Modeli 2003 — 09 prosinca 2002 -

Pojavom "YAMAHINOG" ATV (all terrain vehicles) vozila "YFM 660R", mnogi su se “zapalili” za tu vrstu motocikala. Možemo reći da je motocikl, unatoč njegova četiri kotača. Pogonska grupa je od motocikla, volan također, dakle sve osim četiri kotača ga povezuje s motociklom, pa ću ga, ako mi dozvolite, tako i oslovljavati. Ovom prilikom neću pisati o "YAMAHINOM" modelu, već sam ga spomenu, jer je on postao sveopći predstavnik te klase vozila.

Stroj o kojemu ću reći par riječi je proizvod Američke firme "Bombardier", a ime mu je "Baja". Firma je nastala prije više od 60-ak godina u Kanadi. Počevši s proizvodnjom motornih sanjki (prvi u svijetu su proizveli motorne sanjke, dakle, sve ostalo su kopije), sad već proizvode i jet-ski-e, ATV vozila, mlazne avione i opremu za željeznički transport. Dakle, vidimo da se "Ameri" razumiju u posao.

Ovaj stroj ne bi bio po ničem poseban, da nema ovog detalja, koji vidite na slici. Da, pogađate, radi se o N2O. Pogonski stroj u ovoj mrcini je jedno-cilindrični, s zapremninom od 653 ccm, hladi se tekućinom. Vožnja je ugodna i vatrena sve do 7900 okr/min, kada se pali limitator. Posebnu draž ovom motociklu daje ta “bočica”, koju nosi ispred sebe. Ona mu omugućava da se samo pritiskom gumbića oslobađa znatan porast snage. Korištenjem jedne “dizne” dobilo se 25 KS, i to samo pritiskom na gumb. Limitator se diže na 8500 okr/min. Ovaj motor se isporučujue s obrtomjerom graviranim do 10000 okr/min. Ovisno o našim željama, dizne mogu isporučivati 25, 50 ili 100 KS, zavisi o vašim afinitetima.

Radi o tzv. "mokroj varijanti" ovog sustava. Da pojasnim o čemu se radi. Dakle, “dizna” ima dva ulaza. Na jedan ulaz ulazi čisti N2O, a na drugi gorivo koje se već koristi. To dodano gorivo se dovodi do “dizne” s električnom pumpom. Mješavina N2O i goriva koja dalje ulazi u rasplinjač, trebala bi spriječiti havarije na motoru tijekom dulje upotrebe N2O. Glavna stavka svega ovoga je dovođenje veće količine kisika u cilindar. Atmosfera koju mi udišemo ima oko 20 % kisika, dok dušik ulazi u cilindre sa oko 36 % kisika. Dakle, skoro duplo! Dobiva se isti efekt kao i kod turbo motra, samo što je ovdje velika prednost ta, što nema nikakvih mehaničkih pokretnih dijelova, raznih rotora, ležajeva, dovoda zraka, turbine i sl. Cijena ove sprave? Bolje da ne znate. 15.000 $, pa ko voli, nek izvoli. Ako ništa drugo, barem su "Ameri" našli dobru zamjenu za svoje čistokrve "Mustange", kojim su prije lovili stoku. Da vidimo koje će sad krdo stoke uspjeti pobjeći.

Tehnički podaci:

Motor: 1 cilindar, 653 ccm, hlađen tekućinom, mjenjač sa 5 brzina
Napajanje: Mikuni BSR 42
Ovjes: sprijeda neovisna dupla A ruka, s podešavanjem; straga njihajuća vilica, podesiva po svim parametrima
Kočnice: sprijeda dupli diskovi, straga jednostruki disk
Gume: prednja 22×7×102, stražnja 20×10×92
Mjerenja: dך×v 1968×1232×1206, međuosovinski razmak 1276 mm, visina od tla sprijeda 297 mm, straga 120 mm, suha težina 229 kg
Garancija: 12 mjeseci

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author