Vozili smo — 22 svibnja 2010 -

 

Prošlo je već devet godina od Piaggiovog lansiranja prvog Beverly-a. Na početku tek elegantni skuter, danas već gotovo pa kultna ikona svakog modno osvještenog korisnika na dva kotača. Beverly 300 za ovu godinu dolazi još profinjeniji, još elegantniji, još završeniji, još vozniji, još bolji. Riskirajući živu glavu probali smo novu verziju na užurbanim ulicama prijestolnice mode, Milana.
 

2010. će za Beverly biti godina prekretnica. Sve ostale verzije otpadaju, te će ostati samo verzije 125 i 300, od kojih će se samo ova veća uvoziti u Lijepu Našu. Srce cijelog skutera (iako bismo ga već trebali zvati ikonom, a ne tek skuterom) ostaje više manje nepromjenjeno – radi se o dobro nam poznatom Quasar agregatu koji smo našli u puno primjeraka Piaggio grupacije, pa tako i u starom Beverly-u. No koliko god agregat ostao nepromjenjen, toliko se sve oko njega promijenilo. Od dizajna, kuta prednje vilice, kočnica, promjera stražnjeg kotača, pa do gotovo svega ostalog.
 

 

Dizajn je sigurno ono što svatko prvo primjećuje, stvar koja je prva na udaru. Beverly se protiv kritika brani sasvim novim stylingom kojeg se nebi posramile niti stranice nekog modnog kataloga. Toliko snažno podsjeća na svog predhodnika, a opet je toliko nov i svjež. U prvom planu je dvostruki far sa reflektorima jedan iznad drugog. Nova su LED poziciona svjetla, kao na modernim automobilima, koja sadržavaju i pokazivače smijera. Cijeli skuter sada odaje dojam užeg, tanjeg i sportskijeg motora, a tom dojmu pridonosi i novi rep, koji doduše pomalo podsjeća na Peugeotove uratke u svijetu skutera. I stražnji kraj krase svjetla izvedena u LED tehnologiji.
 

 

Beverlyev dizajn i korišteni materijali neodoljivo podsjećaju na nešto proizašlo iz svijeta automobila: dvobojna vanjština, veliki pretinac ispred koljena, sakrivena kuka za torbu, ogroman osvjetljeni prostor ispod sjedala koji se otvara električnim putem i zatvara kao vrata na luksuznom automobilu zbilja zbunjuju: radi li se ovdje o skuteru za svaki dan i svaku situaciju ili o "after work" uratku nekog auto dizajnera?
 

 

Ulogu okvira opet preuzimaju dvije cijevi zajedno sa nekoliko prešanih metanih ploča, dok se za amortizaciju brine klasična vilica promjera 35 mm naprijed, te par amortizera na stražnjem kraju. Veliki kotači (16“ naprijed, 14“ odostraga, 1 manje nego prije) osiguravaju veliku udobnost, dok se za zaustavljanje brine novi kočioni sustav: prednja kočnica je sada jednostruki disk promjera 300 mm na koji djeluju dvoklipna plutajuća kliješta i pumpa promjera 12 mm, dok je na stražnjem kotaču disk promjera 240 mm. To su najveće kočnice u klasi, što se u vožnji i osjeti. Tu je i novi, veći spremnik goriva, koji je još uvijek smješten među nogama, ali mu se sada pristupa kroz čep inspiriran onima na pravim motorima. Zapremina mu je sada 12,5 litara, što bi trebalo osigurati autonomiju od čak 380 km.
 

Pogonski agregat je, kako smo već napomenuli, isti stari Quasar 300, zapravo 278, sa četiri ventila i jednim bregastim vratilom u glavi motora. Ispoljava maksimalnu snagu od 22,2 KS i 23 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za sve situacije: bilo za gradsku vožnju, gdje će rijetko koji auto stići do idućeg semafora prije vas, bilo za kraće međugradske relacije, u kojima će se se također snaći.
 

 

Vožnja: visoke noge = sigurne noge
 
Beverly 300 je uvijek bio siguran elegantni probijač kroz kolone, a novi model je to naslijedio. Kako to i treba biti, učenik je nadmudrio učitelja, pa je nova verzija bolja, u gotovo svakom segmentu. Kao prvo, skuter je iznimno neutralan. Na malim brzinama se zahvaljujući iznimno niskom težištu, povoljnom kutu vilice i ugodnom položaju za upravljačem skuter ponaša kao da nema mase. Sjedalo, na samo 790 mm od tla, u kombinaciji sa podnicom koja sada skriva oslonce za suvozača, pa je mnogo uža na mjestu gdje se noge spuštaju, omogućava veoma lagan i ugodan kontakt sa majčicom zemljom kada stojimo, a usput je iznimno elegnatno napravljeno: izgleda kao da je šivano rukom, u nekoj vrhunskoj radionici, te je obilato podstavljeno i dobro profilirano. Zahvaljujući malom naslonu, koji je ustvari početak suvozačevog prostora, sjedi se iznimno udobno i to satima.
 

 

Instrument ploča prati istu notu: potpuno je nova, puno elegantnija, sa potpunijim podacima i jasnijim pregledom stanja: sadrži i mali LCD display, te je osvjetljena kao i najprodavaniji primjerci u auto svijetu: plavo.
 

U Piaggiu su se potrudili i onog što nas najviše zanima: odgovor na gas. Naime, vidi se da su puno radili na odgovoru na isti, koji je sada spremniji, te se čini kako novi Beverly bolje ubrzava, što je zasluga manjeg stražnjeg kotača, ali vjerujemo, i nanovo podešenog variomatskog prijenosa. Ubrzanja su mekana, te je oporavak prilično brz i reaktivan. Ono što je puno bolje u odnosu na stari model je mekoća prijenosa: više nema onog karakterističnog udarca kada spojka primi na malim brzinama, već se sve dešava mekano, ali prilično brzo.
 

 

Kočnice su također nove. Prednjim krajem sada caruje ogromni disk od 300 mm koji uz karakteristično zujanje kočionih pločica jako efikasno zaustavlja novog Beverly-a. Kočnica se sada može izvrsno dozirati, a ono što je zbilja krasno je da je uspravljanje skutera prilikom kočenja u nagibu smanjeno, unatoč većem promjeru diska. Dijelom su za to zaslužne i veoma dobre Michelin City Grip gume, ali i revidirani kotači, koji sada imaju 20 krakova i drugačiji moment inercije.
 

Niti vožnja van strogog centra grada Beverly-u 300 nije strana: prilično stabilna šasija omogućava solidne nagibe, dok je agregat prilično mekan sa svojim razvijanjem snage, pa se gas može početi davati već jako rano u zavoju. Kočenje u zavoju smo već spomenuli, dok je možda jedini problem u bržim i oštrijim zavojima udaljenost plastika i podnice od poda. Naime, bočni stojni oslonac će prilično brzo zastrugati ako se malo zaigramo, no i to ima svoje čari. Beverly se zbilja nema čega bojati.
 

 

Piaggiovi inženjeri su doskočili najvećim problemima starog Beverlya i usput popravili i unaprijedili sve ostalo. Ovoliko rafiniran, završen i uglađen skuter se rijetko kada viđa. Nije ni čudo da su skuteri visokih kotača tako popularni i cijenjeni kada imaju ovakav uzor u životu, koji je podigao letvicu za još koji centimetar. Beverly 300, dostupan u 5 raznih kombinacija boja (Perseus Bronze, Pearl White, Midnight Blue, Cosmo Black i Antares Red), Beverly 300 dolazi na tržište u srpnju.
 

 

Foto: Milagro
Test omogućila Piaggio Hrvatska d.o.o
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author

admin