilie. Dva lateralna spojlera, ne samo da dobro izgledaju, već  su i u službi aerodinamike. Pri velikim brzinama, zaslužni su za stabilnost motocikla, ali i skreću putanju vjetra sa vozačevih nogu.

Dizajnerki team je otišao korak dalje kako bi osigurao motoru da slobodno „diše“. Tuono je jedini „naked“ koji ima dinamični usisnik zraka između svjetala, te ram kanal koji zrak upuhuje u airbox. Rješenje s kojim smo se upoznali na modelu RSV. Kako bi se osigurala ergonomična strana, novi Tuono je kompaktniji, niži i uži od svog prethodnika. Sjedalo je 15mm niže, a pozicija vozača daje bolji kontrolu nad prednjim dijelom motocikla. Upravljač je malo niži, a oslonci za noge su pomakuti više unazad kako bi položaj bio više sportski. Unatoč tome, udobnost je poboljšana, tako da neće biti problema zaputiti se na duži put.

Tanašan rep sa ugrađenim pokazivačima smjera je preuzet sa modela RSV. Tuono se u trenutku može pretvoriti iz jednosjeda u dvosjed s tim da se još dodaju i ugrađene ručke za suvozača.


V60 Magnezijski motor

Magnezijski V60 od 1000ccm je preuzet od modela RSV 1000 R, no sa par modifikacija kojima je poboljšan okretni moment i pojačana krivulja snage na niskim okretajima. Cijena poboljšanja: par konja.

Modifikacije su osigurale da Tuonov agregat ostane jedan od najpouzdanijih dvocilindraša na tržištu. Tvornica deklarira potpunu iskoristivost snage.

Na agregatu je poboljšano ubrizgavanje i mape paljenja, te je modificiran timing ventila.

Maksimalna snaga sada iznosi 133ks pri 9,500okr i time je V60 Magnesium među najsnažnijim motorima na tržištu nakeda. Uz povečanje snage, agregat zadovoljava i Euro 3 standarde.

Tuono je nasljedio RSV-ov usisnik zraka, smjestivši ga na slično mjesto kao i na RSV-u – kod svjetala gdje je pritisak zraka najveći. Air Runner usisni kanal (služi također kao i nosač za svjetla i instrumente) provodi zrak u 10.3 litreni airbox, koji omogućuje motoru da ostvari svoj puni potencijal. Pri maksimalnoj brzini, airbox omogućuje povećanje snage za 3%.
 
ECU je razvijen u suradnji sa Siemensom. Prima podatke iz 15 različitih senzora, obrađuje ih u realnom vremenu i kontrolira agregat kako bi radio savršeno u svakom trenutku. Jedinični EPROM dolazi sa ugrađenim mapama paljenja za racing ispuh tako da nije potrebno uz ugradnju racing ispuha instalirati nove mape paljenja, već ih je potrebno samo aktivirati u Aprilijinom servisu.


Ispušni sustav

Poput RSV-a, Tuonov ispuh je rezultat iskustva u Superbike i Superstock natjecanju.Sistem je poznati 2-u-1-u-2, i u potpunosti je izrađen od nehrđajučeg čelika.


Okvir

Neovisno o tome hoćete li Tuona koristiti na cesti ili na stazi, po riječima razvojnog tima, okvir će vam omogućiti maksimalan prijenos performansi. Cijeli okvir, stražnj vilica i ovjes su podešeni za optimalnu raspodjelu mase.
 
U skladu sa tradicijom Aprilie, okvir je izrađen od slitine aluminija i silicija te Peraluman 450 prešanih dijelova. Visoko sofisticirana struktura ne samo da je tvrđa od prijašnje, već je i lakša. Težinom od ispod 10kg (9650 grama) je najlakša u klasi.
 
Međuosovinski razmak je također kraći i sada iznosi 1410 mm – još jedan rekord u klasi – čime je dobiveno na okretnosti motocikla. Čak su i spojevi stražnjeg ovjesa redizajnirani kako bi se dobili progresivniji i udobniji odgovori na podlogu.
Nova dvostruka „banana“ vilica omogućuje nesmetan prostor za dvostruki ispuh, te teži samo 4860 grama.


Ovjes

Većina racing orjentiranih nakeda na tržištu si nedozvoljava eksperimentiranje s ovjesom. Prednja vilica je upside-down od provjerenog proizdođača Showa. Zbog vožnje u različitim uvjetima ceste, moguće ju je podešavati.Ovjes stražnje vilice je povjeren Sachsovom monoamortizeru koji je također podesiv zavisno o uvjetima ceste.


Kočioni sustav

Novi Tuono je opremljen sa Brembo Gold radijalnim klještima sa 4 zasebne kočione pločice. Sustav djeluje veoma precizno, te je sila kočenja proporcionalna stisku ručice kočnice. Kočione pločice su manjih dimenzija nego uobičajene čime se dobilo na ravnomjernom trošenju istih. Dva 320 milimetarska plivajuća diska omogućuju precizniju kočionu putanju i smanjenje inercije pri kočenju.
Stražnja kočnica je također Brembo Gold, sa 220 milimetarskim diskom od nehrđajučeg čelika, te klještima sa 32 milimetarskim pločicama.
Predni i stražnji sustav koristi aeronautička metalna crijeva kako bi se izbjegao efekt „propadanja“ koji se javlja kod duže uporabe konvencijalnih kočionih crijeva.


Komponente

Ono što razlikuje Tuono od ostalih motocikala je Aprilijina manična briga o detaljima. Dizajnerski team je omogućio da svaki dio motocikla ima svoju funkciju te da pomaže u ostvarenju performansi, ali i da smanji ukupnu težinu motocikla.

Sljedeće komponente valja izdvojiti:
– Kontrolna ploča je kombiniranog tipa (digitalno-analogna). Podatke koje dobije preko CAN žice autodijagnosticira i pohranjuje u trenutačnu memoriju. Poput prethodnika, zadržana je funkcija lap timera (40 krugova), ali za razliku od prethodnika, pun je kompaktnija i ekstremno lagana. Poboljšano je i user-friendly sučelje – svim funkcijama se prilazi pomoću dva gumba s lijeve strane kod prekidača za svjetlo. Intenzitet LED osvjeljenja je moguće podesiti u tri stupnja.
– Svjetla su preuzeta od modela RSV i time je osigurama savršena vidljivost u noćnoj vožnji.
– Stražnja svjetla su također preuzeta sa modela RSV.
– Klodirani ključ i blokada motora.


Boje

Aprilijina koloristička rješenja nikada nisu bila upitna. Na cesti ce i dalje plijeniti zadivljene poglede, no ovaj puta u tri varijante: Srebrnoj. Crnoj i Fluo Crvenoj.

Share

About Author

admin