Can-Am Outlander Max 1000 Limited

Iako je ideja uvijek postojala, do sada nismo previše pažnje posvećivali vozilima na četiri kotača. Idealan trenutak za takvo nešto bile su nedavne poveće količine snijega koje su omogućile da Can-Am Outlandera isprobamo od gradskih prometnica do prigradskih terena.

Nekome tko nije naviknut na ATV vozila potrebno je vrijeme privikavanja obzirom da igračka od skoro 400 kg može iznenaditi. Istoj publici na prvi pogled Outlander ne izgleda luksuzno ali usporedbom s drugim modelima brzo dolazite do zaključka da ima puno dodatnih stvari koje ne možete naći kod konkurencije. Na dovoljno širokom upravljaču dominira instrument ploča s centralno posatvljenim GPS-om, široki štitnici ruku, puno prekidača za koje ni ne znamo čemu služe, a tu je i električno vitlo. Sjedalo je više nego udobno za ovu vrstu vozila, a posebno ističemo i zasebno sjedalo suvozača.

Oulander pokreće V2 agregat obujma 976ccm i snage od 82KS. Spojka je automatska, mjenjač CVT, završni prenos kardan, spremnik goriva prima 20,5 litara a bez tekućina Outlander teži 371kg.

S obzirom na to da smo Outlandera vozili u relativno zahtjevnim uvjetima, prilikom paljenja je prva misao krenula ka uključivanju pogona na sva četiri kotača ali smo namjerno krenuli samo sa stražnjim pogonom. Već pri kretanju vrlo je izraženo direktno primanje gasa jer kotači se na kliskoj podlozi zavrte u djeliću sekunde. Taman kad ste završili s tom igrom, dolazi prvi zavoj koji vas podsjeća da se četverociklima upravlja polugom gasa. Bez obzira na relativno skromno iskustvo, ne možemo reći da je Outlander prvak u upravljivosti. Pruža jedan prilično nesiguran osjećaj no u tom trenutku smo to pripisali premekanom servo uređaju. Obzirom da je progresivan, i s mogućnošću regulacije u tri stupnja, pri većim brzinama je otpor veći i pruža osjećaj prirodnijeg upravljanja.

 

Slijedila je  proba na terenu pri čemu smo prvo isprobali pogon na sve kotače međutim nije bilo velike razlike jer Outlander ide odlično i samo sa stražnjim pogonom, tako da smo ga ubrzo isključili. Spomenimo da su Can-Am-ovi s pogonom na četiri kotača opremljeni blokadom prednjeg diferencijala koja se aktivira automatski. Nova generacija Outlandera opremljena je mekšim ovjesom koji pridonosi ugodnijoj vožnji. Logično, time je izgubio na čvrstoći pa smo imali osjećaj pretjeranog poniranja prednjeg kraja koji u kombinaciji sa usko postavljenim 26-colnim kotačima i dalje djeluje premekano i nestabilno za ozbiljniju i bržu vožnju po terenu. Za kočnice nismo imali posebne komentare, korektno odrađuju svoju namjenu.

Postoje segmenti koji bi se mogli doraditi ali ukupno gledajući radi se o kvalitetnom proizvodu koji ulazi u sam vrh ponude četverocikala. Takva mu je i cijena koja iznosi nešto manje od 177.000kn. 

 

 

 

Prethodni članakHusqvarna, KTM, Pierer… kako dalje?
Sljedeći članakUntitled Motorcycles