Modeli 2007 — 23 studenoga 2006 -

"Konstruiran štopericom, dizajniran natjecateljskom stazom", glasi tvornički opis dugoočekivanog nasljednika neprihvaćenog modela 999. Modelu 999 štošta se zamjeralo u krugovima Ducatista – od napuštenog šarma linije 916 do tehnikalija koje su više dolikovale jednom japancu, nego talijanskom ponosu. Zbog toga 1098 odmah pokazuje svoj smisao: performanse ispred dizajna.

Nova uzdanica povela se za današnjim trendovima koji su sazrijeli na vječnom Tamburinijevom djelu. Prvo što primjetite je kratak i uzdignut rep s dva prigušivača. Prednji dio motora je ultra-kompaktan i relativno odskače od tradicionalnog talijanskog dizajnerskog pravca. Potrebno je napomenuti da team koji je dizajnirao 999 na čelu sa P. Terblancheom nije imao pristup dizajniranju novog modela 1098. Kako bi se nadalje naglasila njihova odsutnost i odstupnica od modela 999, model sa 1099ccm ipak nosi oznaku 1098.

Ducatisti su napokon došli na svoje. Ponovno je u uporabi stražnja mono-vilica, jedan od zaštitinih znakova Ducatija.

Srce kuca u obliku Testastretta Evoluzione motora sa respektabilnih 160ks. Krajnji rezultat je Superbike dostojan svojih prethodnika.

Zbog čega su zagriženi Ducatisti morali nekoliko godina negodovati i čekati na novi model koji će ispraviti Terblancheov "promašaj"? Odgovor već postoji u stručnijim krugovima, no sa modelom 1098 je pokazano da se čekanje isplatilo.

Modelom 1098 se uvode novine koje do sada nisu bile uobičajene za serijske izvedbe Ducatijevih motocikala. Što je novo? Brembo Monobloc kočnice koje do sada nisu korištene na jednom serijskom motociklu, zatim sustav prikupljanja podataka koji je integriran kao standardna oprema, te napokon genijalna metoda konstruiranja lake stražnje mono-vilice.

Ali to nije sve! Zvuči kao u jeftinim reklamama, no na svu sreću nije… Prilikom konstruiranja, uključene su i MotoGP tehnologije s modela GP-6: ovalna usisna tijela i display izvorno dizajniran za Desmosedici GP-7.

1098 je jednostavan motocikl. Jednostavan zbog natjecateljske namjene. Ovdje priča prestaje. 999 je pokušao biti "motocikl za mase", 1098 to nije. Položaj sjedenja diktira tempo vožnje – ergonomskim rješenjima je postignut sklad vozača i motocikla – 1098 i vozač su jedno! Vozač direktno osjeća podlogu kojom vozi, gumu na kojoj vozi, može predvidjeti ponašanje ovjesa i promptno reagirati u danoj situaciji.

Teško je u predstavljanju napisati išta pouzdano, no na temelju prethodnih iskustava od Ducatija se može očekivati tek vrhunski uradak.

Ducati je uvijek budio osjećaje. Ništa drugačije neće biti ni sa novim modelom. Režanje dvostrukog ispušnog sistema u kombinaciji sa zavijanjem eliptičnih usisnih tijela će proizvesti fanfare dostojne novog motora. Provrt od 104mm i novi dizajn glave cilindra proizvode navedenih 160ks i 12.5 kgm okretnog momenta. Stvoren u suradnji sa Ducati Corse odjelom, 1098 je cestovno remek-djelo. Slagali se vi ili ne.

TESTASTRETTA EVOLUZIONE

Motor Testastretta Evoluzione je kruna Ducatijeve tehnologije i savršenstvo L-twin motora. Dominacija u SBK unazad 15 godina je razultat konstantnih napora uloženih u evoluciju dvocilindričnih motora, a 1098 Testastretta Evoluzione, najsnažniji dvocilindraš današnjice je priznanje upornosti svih inžinjera Ducatija.

Motor modela 1098 je prepoznatljiv po kompaktnim cilindrima i redizajniranim glavama cilindara. Ostale izmjene na motoru nisu direktno vidljive pošto se radi o modifikacijama unutar samog motora. Sve izmjene vodile su k lakšem, izdržljivijem, kompaktnijem i snažnijem agregatu za novu generaciju Ducatijevih superbike motocikala.

Povećanje zapremine motora 1098 je rezultat većeg provrta i hoda Evoluzione motora. Provrt je povećan na 104mm dok je hod relativno kratkih 64.7mm. Kako bi se optimizirale nove karakteristike motora, glave cilindara su temeljito redizajnirane kako bi se u skladu sa MotoGP tehnologijom ubrizgavanja proizvelo mnogo više snage nego što je to bilo moguće standardnim Testastretta ‘R’ motorom.

Jedno od značajnijih poboljšanja kod Evoluzione motora je smanjenje kuta između usisnih i ispušnih ventila što omogućuje uporabu ravnih usisnih kanala i novooblikovane komore za izgaranje. Ventili su "R" tipa – usisni 42mm i 34mm ispušni – upravljani "R" bregastim osobinama. Glave cilindara su profitirale manjim brojem komponenti i magnezijskim poklopcima čime se uštedjelo preko 3kg na težini.

Nakon optimiziranja glava cilindara, inžinjeri su se fokusirali na povećanje snage ugradnjom ovalnih usisnih tijela poznatih iz MotoGP natjecanja. U odnosu na konvencionalna usisna tijela, ovalna omogućuju 30% veću opskrbu zrakom što se odrazilo kao povećanje snage od 5ks. Vlasnici 1098 će imati sreću okusiti djelić MotoGP natjecanja iz prve ruke.

Testastretta Evoluzione je najlakši Ducatijev motor ikada proizveden zahvaljujući temeljitom proučavanju i redizajniranju svih komponenti motora. Ukupno se uštedilo 5kg na smanjenju težine raznih komponenti – ponajviše na cjelokupnom mjenjačkom sklopu i uljnoj pumpi.

Povećanje snage je popraćeno ugradnjom uljnog hladnjaka visoke efikasnosti i veće površine, te naprednim hladnjakom tekućine i lakim sklopom električnih ventilatora. Kompaktan i (razumljivo) zamršen dizajn rashladnog sustava je odlično uklopljen u aerodinamičnu liniju motocikla.

Šećer na kraju – 1098 je dobio potpuno novi ispušni sistem. Znatno lakši, ali jači po performansama, simetrični 2-1-2 ispušni sistem promjera 52mm-57mm je prvi u Ducatijevoj radionici kojem je smanjena debljina stjenki na 0.8mm. Sistem završava dvostukim prigušivačima smještenim ispod repa motocikla, kako to i dolikuje zaštitnom znaku Ducatija.

Pogledajte tehnički 3D prikaz okvira i motora: 1630engine-frame1098.avi

OKVIR I OVJES

Prilikom dizajniranja elemenata okvira i ovjesa htjela se postići mala težina, ali dovoljna rigidnost i snaga da zadovolje potrebe Testastretta Evoluzione motora. Svaka komponenta doprinosi superiornoj cjelini, a cjelina je mnogo jeftinija nego svaki dio pojedinačno.

Rešetkasti okvir razvijen je u suradnji s odjelom Ducati Corse. U izdanju za 1098 je jednostavniji nego je to bio slučaj na prethodnim modelima Ducatija. Glavnim cijevima promjer je povećan s 28mm na 34mm, dok se debljina stijenki smanjila s 2mm na 1.5mm. Rezultat je povećanje čvrstoće za 14% uz uštedu mase za 1.5kg.

Ducatijevi inžinjeri imali su zadaću ponovno osmisliti dobro poznatu Ducatijevu stražnju mono-vilicu. Na modelu 749/999 Ducatisti nikada nisu uspjeli "progutati" izuzetak mono-vilice, tako da je Ducatiju postao prioritet vratiti još jedan od znakova legendarne serije. Odustalo se od konvencionalnog pristupa izradi, te se mono vilica izradila sastavljanjem pojedinih funkcionalnih djelova. Rezultat je lak, čvrst i estetski ugodan proizvod.

Pogledajte konstrukcijski 3D prikaz: 1630monoarm1098.avi

Naglašavajući međusobnu ovisnost svake pojedine komponente u cjelokupnom proizvodu, novi rešetkasti okvir i monovilica omogućili su postavljanje značajno lakšeg i kompaktnijeg sistema nosaća stražnjeg amortizera. Stražnji Showa monoamortizer moguće je podešavati po visini, što je ključno za odabir savršenog položaja u vožnji.

Prednja potpuno podesiva 43mm Showa upside-down vilica je tretirana titan-oksidom (TiO) zbog bolje kliznosti. Radijalni prihvati na vilici su standard na današnjim vilicama supersportskih motocikala.

KOČNICE, KOTAČI I OKLOP

Nakon dodatne snage, smanjene težine, potrebno je motocikl i zaustaviti. Na 1098 se nalaze Brembo Monobloc kočnice koje do sada nisu korištene ni na jednom serijskom motociklu. M4-34 klješta izrađena su iz jednog komada – konvencijalna klješta zakovana su iz dva dijela. Monobloc dizajn ima veću rigidnost i otporan je na deformacije prilikom ekstremnog kočenja, što daje veću sigurnost i precizniji osjećaj prilikom kočenja. Po prvi puta na Ducati motociklu nalazi se i 330mm disk koji u kombinaciji s Monobloc klještima daje odlične rezultate. Unatoč većem promjeru, težina se nije povećala zbog uže površine kočenja. Ne brinite, kombinacija je provjerena na natjecanjima.

Ušteda od 250g na prednjem kotaču smanjuje inerciju i rotirajuće mase. Iako se ne čini bitno, male uštede na rotirajućim masama rezultiraju puno boljom upravljivosti i poboljšanim kočenjem. Stražnji kotač u kombinaciji s mono-vilicom izgleda fascinantno, a izgled prati ukupna ušteda težine od 1kg! Naplatci su marke Marchesini, a odlikuju se specifičnim Y-kracima. Novost je da je stražnja guma dimenzije 190/55, što se također pojavljuje prvi puta na Ducatiju, te s modelom 1098 postaje standard.

Ispod oklopa se nalazi pravi mali SF svijet. Manijakalna utrka za smanjenjem težine rezultirala je uporabom magnezija prilikom konstrukcije nosivih elemenata rasvjetnih tijela, instrumenata i plastika. Svaki komentar je suvišan.

Oblik motocikla je pažljivo dizajniran kako bi se postigla što bolja aerodinamička vrijednost motocikla i vozača. Postignut položaj vozača omogućuje da vozač postaje jedno sa siluetom motocikla.

Dizajniranje usisnika zraka zahtijevalo je posebnu pozornost jer je bilo potrebno postići povoljno strujanje zraka prema hladnjaku i kroz usisnike za zadovoljavanje kapaciteta air-boxa.

Oklopi su ljevani iz lakog Terblenda® zbog dodatne uštede na težini.

INSTRUMENTI, PODATCI I SVJETLA

Display u stilu Desmosedicija preuzet je s budućeg MotoGP motocikla – GP7. Čisto natjecateljsko, minimalističko rješenje iz Digiteka na sebi nema dodatne gumbe, već se upravljanje vrši komandama na upravljaču. Okretomjer se prikazuje grafički u obliku trake preko cjelog displaya. Moguća je postavka da se broj okretaja i brzine prikazuju u numeričkom obliku. Diplay služi i kao aktivacijski ekran za DDA sustav, ali i za izlistavanje vremena zabilježenih lap-timerom.

Kupovinom Ducati analizatora podataka (Ducati Data Analyser (DDA)), u paketu s PC softwareom i USB kabelom, vlasnicima je omogućen pregled performansi motocikla i vozača kroz mnoštvo parametara. DDA Dolazi serijski u 1098 S verziji.

Horizontalno postavljena dvostruka svjetla (ikona sa modela 916) su posljednja riječ tehnologije. Polielipsoidne jedinice pružaju dostatno osvjetljenje uz pomodan agresivan izgled.

Stražnje svjetlo konstruirano je od LED linija pojačanih difuzijskim lećama. Pokazivači smjera također su izvedeni u LED tehnologiji.

Pogledajte promo video: 1630promo1098.avi

Više:
Ducati
1098
Desmosedici

Tehničke specifikacije

Ducati 1098

Motor

Dvocilindrični u L konfiguraciji, četverotaktni, 4 ventila po cilindru (Desmodromika), hlađenje tekućinom

Zapremina

1099 ccm

Provrt x Hod

104 x 64.7 mm

Omjer kompresije

12.5:1

Snaga*

119.3 kw (160 ks) pri 9750 okr

Okretni moment*

12.5 kgm pri 8000 okr

Ubrizgravanje

Marelli elektronsko ubrizgavanje goriva, ovalna usisna tijela

Ispuh

Lagani 2-1-2 sistem sa katalizatorom i lambda sondom. Dvostruki topovi od nehrđajućeg čelika.

Emisija

Euro 3

Mjenjačka kutija

6 brzina

Omjer brzina

1. 37/15
2. 30/17
3. 28/20
4. 26/22
5. 24/23
6. 23/24

Primarni prijenos

Ravni zupčanici, omjer 1.84:1

Završni prijenos

Lanac; Prednji lančanik 15; Stražnji lančanik 38

Spojka

Suho višelamelna sa hidrauličkom kontrolom

Okvir

Rešetkasti okvir od čeličnih cijevi (ALS 450)

Međuosovinski razmak

1430 mm

Kut vilice

24°30′ / 24,5°

Ovjes:

Prednji: Showa upside-down vilica promjera 43mm sa TiO premazom, potpuno podesiva

Stražnji: Progresivan spoj sa potpuno podesivim Showa mono-amortizerom. Aluminijska mono vilica.

Kotači:

Prednji: Laka legura, 5 krakova, 3.50 x 17

Stražnji: Laka legura, 5 krakova, 6.00 x 17

Gume:

Prednja: 120/70 ZR 17

Stražnja: 190/55 ZR 17

Kočioni sistem:

Prednji: Dvostruki 330 mm polu-plutajući diskovi, radijalno postavljena Brembo Monobloc klješta sa 4 klipića, dvoje kočione pločice
Stražnji: 245 mm disk, dvoklipna klješta

Spremnik goriva

15.5 litara (4 litre rezerve)

Težina**

173 kg

Visina sjedala

820mm

Instrumenti

Display MotoGP tipa sa brzinomjerom, okretomjerom, satom, upozorenjem za održavanje, upozorenjem za nizak pritisak ulja, pokazivač razine goriva, temperature ulja, rezerve goriva, "trip fuel", neutrale pozicije, pokazivači smjera, prosječna brzina, prosječna potrošnja, imobilizator. Priprema za DDA sustav.

Garancija

2 godine bez kilometraže

Boje

Crvena-crvena-crna (spremnik-okvir-kotači)

Verzije

Bi-posto (dva sjedala)

*

mjereno inercijskim dinamometrom

**

težina bez akumulatora, tekućina i gdje je moguće, bez rashladne tekućine

Share

Povezane novosti

Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Suzuki GSXR-TT

Suzuki GSXR-TT

travanj 03, 2007
PIAGGIO MP3

PIAGGIO MP3

ožujak 16, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
Ducati Monster 695

Ducati Monster 695

veljača 03, 2007

About Author