Oprema — 22 prosinca 2008 -
 

 
 

To da su Dunlop gume predviđene za Grobnik, to i vrapci na grani pjevaju, no koje smjese, koji pritisci, koja radna temperatura se vozi na Grobniku, e to su podaci koje su dobili trkači timovi koji su testirali gume na Grobniku. Kako naši top vozači svi voze na Dunlopu, dobili smo točnu informaciju o smjesama i pritiscima koji uvelike ovise o temperaturi asfalta.
 
 

 
 

Dimenzije :
 
Klasa 600
120/70 zr17 D211 GP – cijena u maloprodaji 1877,58 Kn
190/55 zr17 D211 GP N-TEC – cijena u maloprodaji 2438,78 Kn

Klasa 1000
120/70 zr17 D211 GP – cijena u maloprodaji 1877,58 Kn
200/55 zr17 D211GP N-TEC – cijena u maloprodaji 2560,78 Kn
 
 

Smjese :
 
uvjeti – asfalt do 10 stupnjeva
naprijed 6136 medium
odostraga 7603 medium-hard

uvjeti – asfalt do 20 stupnjeva
naprijed 6136 medium
odostraga 7680 medium

uvjeti – asfalt do 40 stupnjeva
naprijed 6136 medium
odostraga 7704 – medium-soft

uvjeti asfalt preko 40 stupnjeva
naprijed 6178 soft
odostraga 7614 – soft

kvalifikacija – temperatura asfalta nije bitna
naprijed 6178 soft
odostraga 6681Q ili 7126Q
 
 
 
Pritisci :
 

Kada govorimo o pritiscima, stvar je i tu jako jednostavna.
Pritisak se podešava na hladnoj gumi a kontrolira na toploj.
U prijevodu, prednje Dunlop gume nisu N-TEC tehnologija pa se pumpaju standardno kao i proteklih xy godina dakle na 1.9-2.0 bara. Mnogi trkači ispuštaju prednju gumu do 1.5 bara da bi postigli što veći grip prednje gume, što i dobivaju ali zbog toga guma postaje malo nestabilna na kočenjima i ponekad daje osjećaj laganog klizanja u zavojima. Što će vama najviše pasati, odlučit čete sami, ali ispod 1.5 i preko 2.0 ne idite nikada.
Kod zadnje gume je stvar drugačija. Nova N-TEC tehnologija zbog puno jače karkase dozvoljava manje pumpanje pa se tako zadnja guma pumpa od 1.0 do 1.2 bara kada je hladna.
Provjera pritiska. Sa trkaćim gumama se NIKAD ne ide na stazu ako nisu prije toga bile na grijačima. Grijači gumu podižu na 80 stupnjeva i na toj temperaturi je temperiraju. Guma se mora držati na grijačima 30-tak minuta, a nerijetko prije utrke, trkači je drže i sat vremena kako bi se sa gumom zagrijala i felga. Razlog tome je hlađenje gume prilikom čekanja na start. Kada je felga topla, i temperatura zraka u gumi će duže ostati zagrijan.
Zadnja guma stavljena na grijače, nakon 30 minuta na 80 stupnjeva bi trebala imati 1.4-1.5 bara. To bi bio optimalan pritisak u gumi. Na nekim stazama sa glatkim asfaltom, kaže se da je idealna pritisak kada se izađe nakon 3 kruga vožnje po stazi i tada podesi na točno 1.4 bara. Na Grobniku se stavlja na 1.1 hladno ili 1.4 na grijaču.
Kod prednje gume je slična stvar ali je preporuka 1.9 na hladno. Na grijaču ona dođe na cca 2.5 bara no ako ste je stavili na 1.9 dok je bila hladna, niste ništa fulali.
 
 

I to je to. Sva mudrost Dunlop guma. Odabir dimenzije, odabir smjese ovisno o temperaturi i podešavanje pritiska. U koliko se toga pridržavate, vozit ćete iste gume i na isti način pripremljene kao i naši najbrži trkači.
 
 
Otvoren topic za komentare i raspravu na forumu.
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author