Tehnika — 20 ožujka 2010 -

Dok se MotoGP sprema za zadnji test/generalnu probu prije prve utrke upravo u Losailu, za oko onima tehnički nastrojenima zapeo je Ducati GP10. Tradicionalno najekstravagantniji, Ducati se ovog puta u boksovima pojavio sa okvirom, ili onim što stoji oko samog agregata, od ugljičnih vlakana.
 

 

Jeste li ikada vidjeli Ducati D16 bez pogonskog agregata? Niste? Nije ni čudo, jer Ducatijev MotoGP monstrum bez tog vitalnog dijela gotovo niti ne postoji. Puno puta ste čitali o „agregatu kao nosivom elementu“, ali Desmosedici je vjerojatno jedini motor koji zbilja tu tezu potvrđuje. Naime, ako okvirom motora smatramo nešto što spaja prednji i zadnji kraj motocikla i nosi pogonski agegat, tada D16 zapravo niti nema okvir.
 

Kod GP10, prednji dio „okvira“ nosi glavčinu upravljača, a usput obavlja funkciju kutije zračnog filtera, dok stražnji dio okvira uglavnom služi kao nosač sjedala i repa motocikla. Ducati čvrsto vjeruje u ugljična vlakna, budući da je ovisno o debljini materijala veoma lako regulirati čvrstoću i otpornost na uvijanja pojedinog dijela, što je poželjno na motociklu.
 

Ducati je svoj okvir od ugljičnih vlakana i patentirao, ali kada ćemo jedan takav motocikl vidjeti na cesti i u serijskoj proizvodnji… Ne znamo. Jedno je sigurno, život mehaničara, koji kada izvade agregat imaju samo prednji i zadnji dio motocikla koji moraju zbrinjavati, nije lagan.
 

Još jedna od zanimljivosti vezanih za MotoGP ove godine je, naravno, pravilo o pogonskim agregatima. Budući da jedan vozač smije upotrijebiti samo 6 pogonskih agregata kroz cijelu sezonu, test u Kataru pokazao je i nova tehnička rješenja za očuvanje agregata. Dok je iznutra sve već prilagođeno većoj trajnosti, u Pramac Ducatiju sjetili su se još nečega. Naime, mrežica na ispušnom sustavu sprečava usisavanje šljunka prilikom padova, te će zasigurno spriječiti pokoju neželjenu situaciju nakon "ronjenja" u izletnim zonama.
 

 

Share

About Author