Predstavljanja — 29 studenoga 2011 -

BMW C 600 Sport i C 650 GT

Oba velika modela maksi-skutera dolaze iz plemenite obitelji, iz gospodske kuće – i tako ih treba i gledati. Ova dva modela su prvi maksi-skuteri koje je pripremio BMW u svojoj povijesti, jer se avangardni pokušaj sa modelom C-1 ne može zvati maksi-skuterom. Zato je BMW za slijedeću godinu odlučio nastaviti oduševljavati sve veće i veće more svojih obožavatelja i poštovatelja, te je odlučio ući u još jednu klasu sa kojom se do sada nije bavio, a to su maksi-skuteri.

BMW C 600 Sport

BMW C 650 GT

Nakon "pionirskog" ulaska u klasu R-motocikala sa modelom S 1000 RR, sa kojim je pomeo i konkurenciju i izloge dealera, zaradivši pritom jako veliki novac, ostalo je pitanje sa čime će BMW dokazivati svoj perfekcionizam u ostalim klasama? Sada dajemo odgovor glede klase maksi-skutera…

Ovogodišnji moto-sajam EICMA u Mailandu je dobio čast prve svjetske prezentacije dvaju potpuno novorazvijenih modela maksi-skutera sa plavo-bijelim propelerom na boku – što je i jasno da su prvi, obzirom takovi modeli i nisu postojali u BMW ponudi. Kako se šef BMW Motorrada već prije izjasnio – BMW motocikli nisu za svakoga, imaju i određene granice ispod kojih ne idu, tako da je osnovni pogonski agregat počeo sa respektabilnom zapreminom od 650 ccm – iako naziv jednog od dva modela to ne sugerira, u oba kuca isto srce. No da li je baš sve isto, ostaje nam vidjeti…

C 600 Sport u vožnji

Rep modela C 600 Sport

Atraktivna rješenja ispuha i kotača kod C 600 Sport

Naziv te klase BMW-maksi-skutera je označen sa C, a ispod oba moderno i futuristički skrojena oklopa se nalazi redni dvocilindrik sa 647 kubnih centimetara, koji razvija snagu od 44 kW (ili okruglo 60 KS) kod 7500 okretaja u minuti i najveći okretni moment od 66 Nm pri 6000 okretaja u minuti. To su visoke vrijednosti koje garantiraju i visoke performanse, te rezerve snage za komotnu vožnju udvoje, kao i solidna ubrzanja i pretjecanja, bez nekih bitnijih problema u svim uvjetima i opterećenjima rada.

CVT mjenjačka kutija

Prijenos te snage se vrši preko jednog direktno integriranog CVT-mjenjača (kontinuiranog variomata). Da bi se dobio što bolji položaj težišta motocikla, a time i na stabilnosti vozila, sam pogonski agregat je ugrađen dosta nisko, a da bi se mogao ugraditi nisko – paralelni cilindri su nagnuti prema naprijed pod kutem od 70 stupnjeva. Kočnice su dimenzionirane veliko – sva tri diska, i dva naprijed i jedan odozada – imaju promjer od po 270 milimetara, što predstavlja potpunu sigurnost u njihovu moć zaustavljanja cijelog stroja sa svim opterećenjima u najkraćem mogućem roku. Kada tome dodamo i činjenicu da su sva tri diska potpomognuta serijski ugrađenim BMW ABS sustavom zadnje generacije, jasno je da je i u tom, za BMW novom projektu, BMW išao na kartu koja mu i donosi ugled i poštovanje – sve mora biti odrađeno i ugrađeno sigurno, čvrsto i kvalitetno, bez kompromisa bilo koje vrste. Naravno, takova politika kvalitete ima svoju cijenu, no BMWove uzlazne prodajne brojke u svim klasama daju mu za pravo u optimističkom sagledavanju života i životne filozofije, koja ih nikada nije iznevjerila.

Oznaka "C 600 Sport" označava inačicu sportskije orijentacije, sa aktivnijim položajem vozača za upravljačem, dok se oznaka "C 650 GT" odnosi na ljude sa visokim zahtjevima po pitanju udobnosti i komfora. Odlazak na turu bilo koje dužine sa tim maksi-skuterom nije nikakav problem, a kada se zaustavite – pod sjedalom ima mjesta za dvije integralne kacige pune veličine.

Izuzetan dizajnerski cockpit, ovdje C 650 GT

Pregled najvažnijih odrednica oba modela:

– Učinkovito-optimizirani dvocilindrični redni pogonski agregat sa visokim okretnim momentom i variomatskom mjenjačkom kutijom
– najjači i najučinkovitiji motor u klasi
– kompaktna konstrukcija sa suhim podmazivanjem
– snaga motora je 44 kW (60 KS) pri 7500 okretaja u minuti, maksimalni okretni moment 66 Nm pri 6000 okretaja u minuti
– karakteran zvuk agregata i ispuha, i vrlo male vibracije agregata zbog naprednih podešenja paljenja i hoda klipa, te dvije kontrabalansne osovine
– niska potrošnja goriva zbog elektronskog ubrizgavanja i podesivog katalizatora
– koncept vozila je identičan karoserijskom obliku motocikala, uz posebnu čvrstoću i krutost konstrukcije za bolje držanje pravca, zahvaljujući konstrukciji mosnog okvira od čeličnih cijevi, u kombinaciji sa elementima ovjesa od lijevanog aluminija
– velikodimenzionirana prednja vilica tipa "upside-down" sa 40 milimetara promjera
– stražnji ovjes sa širokim ovješavanjem putem ležajeva i ležeće postavljenim bočno postavljenim amortizerom
– koaksijalna okretna točka pokretnog vratila, koje omogućuje konstantno napinjanje lanca sekundarnog prijenosa i umanjuje nagle reakcije pogona
– zatvoren sustav sekundarnog prijenosa sa lančanikom u uljnoj kupci, koji ne zahtijeva održavanje
– visoka aktivna sigurnost kroz velikodimenzionirane disk-kočnice promjera 270 milimetara i serijski dvokanalnim ABS sustavom
– parkirna kočnica koja se automatski aktivira naginjanjem vozila koje miruje
– multifunkcionalna instrumentalna kombinacija sa putnim računalom
– opcionalno LED dnevno svjetlo sa "Way Home" funkcijom
– sportsko-dinamični dizajn sa luksuzno-elegantnim elementima karakterističnih BMW dizajnerskih smjernica
– prtljažni prostor velikih unutarnjih izmjera, uz model C 600 Sport koji uvodi svjetsku novost naziva "Flexcase"
– električno (C 650 GT) ili manuelno (C 600 Sport) podešavanje vozačkog vjetrobrana
– tri različite kombinacije boja
– mogućnost odabira opsežne dodatne opreme i pribora na poznatoj visokoj kvalitetnoj razini BMWa

Prednji pokazivači smjera u retrovizorima, motorizirani vjetrobran
Pokazivači smjera inegrirani u stražnje svjetlo modela C 650 GT

Pregled razlika između modela C600 Sport i C 650 GT

Sportski model oznake C 600 Sport obilježava jedna vrlo aktivna pozicija sjedenja vozača, za što je odgovorna ergonomska postava trokuta najvažnijih faktora – pozicije vozačevih nogu, sjedala i upravljača, dok zahtjeve putnika na turama i dugim  putovanjima zadovoljava model C 650 GT. Kod njega vozač i suvozačica profitiraju zbog opuštene pozicije sjedenja, što će osobito cijeniti putnici na duge ture, a to se očituje kroz podesiv naslon za donji dio leđa vozača, povišen upravljač i komforne podloge za noge suvozačice. Kruna komfora modela C 650 GT je veliki i električno podesivi vjetrobran, čiji hod od 10 centimetara od najdonje do najviše točke podešenja omogućuje optimalno podešenje struja vjetra, ovisno o visini vozača i vožnji sa suvozačicom ili bez nje.

Ergonomija

Model C 600 Sport ima sportsku poziciju sjedenja, koja se očituje i u ravnom, spuštenom upravljaču, sportskim sjedalom postavljenom na visinu od 810 mm od podloge (udobnim i za suvozačicu), te sportskim klasičnim držačima nogu suvozačice (fuss-rasterima).

Model C 650 GT ima opušteniju poziciju sjedenja vozača i suvozačice, čemu osim visine sjedala postavljenog na visinu od 780 milimetara od podloge (sa podesivim naslonom za donji dio leđa vozača) doprinosi i povišen upravljač, te podloge za noge suvozačice.

Mjesto za dvije integralne kacige pune veličine kod modela C 650 GT

Vjetrobran

C 600 Sport ima ručno podesivi vjetrobran po visini u tri položaja

C 650 GT ima električno podesivi vjetrobran hoda 10 centimetara od najvišeg do najnižeg položaja

Karoserija i dizajn

C 600 Sport ima sportski, usko skrojen oklop vitke siluete, koja ostavlja dojam dinamičnosti, i koji sa visoko postavljenim repom vozila i upečatljivim oštrim linijama oklopa odaje dinamiku i lakoću pokreta.

C 650 GT odaje svojstva visokog komfora sa svojim organskim oblikovanjem i bogatim linijama oklopa, na kojem se nije štedilo, i koji garantira visoku razinu zaštite od vjetra za cijelo tijelo putnika

Glavna svjetla, pokazivači smjera, zadnja svjetla

C 600 Sport ima prednje pokazivače smjera ugrađene u oklop, dvostruko glavno svjetlo sa pozicionim svjetlima sa svake strane glavnih svjetala, te LED zadnje svjetlo pojedinačno ovješenima izvan zadnjeg svjetla

C 650 GT ima prednje pokazivače smjera ugrađene u osvrtna zrcala (retrovizore), dvostruka glavna svjetla, poziciona svjetla postavljena između glavnih svjetala i oblikovana u oblik  trećih okomitih svjetlosnih elemenata, te zadnjim svjetlom u LED-tehnologiji sa ugrađenim pokazivačima smjera u zadnje svjetlo.

Prtljažni prostor

C 600 Sport sa svjetskim novitetom FlexCase proteže se od kraja repa vozila do početka vozačkog sjedala, što omogućuje veliku varijabilnost prostora. To omogućuje da, unatoč uskoj silueti, ispod sjedala stanu dvije integralne kacige pune veličine dok vozilo stoji na mjestu.

C 650 GT ima ispod sjedala prtljažni prostor veličine 60 litara, gdje osim dvije integralne kacige pune veličine stane i mnogo drugih stvari koje trebaju svakom svjetskom putniku.

Boje

C 600 Sport: Cosmic-plava metallic matirana, Titan-srebro metallic, Saphirs-crna metallic

C 650 GT: Saphir-crna metallic, Platina-bronca metallic, Vermilion-crvena metallic

Cijene

– u trenutki pisanja članka još nisu poznate

Atraktivna silueta modela C 600 Sport

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban
EICMA: Aprilia RS4

EICMA: Aprilia RS4

studeni 05, 2010

About Author

admin