Vozili smo — 28 kolovoza 2009 -

Piaggio Beverly je, od svog dolaska na svijet, postao sinonim za elegantni skuter veće zapremine spreman da pred njega bacite i veće izazove od gradske vožnje od toče A do točke B. S vremenom je postajao sve veći i veći, te na kraju dobio i dvije inačice, Cruiser i Tourer. Zlatna sredina ponude, model Tourer 300 je upravo to – zlatna sredina. S puno udobnosti i sigurnosti, Beverly je spreman na puno toga.
 

 

Iako je Beverly uvijek bio veoma elegantan skuter, model Tourer 300 to nekako još malo više iznosi na površinu, no uz eleganciju malo i pokazuje mišiće. Prevaladavaju uglavnom oble linije, što od početka prati Beverly liniju, no one su na ovom modelu možda dobile na maloj širini, pa sada Tourer možda izgleda malo ozbiljnije, muževnije. Detalj koji se ponosno ističe jest prednje svjetlo s kromiranim rubom te pozamašni vizir iznad istog, sa lijepim nosačima. Veoma lijepi su i instrumenti, koji otkrivaju detalje o brzini, temperaturi rashaldne tekućine i razini goriva u spremniku, te par kontrolnih lampica. Drugi detalj, koji zauzima veliku većinu površine skutera jest ogromno sjedalo.
 

 

I kad smo ga se dotaknuli, moramo početi s pohvalama, budući da nam se jako svidjelo – od duljine i širine te opće udobnosti, ovo je jedno od najbolje podstavljenih sjedala u industriji. Na samo 790 mm od poda, pasat će gotovo svakom normalnog rasta.Uglavnom, shvatili ste, svaki element prati zadanu notu – eleganciju.
 

Beverly Tourer 300 pogonjen je dobrim starim provjerenim Quasar agregatom, što znači da se iza oplata krije jednocilindrični četverotaktni agregat s jednim bregastim vratilom u glavi koje pokreće četiri ventila. Dimenzija provrta i hoda iznosi 75 x 63 mm, što bi značilo da je ukupna zapremina 278 ccm. Da nema elektronskog ubrizgavanja goriva, ovaj agregat bi bio zastario, pa ga naravno ima, a hlađen je tekućinom, naravno. Sve to ispoljava 22 ks pri 7 250 okr/min, dok okrenti moment iznosi 23 Nm pri 6 000 okr/min.
 

 

Što se tiče okvira, on je izveden u standardnoj skuteraškoj maniri, od cijevi koje se razvode na dvije strane. Za ovješenje se brine prednja teleskopska vilica promjera 35 mm hoda 104 mm, dok stražnju vilicu glumi pogonski agregat, koji je ovješen sa dva amortizera. Za kočenje se brinu diskovi indentičnog promjera (260 mm) naprijed i nazad, dok su kotači promjera 16“, sa gumama 110/70 naprijed i 140/70 odostraga.
 

 

Dosadni ili ne, ali ovi podaci dosta otkrivaju o Beverly-u. No, nešto i skrivaju. Ovaj pogonski agregat u kombinaciji sa kotačima od 16“ donosi jednu razinu udobnosti koju je teško opisati. Kako smo nedavno vozili Scarabeo 300S, s indentičnim agregatom, ali manjim stražnjim kotačem, očekivali smo nešto slično, te ostali možda malo iznenađeni. Naime, Beverly svoju snagu ispoljava totalno drugačije – nema proklizavanja kotača, čak niti namjerno, a kretanje je nekako mirnije i opuštenije, u skladu sa „Tourer“ orijentacijom. To nas dovodi i do drugih stvari. Kao npr. zaštite od vjetra, koja je prilično dobra, a kada se sagnete iza vjetrobrana (što vjerojatno radimo samo mi na ovakvom skuteru), otkriva se koliko je ustvari bučan ispuh. Bez da previše mozgate, motor se uopće ne čuje, što je na jednu stranu odlično, a na drugu, ako volite glasne i „gledaj mene“ skutere, i nije.
 

No prvi brzi zavoj otkriva i neke mane. Zbog malo mekanog ovjesa one stvarno brze zavoje ne možete prolaziti pod punim gasom, dok će sve ispod 120 km/h Beverly lako progutati. U gradu je Beverly prilično okretan ako u obzir uzmemo ne tako male gabarite, dok nas kočnice ostavljaju u maloj dilemi. Činilo nam se kako je stražnja jača od prednje, iako ni ona nije loša. Zaustavna moć je tu i doziranje je dobro, samo nas ostavlja malo zbunjene – koju koristiti?
 

Dolazimo do praktičnosti. Uz obilje prostora pod sjedalom, Beverly posjeduje i dobru staru kuku za vrećice, prednji pretinac u kojeg će stati mobitel i novčanik, te pretinac za točenje goriva. Ovdje su stvari možda malčice bolje riješene nego na Scarabeu – sjedalo se može otvoriti pritiskom na tipku te povlačenjem ručice u prednjem pretincu, dok ćete za otvaranje spremnika za gorivo morati otvoriti prednji pretinac. Iako plastike ne naliježu baš savršeno svaki puta i prednji pretinac smeta da se otvori pretinac ispod kojega je čep rezervoara, nekako je sve logičnije nego na bratu iz iste grupacije. Ne smijemo zaboraviti niti svjetlo ispod sjedala, koje osvjetljuje malo ili ništa, ali je ipak tu.
 

 

Kad bolje pogledamo, Beverly Tourer je ono čemu je Beverly uvijek težio – pouzdan skuter s dosta snage da savlada i grad i okolicu. Popraćen ozbiljnom dozom udobnosti i ostalim elementima koji čine život ugodnim, mislimo kako je uspio u svom naumu. Iako je cijena od 36 690 kn poprilična, mišljenja smo kako baš i nebismo plakali za njima da je naš.
 

  

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author