Modeli 2003 — 10 prosinca 2002 -

Priča počinje prije desetak godina, kada je svjetlo dana ugledalo prvo izdanje "DUCATIA 916". S njim su svi bili jednostavno očarani. Preko noći je postao san svih bikera i okorjelih ovisnika adrenalina. Već tada, nudio je cjevasti okvir od Chrom-Molibden cijevi, koje su mu omogućavale veliku čvrstoću. Posebna poslastica i svojevrsna skulptura je bila stražnja monovilica. Sprijeda je bila montirana up-side down vilica, na kojoj je bio "SHOWIN" potpis. Kočnice su bile nešto nepojmljivo za ta vremena. Radilo se o "Brembovim" flotting diskovima, promjera 320 mm. Mogli bi dugo nabrajati komponentu po komponentu, ali najbrže će biti ako kažemo da je cijeli motocikl sklopljen po sustavu; poberi od svih proizvođača najkvalitetnije proizvode i to kvalitetno “pošarafi”. Dugi niz godina nije bilo nekih promjena na estetskom dijelu motocikla. Poznati “kljun” s tankim svjetlima tek sad odlazi u mirovinu, nakon 10 godina. Promjene su bile uvijek oko “srca” motocikla i sa svakim novim modelom dobivala se pokoja KS više, dakako, unaprijeđivale su se i ostale komponente; posebno ovijes i kočnice, koje su uvijek bile najbolje što je "Brembo" znao napraviti. Motocikl je ima takvu karizmu, da su izlazile limitirane serije posvećene nekim legendama u oktanskom svijetu. Samo da spomenem "DUCATI -Senna".

Eto, nakon desetak godina došao je nasljednik legende. Njegovo ime je "DUCATI 999". Ne radi se ovdje samo o zatezanju bora, ako ih je i bilo, već o sasvim novom proizvodu, kojem je jedina veza s prethodnikom, njegovo ime. Kod novog proizvoda iz Bologne, okvir je od čeličnih cijevi, straga je montirana klasična dvostruka vilica, dupli topovi zamijenjeni su nečim nepoznatim do sada. Ako su prije bili topovi, onda sad proizlazi da je to “dvocjevna raketna jedinica”.

Po testiranjima na čvrstoću, novi okvir i vilica pridonijeli su velikom povećanju čvrstoće. Priča se o povećanju od čak 15%. Dizajnerski, motocikl je sasvim novi proizvod. Krenimo redom. Prednja svjetla su zamijenjena s dva lećasta svjetla, koja su instalirana jedno iznad drugog (nesto slično kao kod "Aguste", "Benellia", ili "Hayabuse"). Prednji pokazivači smjera uklopljeni su u retrovizore, a usisnici za zrak podsjećaju na “škrge”, kakve ima “brat Ferrari".Naplaci od lake legure i dalje su "Marchesinijev" proizvod, ali novog dizajna, s krakovima u obliku skova “Y”. Ako pažljivije promatramo motocikl, dolazimo do zaključka, da je veliki utjecaj na dizajn imao zračni tunel. U ponekim detaljima, dizajn je očito prepustio mjesto aerodinamici.

Analogna armatura je konačno u stilu današnjice, ili ako vam je draže, sutrašnjice. Sastoji se od analognog obrtomjera graviranog na 13000 okr/min, koji nema crvenog područja (nasljeđe s prijašnjih modela). Tu je i veliki display, te nekoliko kontrolnih dioda. Kad smo već tu, da spomenemo i novi izgled gornjeg mosta vilice, koji u sklopu s amortizerom volana čini jednu cjelinu, koja je jednostavna, ali opet ostavlja očaravajući dojam. Tu su i nove, ugodnije komande.

Nažalost, "srce kucajuće" je poznati stroj s "998 Testatretta", sa svojih “veselih” 136 KS. Napravljeno je par promjena. Prvenstveno se tu misli na povećani air-box i već spomenuti ispušni sustav. Te promjene su pridonjele boljem odazivu na komandu gasa i povećanjem krajnje brzine. Par riječi o ovjesu i kočnicama.

Ovjes je kompletno povjeren "Ohlinsu", pa se tu našla prednja preokrenuta vilica promjera 43 mm sa titanskom prevlakom, a straga progresivan, također "Ohlinsov" amortizer. Tu je i "Ohlinsov" amortizer volana. Sve to je podesivo po željama, koje vam padnu na pamet.

Kočnice su posljednja riječ tehnike. Radi se o radijalnim kočnicama s plivajućim diskovima, promjera 320 mm, na koje djeluju 4 klipića. Nalaze se u čeljustima koje su izlivene i obrađene iz jednog komada. Dakle, zaustaviti ćete se bez problema. Počnite brinuti o tome, da vas netko ne pogodi u "krmu". Straga je montiran jedan disk promjera 240 mm, na kojeg djeluju dva klipića.

Što još reći? Možda par riječi o njegovoj, ipak malo prevelikoj masi od 199 kg. No, i o tome bi se moglo diskutirati. Moje skromno mišljenje je, da kvalitetne komponente nose i težinu. Imamo za to više primjera: "HONDINOG" -"VTR SP-2", ili "Apriliu Mille", koji sviteže oko 200-njak kilograma. Težini pridonosi i koncepcija motora od 2 cilindra, ali, što je tu je. O upravljanju i posjetima stazi, ne treba trošiti riječi. Zna se da je 998 bio kod kuće jedino na stazi i da mu kruženje gradskim ulicama i nije bio neki užitak. Tako će biti i dalje, mada ne u tolikoj mjeri. Sada je ipak malo uglađeniji i nježniji, ako se to može tako reći. Vibracije su uklonjene do krajnjih granica. Dakle, uklonjen je onaj veliki minus, koji su uvijek “nabijali” na nos starom modelu.

I za kraj; nekima se možda neće sviđati, neki će biti s njim očarani, ali ipak će ga svi barem potajno željeti. Ako ne zbog ničeg drugog, a ono barem zbog toga, jer je "DUCATI" i nasljednik je "legende". Pred njim je veliki zadatak! Ostaje nam pričekati da vidimo, da li će biti dostojan lente koju je naslijedio od starijeg brata.


Tehnički podaci:
Motor: 2 cilindra u L rasporedu, 4T, 4 ventila po cilindu, desmodromic tehnologija, hlađenje tekućinom, provrt×hod 100×63,5 mm, obujam 998 ccm, stupanj kompresije 11,4:1, snaga 136 KS, na 9750okr/min, mjenjač sa 6 brzina
Ubrizgavanje: elektronsko "Magneti Marelli", promjera 54 mm
Spojka: suha višelamelna, s hidrauličkim upravljenjem
Okvir: čelične cijevi
Ovjes: sprijeda "Ohlins" up-side down vilica promjera 43 mm, podesiva po svim parametrima kompresije, povrata i tvrdoće,s mogućnošću podešavanja kuta od 23,5° do 24,5 °; straga klasična "Ohlinsova" vilica od lakih legura, također podesiva po svim parametrima
Gume: sprijeda 120/70 ZR 17; straga 190/50 ZR 17
Kočnice: sprijeda dupli plivajući diskovi promjera 320 mm sa 4 klipića, straga disk promjera 240 mm sa 2 klipića
Mjerenja: d×v 2095×1090, visina sjedala 780 mm, međuosovinski razmak 1420 mm, suha težina 199 kg
Garancija: 2 godine, s neograničenom kilometražom
Dostupne boje: crvena, s metalik sivim okvirom

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author