Naši testovi — 06 rujna 2005 -

 

Tekst i foto : Mladen Laktić
 

Ako se volite predstavljati kao pravi macho tip, pa u društvu pričate o svojim skokovima iz aviona, naravno bez padobrana i ronjenju na dah do 100 metara, to će vam, možda još i povjerovati, ali nikada, nikada nemojte reći da ste pri prvom sjedenju na BMW K 1200 R, "nafrljili" gas do kraja i ostali živi. To vam nitko, tko je vozio ovaj motocikl neće vjerovati.
Toliko eksplozivne brutalnosti i sirove snage se ne susreće u gotovo niti jednom "civilnom" motociklu današnjice. Zasluga tome je, već više puta "opjevani", četverocilindrični pogonski agregat iz "S" modela, kojim je BMW nedavno krenuo u nezaustavljivi, svjetski pohod, moto tržištem. Iz 1200 ccm, i ovaj BMW "izvlači" 167 konjskih snaga na papiru, a "uživo" se čini da su u odličnoj kondiciji i da ih ima daleko više. Svi ti konji kreću kao pomahnitali, već od "lera" i ne posustaju sve do crvenog polja na brojaču okretaja, koje je elektronski limitirano na 11.000 okretaja, a imate osjećaj da "kada bi našli pravu žicu za precvikati", tj. kada bi se uklonila blokada, ovaj bi se motor bez problema vrtio i daleko više. Klasične vibracije, snažnih poprečno postavljenih četverocilindričnih agregata, na ovom motociklu nema, zahvaljujuči ugrađenima dvijema balansnim osovinama, koje i u momentima "vrištanja" motora ne dozvoljavaju vibracije, koje kod drugih motocikala na velikom broju okretaja, vozaču daju osjećaj, kao da im netko "fleksericom" reže radilicu. Potpuno je nov i šesterobrzinski mjenjač, koji se "šalta", upravo onako kako se i cijeli ovaj motor vozi, "muški". Polugica mjenjača je izrazito precizna, a svaka brzina ima točno svoje ležište i nema šanse da ne znate da li je, ili nije promijenjena brzina, a ako niste sigurni u kojoj ste, to možete očitati na digitalnom displeju. Sam mjenjač je relativno kratak, pa i to doprinosi dinamici vožnje, a u sprezi sa velikim zakretnim momentom, nemoguće je promijeniti brzinu, bez da vas suvozač ne lupi kacigom o kacigu. Inače sama vožnja suvozača ne predstavlja nikakav problem, iz više razloga.
Motor je toliko jak, da se dodatni "teret" niti ne osjeća, sjedalo je konstruirano stvarno za dvije odrasle osobe, a ima i odlične rukohvate.
 

18.500 Eura za motocikl je strahovito puno novaca, ali za konkretno ovaj i ovako opremljen BMW to je malo. Ne, to nije moja bahatost, nego mi iskustvo govori da se ovaj motocikl ne može usporediti ni sa čim na tržištu, a za tu kvalitetu, voznost i sigurnost Njemci bi mogli tražiti koliko god žele i ljudi koji drže do sebe bi to platili. Najbolja potvrda mojoj tvrdnji je to, da se ovaj "nevjerojatno skup" motocikl jednostavno danas ne može kupiti bez čekanja jer je sva njegova produkcija rasprodana mjesecima unaprijed, a među njegovim prvim kupcima su vjerojatno bile "konkurentske" tvornice, koje su ga kupile da nad njim plaču od muke.
 
 

Cjelokupna ciklistika motocikla je takva, da njime možete voziti "ispite spretnosti" između automobila, koji stoje zaglavljeni u gradskoj gužvi, a u slijedećem trenutku, po dolasku na svoj poznati i omiljeni zavoj, se možete zalegnuti tako da stružete, ne koljenima, nego ušima po asvaltu. To je postignuto ugradnjom tehnički savršenog ovjesa duolever, koji je još oplemenjen kompjuterski kontroliranim sistemom ESA  (Electronic Suspension Adjustment), koji ovisno o vašoj želji i potrebi, jednostavnim pritiskom na taster u sekundi mijenja sve parametre ovjesa. To u prijevodu znači da možete ostati živi vozeći se čak i našim lokalnim prometnicama gdje se ne plaća cestarina, nego motociklisti plaćaju danak u krvi zbog katastrofalnog stanja kolnika. Kompletnu sliku, utopistički gledano, sigurne vožnje zaokružuju odlične integralne kočnice, čija je snaga pojačana servom. Nadzor nad njima ima kompjuterski ABS sistem, a sva su kočiona crijeva pojačana čeličnim pletivom.
Rezime. Osim što je BMW K 1200 R, momentalno najjači naked on je i vrlo vjerojatno, najvozniji i najsigurniji serijski motocikl današnjice, a ja što više upoznajem i razmišljam o BMW motociklima najnovije generacije, to mi se u glavi više "vrte" slike iz starih filmova Veljka Bulajića, kada Njemački vojnici, nezaustavljivo idu poljem rame uz rame i sustavno "čiste" sve pred sobom. Njemci su konačno ostvarili svoj višestoljetni san. Pokorili su svijet. Svojom tehnološkom superiornošču su ovaj put bez ispaljenog metka, doslovce "pokosili" konkurenciju i natjerali ih na koljena, a ako netko ne misli tako, to samo znači da nije vozio nove BMW-e.
 

 

Prvi susret sa ovim motociklom nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dojmovi su dijametralno suprotni. Mlađa, "tehno" generacija ovaj futuristički dizajn prihvaća "od prve", dok ostali sumnjičavo vrte glavom. Meni osobno, trebalo je nekoliko dana druženja sa njim, pa da ga prihvatim takvog "golog", jer mi se u prvi momenat činio ružan i izgledao mi je kao motocikl sa kojeg je netko pao, pa mu nedostaju dijelovi, ali sada kada mi je "legao" i kada sam shvatio koliko ima u njemu osobnosti, kojom odskače od svega već viđenog, postao mi je najdraži motocikl na tržištu. 
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin