Oprema — 05 svibnja 2009 -

Vraćamo se staroj dobroj praksi: slaganje trkaćih motora i razglabanje o istom. Kako smo za GSX-R 600, koji će ove godine u Prvenstvu Hrvatske i Alpe Adria Cupu voziti mlada nada Luka Nervo, dobili Devil Racing Replica ispušni sustav od tvrtke Cvajko Motori, odlučili smo ga malo bolje pogledati, proučiti i ocijeniti.
 

Devil je francuska tvrtka s tradicijom koja seže u daleku 1966. Upravo te godine oformljena je tvornica sa sjedištem u Saint-Pierre-en-Faucigny, u srcu Haute-Savoje, mjestu kroz koje ste sigurno prošli kada ste išli na skijanje. Misao vodilja kroz sve ove godine bila je kvaliteta praćena performansama. Devil je tvrtka koja je svoje znanje stjecala na utrkama, koje se često puta pokazuju kao najteži testovi za proizvode. Sve to dovelo je do ISO 9001 standarda i proizvoda za gotovo sve tipove motocikala: od cestovnih, natjecateljskih, enduro/mx/sx/sm, pa sve do četverocikala. Najzapaženiji Devilovi rezultati su zasigurno nebrojene titule prvaka svijeta sa SERT Suzuki Teamom na Endurance prvenstvu svijeta, kao i nekoliko sezona na Gibernau-ovoj Gresini Hondi u MotoGP-u, u zlatnim godinama kada se Španjolac borio rukama i nogama protiv Rossija.
 

 

Ono što imamo pred sobom jest Racing Replica, vrh Devilove ponude, 4 u 2 u 1 ispušni sustav od titana s prigušivačem od ugljičnih vlakana. Ako je vjerovati podacima koje Devil daje, radi se o istom materijalu kojeg voze i pravi trkači timovi – titanske ispušne grane i međucijevi, te prigušivač od ugljičnih vlakana s završnim dijelom od fiberglass-a. To je ujedno i najčudniji dio, jer to još nigdje nismo vidjeli.
 

Tzv. "cijev u cijev" način spajanja
je najpraktičniji i najjednostavniji
Varovi su jednostavno prekrasni
i izvrsno odrađeni

 

Krenimo na prve dojmove, one o izradi. Kako smo do sada navikli gledati neke od najboljih komercijalno dostupnih ispušnih sustava, prema Devilu, koji je relativno nerazvikan, bili smo malo skeptični, ali bez razloga. Izrada je zbilja na jednom jako visokom nivou. Kao kod svakog pravog cijelog sistema, spojevi su izvedeni „cijev u cijev“ s oprugama. Kod Devila je ovaj dio priče izvrsno odrađen, s CNC obrađenim prstenovima na spojnim mjestima koji izgledaju vrhunski. Nadalje, cijevi su veoma lijepo oblikovane, te su veoma lagane i solidno izrađene. Najveća pohvala ide varovima: vrhunska preciznost, ali i ručna izrada, što daje jedan poseban štih i draž ovom sustavu, su sveprisutni. Jednostavno smo bili očarani prekrasnom plavom bojom. Tu je i zbilja cijelo mnoštvo opruga za spajanje ispušnog sustava, koje su isporučene s gumicama za umanjenje vibracija. Ove gumice kod drugih proizvođača su crne boje i dolaze ugrađene na opruge, što kod Devila nije slučaj, pa će se budući vlasnici morati malo namučiti dok ih sve navuku na opruge, no sve je to draž montaže ispušnog sustava.
 

Obožavatelji tehnike, obrišite sline. Njegovo veličanstvo, Titan.
Na drugu stranu, završetak prigušivača je, u najmanju ruku, čudan
jer je od stakloplastike.

 

Montaža kao montaža je veoma jednostavna, no dolazimo do prve zamjerke, a to je nepostojanje bilo kakvih uputa za sastavljanje, što možemo, ali i ne moramo uzeti za zlo. Što reći u vezi montaže? Najjednostavnije je početi s čistim motociklom s kojega ste prethodno uklonili hladnjak rashladne tekućine i standardni ispušni sustav. Sve detaljno očistite i možete početi; prvi korak je montaža prirubnica ispušnog sustava, koje se u ovom slučaju sastoje od prstenova i ploča, koje na sebi imaju probušene provrte na koje ćete zakačiti opruge. Vijke prirubnica, naravno, valja stegnuti na propisani moment pritezanja, što je u Suzukijevom slučaju 23 Nm.
 

Prirubnice su iz dva dijela. Malo, ali samo malo čudno naliježu, možda jer je motocikl skroz novi.

 

Sljedeći korak je montaža ispušnih kolektora, tj. grana. Kao i kod većine proizvođača, Devil premošćuje 2. i 3. cilindar radi izjednačavanja brzine ispušnih plinova, tj. radi mirnijeg rada motora. No, ovdje nailazimo na još jednu zamjerku, a to je relativno slab spoj između ispušnih cijevi 2. i 3. cilindra, kao i nedostatak brtvene paste koju neki proizvođači isporučuju. No, možda smo se malo razmazili kroz godine…
 

Dalje sve ide glatko; ostatak cijevi lijepo nalježe, srednji nosač sustava stoji baš na pravom mjestu gdje i originalni, jedino možda završna cijev sustava prije prigušivača ne naliježe kako bi trebala, bar ne iz prve. No, intervencija plastičnim čekićem pomaže. Pohvala ide i oprugama ispušnog sustava, koje jesu malo tvrđe, ali se lako navlače i dosta jako drže grane na okupu. Jedino je možda malo teže navući oprugu na cijevi trećeg cilindra, no i to ćemo oprostiti.
 

 

No, najbolnija točka ovog ispušnog sustava su oni zadnji detalji. Sve, pa i prigušivač, kojeg treba malo siliti na svoje mjesto, su za pohvalu, ali najvidljiviji detalji podbacuju. Krivac za kritiku je nosač prigušivača i obujmica istoga, koji su izvedeni iz titana, ali niti imaju gumu, niti su do kraja obrađeni. Završni šlag na tortu kojeg ne možemo prešutjeti je vijak obujmice, koji je cca 25 mm predugačak. Šaka u oko nakon tako lijepo izvedenih detalja koji se u biti i ne vide. Nakon što vidite serijski ispušni sustav možda ćete se malo razočarati s duljinom Devilovog prigušivača. Mi smo mišljenja kako bi mu puno bolje stajao nekakav kratki, niski prigušivač u stilu Yamahe R6, no eto, ukusi se očito razlikuju, a o njima se i ne raspravlja.
 

Devil nažalost podbacuje na
sitnim, ali bitnim detajima.
Iako je sitnica, ovaj predugački vijak ipak zamjeramo.

 

No, sve zamjerke nestaju kada konačno upalimo motor, koji nakon montaže Devila doslovno pjeva. Zvuk je pomalo dublji i moćniji nego kod serijskog sustava, što se i očekuje od jednog kompletnog ispušnog sustava. No, nije buka bez razloga; ako pogledamo krivulju, primjećujemo zamjetan skok, kako u snazi motora, tako i u zakretnom momentu. Za svaku pohvalu je i krivulja snage, koja je gotovo bez zamjetnih rupa i „zastajkivanja“, no tu velike zasluge pobire sam pogonski agregat, koji je veoma linearan.
 

Devil protiv serijskog sustava. Razlika
je očita.

 

Sve u svemu, za 2 300 eura dobit ćete veoma lijep i kvalitetan proizvod, provjerenih performansi, a ako Vas ne smeta pokoji kiks oko završne obrade, tim bolje. S ovim sustavom ćemo se družiti cijele godine, nadgledati ga i održavati, pa na kraju sezone očekujte izvješće o tome kako je preživio sve izazove koje će pred njega postaviti jedan mladi moto as.
 

 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author