Naši testovi — 24 studenoga 2003 -
Test vozač : Igor Krovinović

Motocikl koji je kao po mjeri krojen za Igora.

Dan je bio hladan i vjetrovit, kao stvoren za «Winter party». Svakako dan za pamćenje. Ne po hladnoći. Ni po vjetru. Po «BMW»-u R 1100 S sigurno. Prvi kontakt sa R 1100 S i prvo zapažanje: «Kak su to smješteni prekidači?». Za nas japan-fanove čudno. No meni nije trebalo dugo da se priviknem na uključivanje i isključivanje žmigavaca. Ili na ABS integralni kočioni sistem. I na grijanje ručki – wow, kak je to dobroooo, čovjek bi se mogao i naviknuti.
Na prvi pogled simpatičan motocikl, dizajnom kakvim nismo navikli kod BMW-a do prije nekoliko godina. Većini mojih prijatelja i poznanika svidio se. Kad ga malo bolje pogledam, uz njega bi bolje pristajao neki gospodin u odijelu s aktovkom, nego biker u kožnom odijelu. Jednostavno-odiše elegancijom. Ili možda šarmom Claudie Schiffrer?
Usprkos svom mišljenju, sjedam na motocikl, dajem kontakt i nakon kratkog pritiska na gumbek, zabrundaju dva cilindra. Vibracija ima, ali one vas lagano šarmiraju. Stisnem ručicu kvačila, prebacim u prvu brzinu i… nema onog nama svima znanog «klak». Lagano i skoro bez gasa krenem prema cesti. Motocikl mi je lagan, u svakom slučaju lakši nego što piše u katalogu. Vozeći se po gradu, čini se laganim i okretnim. Osjećaj se mijenja pri većim brzinama. Onda se osjeti svih 229kg. Treba snage (ili težine) za naglo prebacivanje, zapravo treba biti malo odlučniji. Nekako se na R 1100 S sigurno osjećam, nagibi u zavojima jednostavno vas vuku na još. Ali sjetio sam se razgovora s dečkima iz «BMW cupa»: »…možeš postrugati ventildekle kak motor leži». Nije mi to bila namjera, naravno.
Položaj vozača je kraljevski. Očigledno je da BMW misli na nas vozače. Udoban, ali i lagano sportski nastrojen položaj s visoko podignutim osloncima za noge. Tijelo je lagano nagnuto prema naprijed. Međutim, položaj je to koji ne umara. Kao da je R 1100 S orkestar koji svira po željama. Ajmo sad malo touring vožnja, pa sad malo sportiva – izbacivanje koljena…Kako god bilo, kilometre guta bez problema.
Ovjes, poznat kod «BMW»-a kao «Telelever» i «Paralever», čine jednu skladnu cjelinu. Naravno, dodatno možete regulirati tvrdoću ovjesa. Integralne kočnice sa ABS-om svakako zaslužuju priznanje. Koliko sam ih puta poželio u svakodnevnoj vožnji na motociklu. Ovoga puta imale su priliku pokazati što znaju i umiju. Sjedi, odličan!
Agregat radi uglađeno, s vibracijama kod ubrzanja iz samog dna okretaja (1000-1500). Od 3000 – 7500 o/min najmirnije radi i tu mu je radno područje. Osobno, sviđa mi se njegova jednoličnost pri ubrzavanju i kočenje motorom pred zavojima. Možda bih bio zadovoljniji kad bi blokada bila barem za 1000 o/min više. Zaslugom ove konjice, s mjesta kreće odlično, kao katapultiran. Ali fali mu malo završnice. Kao da su to konji kojima su zaboravili staviti čičak pod rep. Potrošnja kod ovog motocikla kretala se oko 7,89 l/100 km, dok je bio u mojim rukama.
Ne bih taj motor svrstao u klasu R motocikala. Možda GR klasa. Pardon, Gentleman R klasa.

S ovim motorom bih se gospodski vozio na posao. I kupio si za tu priliku nekoliko «Boss» ili «Armani» odijela. Potom, natovario bih ga bisagama, tank torbom i koferom, pa odlazio na duga putovanja. A onda se razgoropadio i udobno odjurio na Sljeme. Ili starom cestom do Trakošćana. Naravno, u ugodnom društvu neke ljepotice, koja bi zasigurno znala cijeniti udobno i prostrano mjesto suvozača. I umijeće vozača. Potpomognuto doduše znanjem bavarskih stručnjaka, ali to joj nećemo priznati.
A za pistu bih kupio nešto drugo. Pa ipak ne može Bill Gates trčati sprint sa Ben Johnsonom.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author