Brzinci 2008 — 16 lipnja 2008 -
125
 

 

Luki Nervu je pružena zlatna prilika; nastupiti za jedan pravi europski team, sa konkurentnim motorom, u pravoj konkurenciji. I on ju je objeručke prihvatio. Mladić iz Križevaca se brzo snašao u novom okruženju: na 125 GP motoru, kakvog je do sada vozio samo jednom, na prvim kvalifikacijama, koje su prvotno odgođene zbog bure, Luka je po kiši osvojio prvo mjesto. Zbunjen je bio i prekaljeni Gabriele Gnani. Na drugom treningu, po suhom, Luka je ipak prvo mjesto prepustio Gnaniu, ali tek za 8 desetinki. Istina, vremena su bila daleko od rekorda, ali 125 GP motori su jako osjetljivi na vremenske prilike. I da, kako nije dugo (cijela 2 dana), Luka je na kraju treninga pao.
 

 

Utrku je poveo Peter Sebestyen, Mađar koji vozi Red Bull Rookies Cup, sa petog mjesta, dok nije prevladalo iskustvo i vodstvo preuzeo Gnani, na vlastitiom proizvodu. Prisutni su bili svjesni kako će Gnani odmagliti pratnji u sastavu Sebestyen, Nervo, Kornfeil, a upravo to se i desilo, te su „klinci“ ostavljeni na milost i nemilost jedan drugome.
 

Ipak, utrka je duga, pa je ulogu igrala i fizička kondicija. Kako je takav motor strašno naporno voziti, osim ako nemate metar 40, koncentracija je počela popuštati, a s njom i gume. Luka je tri kruga prije kraja pao u rupi, te je za njega utrka u kojoj je mogao doći na cilj treći i postići veliki uspjeh, završena.
 

 

 

U međuvremenu je Ivan Višak vodio lavovsku borbu protiv Andreolia i Kollera za sedmo mjesto, koje je na kraju i osvojio. Ivana je na kraju utrke trebalo skidati s motocikla zbog bolova u koljenima. Još jedan dokaz kako ovo nije nimalo lak sport…
 

Alex Radman, na iznajmljenoj Hondi, koja mu je definitivno premala i preskučena, završio je dvanaesti, ujedno i predzadnji. No Alex je najmlađi od spomenutog hrvatskog trojca, pa za njega još ima vremena.
 

Stocksport 600
 

 

Iako zvuči nevjerovatno, na startu ove klase našlo se samo jedanaest vozača. 11, dok ih na Alpe Adria prvenstvu bude oko 40. Malo nevjerovatno, ali puno govori o snazi AA prvenstva u sklopu kojeg se vozi prvenstvo Hrvatske. No okrenimo se utrci, u kojoj su od „naših“ nastupili Marko Erceg i Marko Višak.
 

 

Kao glavni favorit nametnuo se poznati nam Olmo Spigariol, koje je objektivno gledajući, svjetlosnu godinu brži od svoje konkurencije koja se ovaj vikend pojavila na Grobniku. I kako je bilo i za očekivati, Olmo je izvukao osigurač i nestao u daljinu. Pomalo neočekivano, drugi je utrku završio Tomaš Svitok, koji na AA prvenstvu baš i nije u nekoj preblistavoj formi, dok je treće mjesto uzeo Igor Kalab, mladi Čeh koji ima iskustva i na svjetskom prvenstvu (wildcard u klasi 125).
 

 

Četvrti je na cilj došao i prvi od dva Marka, Marko Erceg. On se cijelu utrku borio s Lucom Tommasinijem, koji je na kraju odustao. Marku je kraijera u definitivnom usponu, a ovo mu je samo još jedan poticaj. Utrka je, osim Ercegove borbe, bila prilično razvučena, pa ćemo zato samo spomenuti Marka Viška na devetom mjestu. Činjenica da je Marko (Višak) vozio prilično konstantno i da je izdržao ovu dugačku utrku je ohrabrujuća i jako dobro dođe za skupljanje iskustva.
 

250
 

Gotovo izumrla klasa preskupih motora pokazala je kako i nije baš izumrla. Bar ne još. Show program priredili su nam Alvaro Molina i Giacomo Lucchetti, te Wirsing i Menghi u svojim odvojenim borbama. Iako je Molina od starta do cilja bio ispred, Lucchetti, na predivno obojanom motoru, bi mu svako malo stisnuo prednost na minimalnu, ali opet pogriješio i pustio španjolca da pobjegne.
 

Borba za treće mjesto vodila se između Wirsinga i Menghia, a završila je poprilično ružno u zadnjem krugu. Dvojac je bio vrlo blizu, te su se u žaru borbe sudarili na ulazu u rupu.
 

 

 

No najatraktivniju borbu pružio je trojac Walther – Gyorfi – Markham. Konstantno izmjenjivanje pozicija u borbi za peto mjesto bilo je poprilično interesantno, pogotovo na izlasku iz rupe, gdje je Gyorfi, prošlogodišnji prvak Europe u klasi 125, par puta za dlaku izbjegao pad. Ipak, peto mjesto mu uzima Walther.
 

Jedina djevojka u svim klasama, Lucy Glockner, na Hondi, nije završila utrku zbog pada u prvom krugu.
 

Supersport 600
 

 

Biser dana bila je klasa Supersport. Čak pet pretendenata na prvo mjesto, u sastavu Valjan, Pintar, Spigariol, Skubic i Rous garantiralo je odličnu utrku. I upravo takva je i bila.
 

Najbolje je startao Valjan s prvog mjesta, da bi nakon dva kruga vodstvo predao Pintaru. Loris je u dvojci mahao i gledao publiku, da bi se na ciljnoj ravnini okretao i gledao gdje su drugi ostali. Izgledalo je kao da se lagano poigrava s konkurencijom, no on je padao u poretku, pa je tako dobar dio utrke odvezao na četvrtom mjestu. No ono što je Loris radio je ustvari pametno, jer su mu konkurenti pravili rupu u zraku i vukli ga, što mu je jako štedilo snagu.
 

 

I kada je postalo potrebno, Loris je krenuo kako spada. Četiri kruga prije kraja stavlja ciglu na gas i u tri kruga radi prednost od 4 sekunde, što je izgledalo skoro pa nevjerovatno.
 

I onda šok. Loris na ciljnu ravninu dolazi bez gasa, uvjeren kako su svi daleko iza njega, dok iza njega dolazi Pintar, pod punim gasom, te za 25 tisućinki uzima prvo mjesto. Nevjerica je mala riječ za ono što je vladalo na Grobniku tih par minuta. No što je tu je. Loris se ionako ne bori za nastup u finalu Europskog Prvenstva budući da je premašio dobnu granicu, a i agregat njegove R6 je u zadnjem krugu davao znakove da će se svaki čas raspasti. Ipak, bilo bi tako lijepo da je pobijedio…
Treći je ciljem prošao Spigariol, koji je očito u formi kada vozi dvije klase.
 

Stocksport 1000
 

I ova klasa je u ovom prvenstvu znatno brojčano oslabljena u odnosu na Alpe Adria prvenstvo. Samo 15 vozača na startu je tužna brojka u ovoj inače veoma popularnoj klasi. Pogotovo kada ne nastupa Berto Camlek, koji je na warm-upu pao i ozlijedio se. S prvog mjesta je startao naš vlastiti Aldo Simonović. U vlastitoj maniri, Aldo je pogriješio na startu te pao na sedmo mjesto, gdje se borio cijelu utrku, sve do četiri kruga prije kraja i pada u riječkom zavoju.
 

 

 

U međuvremenu, utrku je vodio Pawel Szkopek, kojem je ista ta utrka bila veoma usamljena. Drugi je ciljem prošao Michele Conti, nakon fantastičnog zadnjeg kruga u kojem je stigao Skubica, koji mu je tijekom utrke dosta pobjegao. Isti taj Conti je pred par godina vozio svjetsko prvenstvo u klasi 125, pa niti ne čudi njegov uspjeh, iako je novak u ovoj klasi.
 

U međuvremenu se na kraju poretka vodila hrvatska borba sa vrha poretka za PH između Kemenovića, Kranjeca i Zujića. Dugo vremena ih je mučio Martin Choy na Hondi, sa sasvim različitim stilom vožnje od navedenog trojca, pa ga nitko nije mogao preći. Zadnji je završio Albert Đaković koji je cijelu utrku patio od kroničnog nedostatka gripa od strane svoje R1.
 

ICGP
 

Prekrasno prvenstvo starih GP motora ponovno je posjetilo Grobnik u sklopu Europskog Cupa i ponovno dalo prekrasnu utrku sa prizvukom starih vremena. U utrci je nastupio i naš Dario Pristošek na svojoj vremešnoj Yamahi TZ 250. Nažalost, problem sa kočionom pumpom primorao ga je da vozi na začelju, pa je tako „Gigo“ završio predzadnji.
 

 

Utrku, u kojoj voze dvije klase, pobijedio je JP Lecointe, dok je Ian Simpson bio drugi, Luke Notton treći, a karizmatični Eric Saul četvrti, ujedno prvi u klasi 250.
 

Foto: aHo2Go inc.

Share

About Author