Iz svijeta — 29 srpnja 2012 -

Postojeći koncept motora s unutarnjim izgaranjem postoji više od sto godina. Je li vrijeme za nešto novo? Ekipa iz Novog Zelanda objedinjena oko projekta Duke Engines misli da je. I ne samo da misle nego već dvadesetak godina rade na izvedbi i usavršavanju novog koncepta motora.

 Njihova ideja je četverotaktni osni naizmjenični motor. Motor dakle,također ima klipove koji pokreću cijelu stvar i rade u četiri takta.
Prva novost je da su osi klipova i pripadajućeg cilindra paralelne s osi izlazne, odnosno pogonske osovine. Kako idejni motor ima pet cilindara, oni su poslagani oko osi osovine i tvore svojevrsni pandan uobičajenom bloku motora, koji ima oblik „bačve“. Od tud osni.
Obzirom da se osovina vrti u jednom smjeru, a blok (odnosno ta „bačva“) u drugom, što prema riječima tvoraca ima mnogo prednosti u mehaničkom smislu i performansama, od tuda dolazi onaj dio naizmjenični.

Zanimljivo je da ima pet cilindara, ali samo tri injektora i tri svjećice (zbog toga što su svjećice, injektori i ispuh stacionarni, dok se blok okreće), te uopće ne koristi ventile. Što se tiče performansi, ovaj motor isporučuje znatno više okretnog momenta od konvencionalnog motora iste zapremine, odnosno može se uspoređivati sa šeterocilindrašima po snazi.
Velike prednosti su mu mogućnost ostvarivanja veće kompresije (do 14:1 s benzinom od 91 oktan)), mogućnost više različitih pogonskih goriva (benzin, etanol, kerozin, dok je dizel u ispitnoj fazi), značajno jednostavnija izvedba s manje dijelova, a najznačajnije su znatno manje dimenzije i težina u odnosu na standardne motore.

Motor je u poodmakloj fazi, ali još je dug put pred njim jer je nužna optimizacija svih parametara prije nego li bi mogao zaživjeti u stvarnosti.
Na prvi pogled ovako sve ovo djeluje zbrkano, pa je poželjno pogledati demo film od proizvođača:
http://www.motorradonline.de/news/duke-enginge-axial-viertaktmotor-aus-neuseeland/416379
http://www.youtube.com/watch?v=njb5DqsC9L0&feature=relmfu

Kako su više-manje svi tipovi motora na ovaj ili onaj način završili i na motociklima, pitanje je koliko će trebati da i ovaj učini isto.

http://www.dukeengines.com

Ivan Surina

Share

Povezane novosti

Kawasaki Z300?

Kawasaki Z300?

listopad 14, 2012
Honda CBR i CB 500

Honda CBR i CB 500

rujan 13, 2012
Koncepti budućnosti

Koncepti budućnosti

rujan 07, 2012
Z1000 u novom ruhu?

Z1000 u novom ruhu?

rujan 07, 2012
Novi Kawasaki Z800?

Novi Kawasaki Z800?

rujan 03, 2012

About Author