Modeli 2001 — 03 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak


Ducati je upravo zamijenio svoj dobro poznati i na stazama uspješan model 996SPS sa novim modelom 996R. To je motocikl sa potpuno obnovljenim motorom. Promjer klipova je povećan sa 98mm na 100mm , dok je istovremeno hod skraćen sa 66mm na 63,5mm , a sve to radi postizanja viših okretaja novog dvocilindraša. Ujedno je time i zapremina motora porasla , ali samo neznatno , sa 996 na 998ccm. Usisni i ispušni kanali su još više približeni tako da sada kut između njih iznosi 25 stupnjeva (kut usisnih kanala prema okomici na glavu je 12, a ispušnih 13 stupnjeva).  Nanovo je i konstruiran kompresijski prostor motora tako da sada motor ima bolju termodinamičku iskoristivost. 

 
Što
se tiče napajanja motora , promjer usisnih tijela je povećan sa 50mm na 54mm i ima samo jednu brizgaljku po cilindru koja se nalazi iznad tijela (996SPS je imao dvije unutar tijela ubrizgavanja). Novi Marellijev upravljački sistem 5.9M je puno bolji u vođenju rada motora. Sve te promjene na motoru  se osjete i na cesti. Motor snagu razvija kontinuirano i ne dolazi do pada snage čak ni kada se približimo limitatoru na 11000 o/min. Maksimalna snaga koju deklarira tvornica je 135 KS pri 10000 o/min, a to je povećanje od 12 KS u odnosu na 996SPS (sa termignonijevim sportskim auspusima snaga se penje na 142 KS).

   
Kočnice su poboljšane sa novom Brembo PSC15 pumpom dok su biskovi ostali nepromijenjenog promjera od 320mm. Ovjes motora je naravno prvoklasni , i to sprijeda je Ohlinsova potpuno podesiva vilica sa krakovima promjera 43mm i hodom od 120mm , dok je straga progresivni monoamortizer , također potpuno podesiv , sa hodom od 130mm. Motor serijski dolazi sa odličnim Michelin Pilot Sport gumama , i zajedno sa odličnom ramom , ovjesom i kočnicama omogućuju zbilja nevjerojatne kuteve nagiba uz veliki stupanj sigurnosti.

Što se tiče vanjskog izgleda, on je ostao više manje isti – uz male promjene na bočnim oklopima. Time je i poboljšan koeficijent otpora zraka CX koji je smanjen sa 0,34 na 0,33. 

A sada ono jedino negativno u cijeloj toj priči oko Ducatija 996R – cijena. Ona će se kretati sigurno preko 50 000DM kod nas pa ko voli nek izvoli (ili ko ima).

Tehnički podaci

Max. brzina 280 kmh
Motor  
4-takta , V-2  , 4 ventila po cilindru , desmo
Promjer&hod  
100×63,5mm 
Zapremina  
998 ccm 
Kompresijski omjer  
11.4:1  
Maximalna snaga 99kW/135KS pri 10000 o/min
Maksimalni moment 102Nm pri 8000 o/min  
Napajanje  
ubrizgavanje goriva  Marelli 5.9M
Mijenjač  
6 brzina  
Rama  
cijvna   
Ovjes naprijed  
Ohlins vilica , promjer 43 mm  , hod 120 mm
Ovjes nazad  
progresivni monoamortizer  , hod 130 mm
Kočnice naprijed 
dva diska , promjer 320mm , 4-klipna klješta  
Kočnice nazad  
disk , promjer 220mm  
Prednja guma  
120/70×17
Stražnja guma  
190/50×17
IMeđuosovinski razmak  
1410mm
Visina sjedala  
790mm  
Suha težina 
185kg 
Rezervoar  
17 lit

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin