Modeli 2005 — 26 veljače 2005 -

 

Bimota je tipična talijanska tvrtka koja u proizvodnji motora stavlja na prvo mjesto strast a zatim razum. Tvrtke sa ovakvom filozofijom u proizvodnji motocikala obično imaju prolema sa prodajom jer iako imaju vrhunske proizvode ti proizvodi cijenom daleko nadmašuju konkurente. 2002. godine tvrtku Bimoto preuzima novi vlasnik zbog toga što je ona bila proglasila bankrot. Od kada je tvrtka kupljena u nju se stalno ulažu sredstva koja pomažu ovoj tvrtci da zadrži svoju filozofiju proizvodnje, ali sa više uspjeha. Od starog Bimota su preuzete samo dobre osobine. Bimota je oduvijek poznata kao proizvođač koji uvodi nekakve nove avantgardne tehnologije koje pomažu da njeni kupci postižu vrhunske rezultate i na stazi i izvan nje. Upotreba modernih materijala dopušta Bimoti da napravi još bolje i unikatnije motocikle a više od 90% ovih jedinstvenih proizvoda se izvozi u inozemstvo.
 

Predhodnik modela Tesi 2D je Tesi 1D koji je predstavljen davne 1990. godine 

Tesi 2D je predstavnik ove tvrtke kao novi model koji i trebao donjeti svježinu u proizvodnji ove tvrtke. Predhodnik modela o kojem sada pišem je predstavljen davne 1990. i bio je pojam za nešto novo i neobično ali zbog jako slabih prodajnih rezultata i skupe izrade prestaje se proizvoditi i Bimota odustaje od ovoga projekta. Tesi 2D je započeo svoj život kao prototip pod imenom Vyrus  kojeg je proizvela mala tvrtka iz Riminija pod imenom VDM. Osnivač te tvrtke je bivši Bimotin mehaničar Ascanio Rodrigo. Nakon što je Bimota odustala od proizvodnje originalnog Tesi-ja Rodrigo i njegov mali tim je nastavio razvoj Tesi-ja 1D i pretvorio ga je u racing motocikl koji je nazvan Vyrus. Zbog ovoga Tesi se ustvari nakon gašenja u Bimoti nikad i nije prestao razvijati. Nakon što je Bimota doživjela ponovno rođenje dvije tvrtke su došle do sporazuma sa Bimota preuzme projekt pod imenom Tesi 2D by Vyrus.

Originalni model Vyrus se gotovo

 i ne razlikuje od Tesi 2D-a

Tesi 2D sa svojim izgledom koji izaziva znatiželju i neobičnim ovjesom koji kao da strše iz motora prema prednjem i zadnjem kotaču govori mogučem kupcu ”Kupi me”. Tesi izgleda kao jedan veliki mehanički kukac ili kao djelomično završen motocikl. On je ustvari potpuno završeni motocikl i prvi potpuno novi motocikl iz Bimote.

Pogonski agregat je preuzet sa Ducati Multistrade

Pogonski agregat na ovom motocilu je zrakom hlađeni Ducati sa dva ventila po cilindru sa zapreminom od 992 cm3 koji je preuzet sa Ducatijevog modela Multistrada. Motor se nalazi iza frezanih aluminijskih ploča koje su preuzete sa originalnog Tesi 1D modela. Osnovni raspored okvira je zadržan ali gotov sve ostalo  se razlikuje od originalnog Tesi-ja. Glavni dio aluminijskog okvira zadržava i nepromjenjenu ludu thnologiju ovjesa na ovom motociklu. Kao i prije kompleksna serija metalnih šipki i zglobova dolazi do kormana i tako omogučuje upravljanje.

Okvir oko pogonskog agregata je napravljen od frezanih aluminijskih ploča      Instrument ploča je lijepa i funkcionalna

 
Instrument ploča ima veliki pokazivač broja okretaja i pokazivač brzine u enduro stilu. Naravno motocikl nema prednjih vilica. Začuđujuće je male težine sa svojih samo 154 kg i to ga čini lakšim za 50 kg od Multitrade od koje preuzima pogonski agregat.

Ducati V-2 motor daje dosta okretnog momenta tako da je motocikl prema mojim procjenama vjerovatno vrlo zabavan za voziti. Motor je ostao nepromjenjen ali je glavni inžinjer Alberto Strada rekao da je njegova tvrtka blago promjenila sustav za ubrzgavanje tako da odgovara Tesi-jevom novom ispušnom sustavu i manjem airboxu.  
Ducatijev motor od 84 konja je sasvim dovoljno jak da TESI bude dovoljno brz motocikl. Na motocilu nije prisutna gotovo nikakva zaštita od vjetra tako da motor vjerovatno daje dojam veće brzine i ubrzanja nego što to u zbilji jest.   Možemo vidjeti da ovo nije običan ovjes i prema riječima ljudi koji su vozili ovo čudo ovaj motocikl ima vrlo dobru stabilnost i pri jakom usporavanju ovjes  i dalje dobro obavlja svoj posao za razliku od klasičnih riješenja. TESI 2D je svakako jedan vro lijepo dizajniran motocikl  i dati će Bimoti priliku za uspjeh. Vlasnik Tvrtke Robert Comini ima relativno skroman cilj, da napravi i proda samo 30 jedinica ove godine i isti taj cilj i za malo konvencionalniji SB8K Gobert Replica koji pokreće Suzuki Tl1000 pogonski agregat. Mislim da će se unatoč visokoj cijeni ispuniti ta kvota od 30 komada. Za ovakav motocikl morate izdvojiti oko 30000 eura plus porez.

Tehnički podatci:

Motor: V2, četverotaktni
Zapremina: 992 cm3
Razvod: Jedna bregasta osovina i 2 ventila po cilindru
Snaga: 84 KS pri 8000 okr./min
Okretni moment: 9 kgm pri 6300 okr./min
Napajanje: ubrizgavanje
Mjenjač: 6 brzina
Težina 154 kg
Okvir: Aluminijski
Prednji Ovjes: Trapezoidna vilica hoda 120 mm
Stražni ovjes: Monoamortizer, hod 120 mm
Prednja guma: 120/70-17
Stražnja guma 180/55-17
Kočnice naprijed: Dvostruki disk promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipića
Kočnice straga: Disk promjera 220 mm i čeljust sa dva klipa
Međuosovinki razmak: 1375 mm
Visina sjedala od tla: 830 mm
Spremnik goriva: 13l

 

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA CB1300 S, 2005

HONDA CB1300 S, 2005

lipanj 28, 2005
HONDA FMX650, 2005

HONDA FMX650, 2005

svibanj 01, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005

About Author