Motori i oprema — 03 srpnja 2015 -

30550.tif

 

Motoristička sezona već je u punom zamahu, stoga je Dunlop za motoriste pripremio nekoliko korisnih tehničkih savjeta koji će im omogućiti veću sigurnost na cesti. Motoristi su jedna od najugroženijih skupina u prometu te je Dunlop, jedan od najvećih svjetskih proizvođača guma za motocikle, u svrhu povećavanja sigurnosti svih sudionika u prometu pripremio nekoliko korisnih savjeta u vezi s održavanjem vozila.

Dunlop preporučuje redovito pregledavanje čitavoga motornog vozila, osobito kotača. Loše održavano vozilo jako utječe na stanje guma: na njihovu izdržljivost, a i na broj prijeđenih kilometara. Zato motociklistima preporučuju da svoje motocikle redovito voze na preventivne preglede, u koje mora biti uključena i kontrola guma.

Osim redovitoga održavanja vozila važno je i podešavanje ovjesa. To mora biti uređeno onako kako je navedeno u uputi za uporabu motocikla. Nepravilno održavani dijelovi i nepravilan ili neuravnotežen pritisak prednjih vilica loše utječe na stabilnost, a nizak pritisak ovjesa uzrokuje pretjerano opterećenje guma.

Kada se probuši guma na motociklu, važno je znati da se neke gume mogu popraviti. Međutim, u Dunlopu preporučuju da se trajni popravci naprave samo kod manjih bušenja gaznog sloja (promjera do 6 mm). To može učiniti samo ovlašteni vulkanizer ili prodavač motocikala koji će s unutarnje strane gume namjestiti posebnu zakrpu, odnosno čep. Za sigurnost je iznimno važno da se nikada ne obavljaju popravci s vanjske strane i ne upotrebljavaju zračnice kao zamjena za dobar popravak. Važno je da se prva 24 sata nakon popravka ne prekorači brzina od 80 km/h dok se na popravljenoj gumi ni poslije ne bi smjelo voziti više od 120 km/h. Jednak postupak za popravke vrijedi i za gume sa zračnicama. Pritom je dobro znati da za popravak odgovara izvođač, koji korisniku popravljene gume mora pružiti sve odgovarajuće upute.

Dunlop ne preporučuje upotrebu tekućih sredstava za brtvljenje. Oni su naime, oblik privremenog popravka i mogu imati negativan utjecaj na materijal tkanja te prikriti sekundarna oštećenja uzrokovana prodirućim predmetom u gumi. Motoristima se savjetuje da se ne pouzdaju u sredstva za brtvljenje jer mogu izazvati neočekivano otkazivanje gume ili čak nesreću.

Redovito provjeravanje i održavanje pravilnoga tlaka zraka u gumi najbolji je način da motoristi osiguraju ravnomjerno habanje gume i očuvaju njezina vozna svojstva. Međutim, potreban je oprez: prije provjere tlaka zraka guma se mora hladiti najmanje tri sata nakon vožnje.

30560.tif

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi V85 Concept

Moto Guzzi V85 Concept

studeni 11, 2017
Yamaha Niken

Yamaha Niken

studeni 11, 2017
Ducati Panigale V4

Ducati Panigale V4

studeni 06, 2017
Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017

About Author

mate