Novosti — 26 studenoga 2012 -

Bosch je razvio elektronski sustav kontrole stabilnosti za motocikle koji u 2013. godini ulazi u serijsku proizvodnju. Namjena sustava MSC (Motorcycle Stability Control) je omogućiti vozaču što sigurniju vožnju a time ne umanjiti užitak u istoj.

MSC je rezultat inovacija predstavljenih od strane Boschovog istraživačkog centra u Japanu koji novom tehnologijom nastoje povećati razinu sigurnosti vozača motocikala a radi se zapravo o skupu novih senzora i sofisticiranom softveru integriranim u postojeći ABS.

MSC sustav koristi brojne senzore za praćenje dinamike vožnje. Senzori na kotačima mejre brzinu vrtnje oba kotača dok senzor inercija izračunava kut nagiba preko sto puta u sekundi. Analizirajući podatke senzora, razliku u brzini vrtnje kotača i ostale relavantne podatke poput veličine i oblika guma, kontrolna jedinica kalkulira snagu kočenja ovisno o kutu nagiba. Ukoliko MSC prepoznaje da bi kotač mogao biti blokiran, aktivira modulator pritiska jačine kočenja na način da omogući dovoljnu snagu kočenja a da ne dođe do blokiranja kotača.

U situacijama naglih kočenja u zavoju MSC kontrola stabilnosti reducira tendenciju uspravljanja motocikla i time smanjuje radijus kretanja potreban za uspješan prolazak zavoja. U tim situacijama sustav ECBS (Electronic Combined Brake System) omogućuje najbolju moguću distribuciju snage kočenja među kotačima što u konačnici dovodi do prevencije tzv. “lowside” padova uslijed prejakog kočenja u nagibu. MSC radi na način da putem senzora “čita” podlogu i jačinu primjene kočnice te na taj način anulira eventualni prejaki stisak ručice.

Iako zvuči dobro, kao i kod ostalih elektronskih pomagala treba napomenuti da MSC, kao ni ABS, TC i ostala pomagala, ne može prelaziti granice fizike odnosno potpuno anulirati mogućnost pada već ga treba shvatiti kao pomoć vozaču  u kritičnim situacijama dok ljudski faktor i dalje ostaje ključni faktor…

 

 

Share

About Author

mate