Naši testovi — 27 rujna 2003 -
Test vozač : Saša Kranjec
Meni, kao vozaču sportskih motocikala, R1200CL, naravno nikako nije legao.

Makar sam znao da će mi pod ruke, prije ili kasnije, doći jedna moto krstarica, nisam mogao niti naslutiti kako je to za voziti. Težak, spor, neokretan, ali nevjerojatno udoban. Motor s kojim bih mogao proputovati cijelu Evropu, a da me pritom ne zabole ni leđa, ni noge, ni ruke. No, da li je baš tako? Nakon jednosatne vožnje po Zagorju, moram priznati da mi je bilo užasno dosadno. Da je na motoru bila muzika, koja se inače isporučuje kao dodatna oprema, vjerojatno bi mi krstarenje bilo interesantnije, no, i to je samo možda. Ja sam jednostavno za motore koji jure, za motore s kojima se mogu polegnuti u zavoje i za motore na kojima pri svakom dodavanju gasa, osjetim adrenalin. U jedno sam siguran, a to je, da mi je cura na suvozačevom sjedalu uživala. Zavalila se u fotelju i gledala ljepote zagorskog krajolika (kravice i konje J).

Pošto imam podosta negativno mišljenje o ovakvim motorima i jednostavno smatram da su samo za određeni tip ljudi, moj tekst vjerojatno neće biti previše pozitivan. Teško je za očekivati da se nekome poput mene, ovakav motor svidi. Kao vozač sportskih motora, jednostavno nisam mogao pristupiti ovom testu komercijalno. To od mene ne bi bilo objektivno. Napisao sam točno ono što sam doživio i kakvo je moje mišljenje o tome. Vjerujem da će Bandit i Emil pisati malo drugačije, jer ipak su oni stariji i ozbiljniji vozači kojima više paše takav motor.

Suvozačica se stvarno može ugodno smjestiti.
Jako široke plastike, odlićno štite vozaća od svih vremenskih nepogoda i naravno onih najgorih – mušica.

Motor od 288 kg suhe težine i s onoliko kofera po sebi, ne bi smio toliko zabacivati u desnu stranu kod dodavanja gasa. Znam da je to kod boxer motora normalno, ali kada se lagano voziš između dva automobila i kad dodaš gas, dolazi do opasnosti da motor zabaci u stranu i da puknete u automobil. Motor naravno, nije predviđen za provlačenje kroz gužvu, no, kada sam došao na Vukovarsku i kada sam ispred sebe uočio kilometarsku kolonu, dotuklo me čekanje na njenom začelju. Užas, ja bi naprijed !! Mjenjač je dug, ali ne previše precizan. S njim se treba ponašati konkretno. Ne jednom mi se desilo da nisam iz lera mogao ubaciti u prvu brzinu. Malo je glup osjećaj, kada ti automobil iza tebe zatrubi da kreneš. Poluga mjenjača je u obliku klackalice. Od te klackalice nisam vidio nikakve koristi, jer da bi prebacili u višu brzinu s petom, morate postaviti nogu dosta u nazad, u totalno neprirodan položaj. Klackalica je po meni tu samo za gospodu, da si ne uništavaju cipele s potezanjem poluge prema gore, nego da je jednostavno samo stisnu petom.
Retrovizori su smješteni totalno nelogično. Naime, pola slike u retrovizoru oduzimaju vam vlastite ruke. Da li je to zbog previsoko pozicioniranog volana (da se podešavati), ili su retrovizori jednostavno krivo postavljeni, ne znam. No, kada tome dodate katastrofalne vibracije retrovizora na brzinama preko 80 km/h, oni vam postaju neupotrebljivi.

Makar sam vozio u hladnijim uvjetima (oko 20 stupnjeva), pa ne mogu tvrditi sa sigurnošću, mislim da je položaj stopala previše zavučen ispod cilindara (ili ja imam preveliko stopalo). Papučica kočnice je svega nekoliko centimetara ispod samog cilindra, a kad na to dodate visinu cipele, vrlo vjerojatno će vam za nožne prste biti dosta vruće. Za hladnije uvjete je to odlično, no, najviše se kilometara ipak radi kad je toplo. Oklopi od motora su veliki, neki detalji djeluju podosta ružno, no, tu su zbog velike koristi. Preciznije, bočne prozirne plastike djeluju kao da su dodatno montirane i da se ne uklapaju, ali vjerujte mi, po lošem vremenu, vi ste 100% suhi. Vjetrobransko staklo je na mjestu kuda gledate na cestu, izrezano. Tj. ne gledate kroz njega, već preko njega. Mislim da je to dobro rješenje, jer ako vam se na autoputu recimo zalijepi previše muha na staklo, teško ćete nešto kroz njega vidjeti. Ovako, strujanje zraka, a s njime i većina mušica, taman prolaze iznad vaše glave i ostavljaju vam čisti vizir.

Da se malo pozabavim s voznošću motora. Kada krenete, motor je nestabilan. Stalno mi je volan išao lijevo desno, da bi na maloj brzini zadržao putanju. Je li razlog tome boxer mašina ne znam, no, držati taj motor u vagi je jednostavno nemoguće. Kada se krene i kada brzina malo poraste, motor postaje savršeno precizan i dobro sluša sve vaše zapovjedi. Na otvorenoj cesti se ponaša odlično, mekan je, zavoje i grbe guta bez problema, makar mu dosta treba da se smiri nakon grba u samim zavojima. Motor je točno za ono, za što je predviđen. U grad s njime nećete odlaziti. Za to si kupite skuter. Jer izlasci na cestu, nagla skretanja i slične kratke i brze radnje, za ovaj motor su borba. Motor kada krene na bok, teško ćete ga zaustaviti, a ako smotate volan skroz na jednu stranu i pokušate krenuti, upravo će vam se to i desiti. U koliko si odlučite kupiti ovaj, ili ovakav motor, do vrha napunite tri ogromna kofera, na suvozačevo sjedalo posjednite svoju bolju polovicu i put pod noge. Priuštite sebi, suvozaču i motoru, duge ture.

Za kraj bih rekao, da ovaj motor sigurno ima puno vrlina, koje ja zbog svojeg načina vožnje i zbog svojih godina, jednostavno ne vidim. Za mene nije motor koji po cesti baš i ne može uvijek prestići drugo vozilo. Da se razumijemo, motor ide, za ono za što je namijenjen, ide dobro, no, takvo dobro nije za svakoga. Možda si u svojoj dubokoj starosti, priuštim ovakvog krstaša, a do tada ću se držati vozila na dva kotača, koja imaju ubrzanje od 0-100 km/h barem ispod 4 sekunde.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin