Modeli 2009 — 29 rujna 2008 -

Za norveškog proizvođača Brudeli prvi put se čulo na moto sajmu "Eicma" u Milanu 2005., gdje su pokazali prvi Leansterov prototip. Danas, tri godine nakon, Brudeli se vratio sa konačnom izvedbom koju je pokazao na sajmu "Intermot". 2009 Brudeli Leanster 650L je nešto posve posebno i izvan granica uobičajenog, motocikl na tri kotača koji se može naginjati i do 45 stupnjeva, što je 5 stupnjeva više od Piaggiovog MP3 skutera. Brudeli Leanster ipak nije skuter zato jer mu je osnova KTM 690 Supermoto.

Leanster je napravljen za naginjanje, za dizanje na prednji i zadnji kotač jednako kao i bilo koji motor, ali uz dodatak još jednog prednjeg kotača i posebnog ovjesa.

Brudeli je probio put u ovom polju još 2005. godine kada su lansirali Leanstera. Potom je Piaggio došao sa modelom MP3, a sada BMW i Harley-Davidson spremaju i svoje motocikle na tri kotača.

Leansterov agregat je jednocilindrični četverotaktni sa zapremninom od 654 kubičnih centimetara. Za njega je zaslužan proizvodni pogon KTM-a kao i za nekolicinu ostalih dijelova na Leansteru 654L.

Jedan od danas najmodernijih jednocilindričnih agregata na Leansteru razvija 63 KS pri 7000 okr/min i masivnih 65Nm okretnog momenta pri 6550 okr/min. Šasiju čini čelični cjevasti okvir.

Dva prednja kotača koja ovaj motor čine toliko posebnim sadrže kočione diskove promjera 325mm s kočionim kliještima renomiranog Švedskog proizvođača ISR. Dvije prednje gume su dimenzija 120/70-17, a stražnja 160/60-17. Suha težina iznosi 238 kilograma, a maksimalna brzina iznosi 170 km/h.

Geir Brudeli, izumitelj Leanstera i menadžer Brudeli Tech izjavio je kako je osjećaj nepobjedivosti nevjerojatan kada se na takvom motociklu napravi kontrolirano stometarsko proklizavanje stražnjeg kotača na zemljanoj trkaćoj stazi, a tim istim motociklom bez ikakvih izmjena je moguće lagano krstariti cestom.

"Onda samo par minuta kasnije možete biti na go-kart stazi bez promjene na motoru, naginjuci se 45 stupnjeva u zavojima sa kontrolom superiornijom normalnom motociklu. Leansterov ovjes je 100% mehanički i prepušta vozaču kontrolu. Naravljen je sa ciljem da maksimizira iskustvo vožnje motora." dodao je Brudeli.

Brudeli Leanster 625L
Na slici lijevo je prototip iz 2005.  koji se po dizajnu i par tehničkih detalja razlikuje od modela najavljenog za 2009. Nakon niza prototipa ostao je KTM agregat, a sami model je u konačnoj verziji prilagođen za cestovnu vožnju.
Vrijedi spomenuti da je za razvoj trebalo punih sedam godina. 

Share

Povezane novosti

Putni KTM 990 SMT

Putni KTM 990 SMT

ožujak 02, 2009
Novi goli Benelli

Novi goli Benelli

veljača 11, 2009
Predstavljena Honda Fury

Predstavljena Honda Fury

siječanj 26, 2009
Honda Monkey se vratio

Honda Monkey se vratio

siječanj 22, 2009
Gilera GP 850 Corse

Gilera GP 850 Corse

prosinac 03, 2008
Novi Bandit

Novi Bandit

studeni 22, 2008
Regal Raptor-novosti

Regal Raptor-novosti

studeni 12, 2008

About Author