Tehnika — 04 svibnja 2005 -
THUNDER STAR 1200 TDi

 


Hi-tech komandna ploča.
Mjesec travanj. Čitam časopis Streetfighter i ugledam ovaj motocikl sa čudnom mašinom, te uhvatim riječ diesel! Čitam dalje, gledam slike….To je to! To je spas za buduće naraštaje, pa i mene – motocikl budućnosti je pred nama! Uvjek sam se pitao kako će izgledati motori za 20 g. (vidi 1983.i 2003.), no danas je bolje postaviti pitanje što će mo ljevati u rezervar. Podsjetite se da živimo u vremenu kada je zabilježena najveća cijena za barel nafte (165L), a uz to i sve veća proizvodnja vozila (Malezija, Indonezija…). Ma sve nam govori podatak da Kinezi imaju GP! Svi bi se sada odjednom vozili, a benzina sve manje – to miriši na krizu! Pošto benzina ima sve manje, biti će sve skuplji – zamislite za 10g., kada ću tek postati "iskusan" na motoru, litra benzina će stajati 10Kn, a plaća (koju još nemam) biti ista! Iskreno me steže oko srca kada se sjetim toga.
Dakle, riješenje je u alternativnom gotivu, ali pitanje je kako zadržati kakve-takve performanse (čitaj: na zadnji i na prednji).
Tog lijepog dana u travnju ugledao sam riješenje i vratio osmjeh na lice. Sad si mislite – pa nestati će diesela kad i benzina…e neće! Bio-diesel, dobiva se od uljane repice – tema za novi članak…A sada o Thunderstaru:
 
Krenimo od proizvođača: Star Twin Motors, Loenon, Nizozemska
Motor: 70Ks pri 160Nm ili 100 Ks pri 250Nm,
           3 cilindra diesel turbo sa intercoolerom
           provrt x hod: 76,3 x 87mm
           zapremina: 1200 ccm
           direktno ubrizgavanje
           elektropokretač
Prijenos: 5 brzina, suho kvačilo, lanac
Ovjes: Preokrenuta WP MotoGp vilica,
           stražnji mono WP amortizer     
Kočnice: prednji dvostruki disk 320mm, 6 klipna kliješta radijalno postavljena - proizvođač PFM Engleska. Stražnji nazubljeni disk.
Gume: 120/65 ZR 17 i 190/50 ZR 17 na Blackstone
Technology naplatcima
Međuosovinski razmak: 1533mm
Težina: sa svim tekućinama 205 kg
Spremnik goriva: 18L
I na kraju mislim kako je bitna informacija koja se tiče potrošnje: 2,5 L/100km
 

Prednja agresivna maska ….

….zadnji kraj spašava vilica……

 

Thunderstar je sastavljen od vrhunskih komponenti, zbog čega je težina prilično niska za jednog diesela. Kako sam poroizvođač kaže – htjeli su vrhunskim sastavnim djelovima izvući maksimumk iz ovog projekta – lagan i okretan diesel motocikl. To znači kako bi turing izvedenica mogla biti vrlo upotrebljiva, jer je realna potrošnja ovog modela već spomenutih 2,5 L/100km, a na tureru bi trebala biti oko 2L. (To je istina, barem tako piše – ne lažem! Ipak je to iz intervjua s njemačkim MO časopisom!).
Star Twin – kao uvoznik talijanskih motocikala, navodi neke kontakte sa talijanskim tvornicama, ali kako kaže: Her Honda ili Her Kawasaki nisu im se javili.
 Što je razlog tome? Ak’ netko smisli nešto, metnite u komentare.
919diesel_sound.avi – što mislite o zvuku – golf jedinica bez jednog cilindra?
 

Share

About Author

admin