Oprema — 03 studenoga 2007 -

 

Nakon više od 10 godina testiranja, Dainese D-air Racing sustav pokazao se u punom svjetlu na slobodnom treningu klase 250cc kada je Marca Simoncellia njegova Gilera ritnula u zrak. Ovaj novi sustav zaštite, uz pomoć zračnog jastuka, štiti dijelove tijela koji su konvencionalnim odijelima najmanje zaštićeni; ramena, ključne kosti te vrat.

Ispitivanja u D-Tec laboratorijima su pokazala kako je ovaj sustav daleko bolji u upijanju udaraca od normalnih kompozitnih protektora, s kojima u kombinaciji ovaj D-air sustav  pruža zaštitu od glave do pete. Uz Marca Simoncellia ovaj sustav će koristiti i vozači Simone Giorgi i Michael Ranseder iz klase 125cc.

Najrevolucionarnija stvar ovog sustava je to da je cijeli sistem smješten u specijalni dodatak na ramenima i leđima te zauzima mjesto tradicionalne "grbe". D-air Racing radi totalno nezavisno od motocikla i aktivira se kada vozač padne zbog proklizavanja prednjeg i zadnjeg kotača (u slučaju "lowside" pada) ili u slučaju katapulta s motora ("highisde pad), kao što je Simoncelli nenamjerno demonstrirao.   

Uređaj koji puni zračne jastuke je upravljan sofisticiranim akcelerometrima i žiroskopima smještenima u "grbi" odijela. Podatke tada obrađuje interpretacijski algoritam koji odlučuje dali da napuše zračne jastuke ili ne. Tako se sustav neće aktivirati ako vozač npr. promaši brzinu i lagano lupi glavom u tank motora. Signal dolazi do plinskog generatora koji napuhuje jastuke za cca. 40 milisekundi.

Dainese je počeo razvijati ovaj sustav još 1996. godine. Tri godine teškog rada trebalo je da se razvije hardware i software. Tijekom te tri godine prikupljeno je mnoštvo informacija o ponašanju trkaćeg motocikla tijekom vožnje i prilikom pada. Ti podaci bili su presudni u "oblikovanju" aktivacijskog algoritma, pravog mozga D-air Racing sustava. 
Tokom razvijanja ovog sustava tvrtka Dainese usko je surađivala sa stručnjacima na području dinamike vozila i zračnih jastuka, tj. sa tvrtkama 2D, TRW, KTM, FIAT Quality te sa sveučilištem u Padovi.

 
Zahvaljujući totalnoj nepovezanosti s motociklom, vremenu napuhavanja jastuka te sistemu aktivacije, D-air predstavlja tehnološki skok u zaštiti natjecatelja. Naravno, D-Tec će nastaviti razvijati D-air Racing u svrhu dobivanja proizvoda za cestovnu upotrebu, sustava D-air Street. Budućnost je stigla.
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin