Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: 1 [2] 3  Sve   Dolje

Autor Tema: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.  (Posjeta: 5153 )

mkt

  • Gost
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #25 : 25. Studeni 2011, 11:07:35 »

Ne stvarno treba si pisat o fcr-u (ako šta znaš :mrgreen:), koga više zanima taj... :?
Evidentirano

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #26 : 25. Studeni 2011, 11:39:19 »

Ne stvarno treba si pisat o fcr-u (ako šta znaš :mrgreen:), koga više zanima taj... :?

Ne smatram se kompetentnim da bih pisao niti o FCR-u niti o BST-u. Samo prevodim tekst sa Adv ridera s dodatkom lokalnog, intraforumskog sranja.

Da mi neko da BST da ga očistim i grubo poštelam, znao bih.

Da mi netko da FCR, očistio bih ga ali se u podešavanje ne bih mješao, puno previše varijabli, kompliciraniji, pogotovo dio oko pumpice gdje se mjenjanjem membrane, preljevne dizne, federom koji aktivira polugu na pumpici toliko mogu promjeniti svojstva da bi mi trebale godine dok bi shvatio međusobne zavisnosti u odnosu na pravilan rad motora...jer nemam prakse....a gdje je onda još ono klasično podešavanje mješavine i izabiranje pravilnih dimenzija dizni....

Laički, FCR je malo umjetničko djelo karburacije, a kažu pametniji da je karburacija sama po sebi umjetnost.

Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

jolly the roger

  • zapravo inženjer
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 12979
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #27 : 25. Studeni 2011, 11:43:01 »

Ne smatram se kompetentnim da bih pisao niti o FCR-u niti o BST-u. Samo prevodim tekst sa Adv ridera s dodatkom lokalnog, intraforumskog sranja.

Da mi neko da BST da ga očistim i grubo poštelam, znao bih.

Da mi netko da FCR, očistio bih ga ali se u podešavanje ne bih mješao, puno previše varijabli, kompliciraniji, pogotovo dio oko pumpice gdje se mjenjanjem membrane, preljevne dizne, federom koji aktivira polugu na pumpici toliko mogu promjeniti svojstva da bi mi trebale godine dok bi shvatio međusobne zavisnosti u odnosu na pravilan rad motora...jer nemam prakse....a gdje je onda još ono klasično podešavanje mješavine i izabiranje pravilnih dimenzija dizni....

Laički, FCR je malo umjetničko djelo karburacije, a kažu pametniji da je karburacija sama po sebi umjetnost.
a mogli su staviti 2 karba :hehehe:

morao sam. naime, koliko god se mi protivili tome, karburator (bilo koji) je smeće. treba ti hrpa mehanizama (kao što si i sad napisao za fcr) da daš u cilindar taman ono što mu treba kako bi najviše izvukao. i čim se makneš s nivoa mora negdje drugdje, opet moraš štelat da bi dobio najviše.
Evidentirano

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8657
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #28 : 25. Studeni 2011, 11:49:13 »

a mogli su staviti 2 karba :hehehe:

morao sam. naime, koliko god se mi protivili tome, karburator (bilo koji) je smeće. treba ti hrpa mehanizama (kao što si i sad napisao za fcr) da daš u cilindar taman ono što mu treba kako bi najviše izvukao. i čim se makneš s nivoa mora negdje drugdje, opet moraš štelat da bi dobio najviše.
karburator je remek djelo tehnike...preciznosti....izrade... :palacgore:


ubrizgavanje je smece oko kojega moze svatko prckati..a oko karburatora ne moze... :wink:

dobro nastelan karburator ce uvijek dati bolje rezultate u perfomansama neko ubrizgavanje
Evidentirano
O&G Team
 

jolly the roger

  • zapravo inženjer
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 12979
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #29 : 25. Studeni 2011, 11:51:01 »

karburator je remek djelo tehnike...preciznosti....izrade... :palacgore:


ubrizgavanje je smece oko kojega moze svatko prckati..a oko karburatora ne moze... :wink:

dobro nastelan karburator ce uvijek dati bolje rezultate u perfomansama neko ubrizgavanje
zato u motogp i u formuli 1 koriste karburatore :mrgreen:

neću više offati, ispričavam se vehabiji :embarrassed:
Evidentirano

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8657
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #30 : 25. Studeni 2011, 11:52:48 »

zato u motogp i u formuli 1 koriste karburatore :mrgreen:

neću više offati, ispričavam se vehabiji :embarrassed:
....u moto gp i formuli 1 postoji i stavka koja se zove potrosnja i autonomija... :wink:


necu ni ja vise off-ati... :palacgore:
Evidentirano
O&G Team

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #31 : 25. Studeni 2011, 11:53:31 »

a mogli su staviti 2 karba :hehehe:

morao sam. naime, koliko god se mi protivili tome, karburator (bilo koji) je smeće. treba ti hrpa mehanizama (kao što si i sad napisao za fcr) da daš u cilindar taman ono što mu treba kako bi najviše izvukao. i čim se makneš s nivoa mora negdje drugdje, opet moraš štelat da bi dobio najviše.

To apsolutno vrijedi za FCR, ali uredno poštelani BST će voziti svugdje bez značajnih problema.

A to da li prosječni vozač osjeti razliku na 0 mnv i na 1500 mnv.........sumnjam.....a ako i osjeti, nije to neka smetnja....
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #32 : 25. Studeni 2011, 12:00:22 »

zato u motogp i u formuli 1 koriste karburatore :mrgreen:

neću više offati, ispričavam se vehabiji :embarrassed:

Nekad jesu.

Elektronikom su dobili neke stvari koje nisu mogli na karbovima, a drastično su smanjili vrijeme potrebno za podešavanje + sve povratne informacije.....

Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

Alera Dugi

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2980
  • Vozi: KTM LC4 Adventure
  • Lokacija: Vinkovci
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #33 : 26. Studeni 2011, 10:21:04 »

Pratim!

...cekaj samo da provalim ovo s nogama i pocinjem rastavljati!  :palacgore:
Evidentirano
Nema Beda

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #34 : 26. Studeni 2011, 10:24:43 »

Pratim!

...cekaj samo da provalim ovo s nogama i pocinjem rastavljati!  :palacgore:

Ovo nije za tebe. Ti čekaš pročišćenu verziju teksta..... :mrgreen:

 :palacgore:
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

picoda

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3134
  • Vozi: Tenere
  • Lokacija: Tragurium
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #35 : 26. Studeni 2011, 11:45:06 »

Znaci tako izgleda karburator?  :shock: :mrgreen:
Gledam taj kalendar na slici...stvarno ti nije puno vremena trebalo za sastavit to ponovo?  :mrgreen:
Evidentirano

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #36 : 26. Studeni 2011, 18:09:49 »

Nastavljamo u ozbiljnijem tonu.

Počinjemo od vrha. Potrebno je odšarafiti poklopac membrane. Veći križni šarafciger, dva šarafa. Dok odšarafljujete šarafe prstom pridržavajte poklopac jer se ispod nalazi opruga, pa da sve ne odleti u pm. Opruga je dugačka ali nije snažna, dovoljno je jednim prstom pridržavat poklopac.

Na sljedećoj slici dva šarafa koja morate maknuti već su zamijenjena imbusima, preporučam i vama to napraviti jer se ovi križni teško otpuštaju, a nekvalitetni su i mekani. Pogotovo se znaju zapeći na čašici – na dnu karba....

Na slikama se lijepo da vidjeti kako je začepljena rupa na vrhu poklopca ( kad se makne EPC).





Preporučam da sljedeće djelove stavljate uredno u jednu kutijicu ili slično.....

Dakle maknite poklopac, spremite oprugu na sigurno i onda provjerite da li je membrana negdje zaljepljena u kanalu na tijelu karba, polako je dignite  i izvucite zajedno sa slajdom i iglom van, na sigurno. Polako, ravno van, nemojte čupati nego polako, ravnomjerno podignite.





Igla u slajdu..... samo okrenite slajd da vam igla padne na neku npr krpu na stolu.....



Spremite iglu na sigurno. Na slici dolje možete vidjeti što se sve nalazi na igli: osigurač, plastična podloška i metalna podloška. Obratite pažnju na redosljed.



Vaš problem bi prema nekim mojim procjenama sad ovako trebao izgledati:



Sad ćemo se malo vratiti unazad. Membrana. Slajd. Kako se oni pokreće? Ova vrsta karba se zove CV (constant velocity), slajd nije vezan sajlom, slajd se podiže vakumom.

Idemo dalje; pregledajte gornji dio karba, ako vaš izgleda ovako ili gore, trebali ste odavno očistiti karb.



Pregledajte poklopac, dosjed treba biti ravan i čist, ravninu možete provjeriti sa npr metalnim metrom ili na komadu stakla......zbog sistema sa dijagonalno postavljenim šarafima ponekad se poklopac zna iskriviti – kada će se stezati šarafi, učiniti to s osjećajem....! Ako vam je poklopac iskrivljen, vrijeme je za kupnju........



Pregledajte membranu, s gornje i donje strane, potražite pukotine, možete je očistiti npr vatom, meni su se najbolji za takve stvari pokazali oni vateni jastučići za skidanje šminke.....
Pregledajte slajd da li ima kakvih udubina, pukotina ili tragova trošenja po rubovima – kanali za rubove su smješteni u kučiš karba, kako slajd putuje gore-dolje ponekad se zna potrošiti po rubovima, ako na slajdu primjetite značajne znakove trošenja ili ako na membrani nađete pukotine...........šoping.

Pregledajte iglu, te igle su poznate po trošenju, od karakterističnog KTM-ovog vibriranja, igla vibrira u ležištu i troši se u području ispod podloški. Ako igla pukne, padne u unutrašnjost i blokira diznu.........




Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

kubik

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1246
  • Vozi: Stršljena
  • Lokacija: SB
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #37 : 26. Studeni 2011, 18:43:16 »

Ne mogu vjerovati da se igla ovako potroši  :shock:
Pa malo je to kilometara....
Evidentirano
"Onaj tko se zadnji smije je spor, onaj tko se prvi smije ima najprljavije misli"  :mrgreen:
"And God promised Men that good and obedient wives would be found in all corners of the world, next he made Earth round and laughed, and laughed....."

markookram

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 15550
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #38 : 26. Studeni 2011, 23:01:54 »

Ne mogu vjerovati da se igla ovako potroši  :shock:
Pa malo je to kilometara....
pogledaj zemlju porijekla karba pa bu ti sve jasno  :mrgreen:
Evidentirano
potrošač je koproizvođač

boRRis929

  • PIC-PIC majstor
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3197
  • Vozi: Najbolju apriliu u regiji sa suzukijevom mašinom
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #39 : 27. Studeni 2011, 09:36:38 »

...poslije tog drkanja po karburatoru najbolje ga je prodati Calcu pa nek se ja sad jebem s njim :mrgreen:
Sto si skinuo tps? Sad nek izmisljam neki poklopac da to zatvorim  :?   Daj mu posalji neki neispravan ako imas da se ne mucimo s time  :wink:
Evidentirano
PIC PIC Servis...imamo problem za svako vaše rješenje ! ! !

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #40 : 27. Studeni 2011, 12:06:31 »

...poslije tog drkanja po karburatoru najbolje ga je prodati Calcu pa nek se ja sad jebem s njim :mrgreen:
Sto si skinuo tps? Sad nek izmisljam neki poklopac da to zatvorim  :?   Daj mu posalji neki neispravan ako imas da se ne mucimo s time  :wink:

E, drkađije.....

Možete mi se spojit na disalicu obadvojica, u isto vrijeme.

1. Smatram se poštenim čovjekom, a kako sam rekao i calcu, ako nije zadovoljan karbom potrebna je samo jedna PP kako bi ostvario povrat sredstava.

Imao sam dva BST-a i Keihin FCR, Keihin je na mom motoru i ne prodajem ga. Jedan BST, moj, originalni, stoji u podrumu u kutiji, u savršenom stanju, a drugi sam kupio od dečka tu s foruma. Bio je u lošem stanju pa sam ga očistio, kupio nešto djelova i spremio za rezervu. Calco je trebao karb pa sam mu ga ponudio i čovjek ga je kupio. Opet govorim, ako nije zadovoljan, neka se javi.

Kako BST kojeg je calco uzeo od mene ide na Husaberg, ne vidim potrebu za TPS-om jer je ionako BST slabija vrsta karba od onog koji bi trebao ići na Hus-a (DellOrto/Keihin koji su karbovi s pumpicom), ali ako ga calco želi, mora se samo javiti na PP i poslati ću mu TPS. Za 0 kn, isto kako sam mu u cijeni karba poslao i dizne i gas sajle. Ako ne želi, poklopac se može napraviti npr ovako:



Bolja varijanta za poklopac je komadić aluminija oblikovan u potreban oblik, s udubinom na mjestu gdje se osovinica okreće i odgovarajućim o-ringom ispod. Nije to jako zahtjevno za napravit, osoba s downovim sindromom bi se snašla....

E i da, aj dajte nekom da složi calcu taj karb da se vozi više; objektivno, potrebna su dva sata da se to složi i onda dvije vožnje da se odluči približno koje dizne bi trebale..... :palacgore:



Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #41 : 27. Studeni 2011, 12:07:10 »

Pušači  kurca .... jerbo vas fergazer vas jebo  :jesus: :jesus: :jesus: :jesus: :jesus:

Kae Vuhec, pustili te iz Mlaka teme pa si malo neprilagođen.............. :jesus: :jesus:
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8657
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #42 : 27. Studeni 2011, 12:45:09 »

a daj makaza.....i nedjeljom o tom mikuniju..pa nije to spejs satl.....napravili ste ovdje raketnu znanost o jednom najobicnijem karburatoru.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Evidentirano
O&G Team

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #43 : 27. Studeni 2011, 12:57:40 »

a daj makaza.....i nedjeljom o tom mikuniju..pa nije to spejs satl.....napravili ste ovdje raketnu znanost o jednom najobicnijem karburatoru.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Nema znanosti, najjednostavnije od jednostavnog, nisam ja kriv kaj je kvocijent inteligencije na forumu ko sobna temperatura u prosjeku........... :palacgore:
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

boRRis929

  • PIC-PIC majstor
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3197
  • Vozi: Najbolju apriliu u regiji sa suzukijevom mašinom
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #44 : 27. Studeni 2011, 18:56:58 »

E, drkađije.....

Možete mi se spojit na disalicu obadvojica, u isto vrijeme.

1. Smatram se poštenim čovjekom, a kako sam rekao i calcu, ako nije zadovoljan karbom potrebna je samo jedna PP kako bi ostvario povrat sredstava.

Imao sam dva BST-a i Keihin FCR, Keihin je na mom motoru i ne prodajem ga. Jedan BST, moj, originalni, stoji u podrumu u kutiji, u savršenom stanju, a drugi sam kupio od dečka tu s foruma. Bio je u lošem stanju pa sam ga očistio, kupio nešto djelova i spremio za rezervu. Calco je trebao karb pa sam mu ga ponudio i čovjek ga je kupio. Opet govorim, ako nije zadovoljan, neka se javi.

Kako BST kojeg je calco uzeo od mene ide na Husaberg, ne vidim potrebu za TPS-om jer je ionako BST slabija vrsta karba od onog koji bi trebao ići na Hus-a (DellOrto/Keihin koji su karbovi s pumpicom), ali ako ga calco želi, mora se samo javiti na PP i poslati ću mu TPS. Za 0 kn, isto kako sam mu u cijeni karba poslao i dizne i gas sajle. Ako ne želi, poklopac se može napraviti npr ovako:



Bolja varijanta za poklopac je komadić aluminija oblikovan u potreban oblik, s udubinom na mjestu gdje se osovinica okreće i odgovarajućim o-ringom ispod. Nije to jako zahtjevno za napravit, osoba s downovim sindromom bi se snašla....

E i da, aj dajte nekom da složi calcu taj karb da se vozi više; objektivno, potrebna su dva sata da se to složi i onda dvije vožnje da se odluči približno koje dizne bi trebale..... :palacgore:

Jel imas ti kakvih psihickih problema :misli:
Zaboravi da sam ista rekao... Ocito ne kuzis zajebanciju
Evidentirano
PIC PIC Servis...imamo problem za svako vaše rješenje ! ! !
 

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #45 : 28. Studeni 2011, 12:43:48 »

Jel imas ti kakvih psihickih problema :misli:
Zaboravi da sam ista rekao... Ocito ne kuzis zajebanciju

Psihičkih problema.....da. Uglavnom. Primam terapiju, najčešće od Vuheca...... :mrgreen:

Možda i nisam skužio zajebanciju ali isto tako nije na tebi da imaš primjedbe na ispravnost nekog djela kojeg sam ja nekome drugom prodao, pogotovo kad je taj dio potpuno ispravan..... :palacgore:

NHF

M.
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #46 : 29. Studeni 2011, 20:51:41 »

Jel pratite? ..............nisam ni mislio.....

Krećemo na donju stranu karba. Rekli smo da su tu oni križni koji se znaju zapeć i mekani su. Ako ne ide križnim, probajte manjim gripcangama. Nemojte grijat. Malo WD-a uvijek dobro dođe.

Krećemo prema kompliciranijem djelu karba. Joker zovi mehu? A?

Osim šarafa, koji su zamijenjeni imbusima, na doljnjoj slici se još vidi i crijevo za ispuštanje goriva, odmah lijevo od mjesta di je crijevo prikačeno na karb vidi se i šarafić za ispuštanje goriva iz čašice, šaraf za štelanje ler gasa ( ovaj veliki lijevo sa nazubljenim rubom ) i u dnu slike, između dvije ovalne površine sa rupama u sredini – na lijevoj i desnoj strani, vidi se još jedan mali šarafić. Zasad skidate samo dva križna postavljena dijagonalno.



Kada ste skinuli dva dijagonalno postavljena šarafića, polagano, ravno u vis podignite čašicu i trebali bi vidjeti ovo:

„Float“, odnosno, "Float bowl", označen na slici, znači plovak



Odložite čašicu karba na neko sigurno, suho mjesto s a temperaturom od 4 C.
Šalim se, samo sigurno i suho je ok.

Nađite „uteg“ plovka.



„Uteg“ je ovješen na jednoj limenoj pločici. Malo proučite taj dio, prstom pomaknite laaagano plovak gore-dolje i vidite što se tu dešava. Jel možete zamisliti kako plovak reagira u ovisnosti s tim „utegićem“ kada se prostor napuni tekućinom? Zasada ne dirajte utegić i limić.


Kako bi skinuli plovak, prstima uhvatite točno na mjestu gdje je uhvatio čovjek na slici. Dakle, na mjestu gdje se dva plastična kraka nosača plovka spajaju u jedno. Plovak u karbu drži jedan mali O-ring, desnom rukom uhvatite karb, a lijevom lagano povucite tu plastičnu cjevčicu prema gore da o-ring popusti. Ravan lagani trzaj ravno prema gore. Kako je potreban lagani trzaj, budite odmjereni kako vam ne bi „utegić“ odletio u tri p*č*e mile materine!! Nikad ga nećete nać ak vam odleti.



Podignite plovak ravno prema gore, još uvijek jako pazeći da vam „uteg“ ne odleti....


Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #47 : 12. Prosinac 2011, 19:20:42 »


Ajmo dalje;

Kada ste maknuli plovak, nježno skinite „uteg“ sa limića i spremite ga na sigurno. Pregledajte plovak, provjerite da li ima kakvih pukotina po sebi i provjerite da li je o-ring koji ga drži fiksiranog u dobrom stanju.

Sad u ruku uzmite „uteg“, proučite ga....primjetiti će te da ima špicu i okruglo tijelo sa 4 uske pravokutne izbočine. Pogledajte te izbočine da li su izlizane, ako jesu ili ako je špica „utega“ oštećena ili ispucana....pravac Moto Špica.

Vidite da stalno stavljam riječ „uteg“ u navodnike, to je uteg ali u praksi mehaničari to zovu igla. Ne znam druge nazive pa ćemo se u ovoj temi zadržati pri nazivu „uteg“ kako ne bi pomiješali stvari sa onom aluminijskom sa početka.




Sad kada ste maknuli plovak s puta možete locirati ostale komponente koje se nalaze u čašici, odnosno, s donje strane karba.

Needle valve = ventilčić „utega“ (neka bude tako za potrebe ove teme, a ako neki mehaničar bude raspoložen volio bih da nas nauči i druge nazive)

Main jet=glavna dizna

Idle jet=ler dizna

Fuel/air screw= šarafić za reguliranje mješavine zraka i goriva

Idle screw=šaraf za podešavanje ler gasa



Sljedeći korak je vađenje „ventilčića utega“, kao što vidite dolje na slici, u ležištu ga drži o-ring pa je opet potrebno malo jače ali oprezno povući kako bi ga dobili van.....
Pregledajte o-ring da li je spljošten, napuknut ili bilo kako drugačije oštećen. Ako je oštećen potrebno ga je zamijeniti. Set o-ringova za karbove je dosta skup, a ako imate dobar dućan sa tim gumenim pizdarijama vrlo je vjerojatno da će te isti tamo naći. Obratite pažnju da tražite o-ring od gume koja je otporna na benzin.



Sada ćemo izvaditi glavnu diznu; treba vam veći ravni šarafciger. Uvijek kada prčkate oko dizni koristite šarafcigere primjerenih veličina jer su dizne od mesingane, mekane su i lako ih je oštetiti ako koristite alat koji ne odgovara. Pažljivo odšarafite jer s glavnom diznom izlazi još jedan komad!!



Kada ste sve skinuli trebali bi imati dva komada koja izgledaju kao na slici dolje! Glavna dizna i jedna mala piksa (obja komada spremite na sigurno!!):




Prije nego krenemo dalje, obratite malo pažnju na doljnju sliku: na mjestu gdje čovjek na slici pritišće možete vidjeti kanalčić na mesinganoj cjevčici – točno po sredini jagodice prsta prema dolje. Ako pratite tu liniju, na vanjskoj strani karba vidite i mesinganu „točku“ – ta točka je zapravo iznutra jedan zub koji određuje orjentaciju/stranu na koju se ta cjevčica mora montirati! Zapamtite to, spomenut ću to opet, kako ne bi silovali i potrgali nešto kad dođemo do montaže.



Kada kao na slici gore pritisnete prema dolje, van (na drugu stranu karba) bi trebalo izaći ležište slajda, ovaj bijeli komad na sljedećoj slici:



Ako ne ide van, prst ugurajte u zvono karba i taj komad dodatno pritisnite prema van. Malo teže za objasniti riječima ali skužiti će te ako malo proučite stvar!

Sada bi trebali imati sljedeću situaciju:



Needle jet= dizna igle/cijev za emulziju (dodatno objasnim kasnije)
Where your o-ring should be= gdje bi trebao biti o-ring (ako o-ring nije ovdje pogledajte u unutrašnjost karba (slika dolje), u svakom slučaju, važno je da nađete taj o-ring mora biti negdje u karbu ili zaljepljen na mjestu označenom na slici!)



O-ring seat=mjesto gdje o-ring voli ostati (tu tražite ako nije ostao kao na slici gore!!)
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #48 : 01. Siječanj 2012, 19:27:57 »

Taaako, 2011. smo ispratili! Ne može se karb rastaviti u jednoj godini. Treba najmanje dvije.
Idemo dalje....

Sljedeći korak je izvaditi ler diznu. Trebat će vam manji ravni šarafciger. Budimo oprezni dok vadimo dizne, mekane su. Neka šarafciger stoji ravno, podjednako oslonjen i na sredini utora, čvršće stisnuti i pokušati diznu dobit van iz prve. Ako ne ide van, nosite majstoru!




Sada bi trebali na stolu imati ovakvu diznu. Za konkretan primjer KTM-a LC4 640, 2001 i ovaj karb imaju kao tvorničko podešenje imaju ler 45. Može se naručiti i 47,5 dizna. Ako je na motoru otvoren airbox (maknuta disalica i stavljen powerparts poklopac airboxa) i ako motor ima otvoreni auspuh veća ler dizna je svakako dobrodošla.



Spremite ler diznu na sigurno.

Sljedeća stvar koju radimo je vađenje šarafića za podešavanje mješavine. Prije nego izvadimo ovaj šarafić potrebno je znati kako je početno podešen, trebamo znati koliko je odšarafljen od potpuno zatvorenog! Jako dobra ideja je zapisati jer vam to govori kako ćete ga podesiti nakon što karb očistite.

Istim manjim ravnim šarafcigerom počnite šaraf zašarafljivati i brojite u četvrtinama kruga (90°) dok šaraf potpuno ne ušarafite. Zapišite! Trebali bi dobiti nešto u rasponu od 9/4 (devetčetvrtina ili 2,25 kruga ili 2 kruga + ¼) do 11/4 (jedanaestčetvrtina ili 2,75 kruga ili 2 kruga + ¾ )



Zapisali ste broj, jel? Dobro. Sad možete šarafić izvaditi. Polako ga odšarafljujte, ispod je oprugica pa da ne odleti..... Sa šarafićem bi trebali izvaditi o-ring, podlošku i oprugicu, kao na slici dolje....



Kako bi se podešavanje mješavine olakšalo, razni proizvođači nude custom šarafe koji su malo duži kako bi im se lakše pristupilo i sa oznakama za lakše podešavanje....npr.

http://www.mxsouth.com/msr/msr-fuel-adjustment-screws-fuel-mixture-screw_1.jpg

Ako se odlučite kupiti takav šaraf onda se on prvi vadi u postupku skidanja čašice karba i zadnji stavlja.

Sljedeći korak je skidanje brtve sa čašice. Primjetite mjesto gdje brtvi oko okrugle izbočine. Tu je počnite skidati kako ne bi potrgali taj dio potežući sa druge strane. Oprezno sa tom brtvicom i općenito s brtvama............



To bi bilo to. Rastavili smo karb. Druge godine čemo napisati nešto o čišćenju, sastavljanju i par riječi o podešavanju!

SNG svima!

M.
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ

makazica

  • aka nakazica
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10217
  • Vozi: Four Stroke Force
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Mikuni BST - kako ga rastaviti. Ko će ga sastaviti nije me briga.
« Odgovori #49 : 03. Veljača 2012, 20:55:43 »

Nastavak:


Čišćenje.

Carb cleaner, 70-ak kuna, stara četkica za zube, štapići za čistiti uši, čista pamučna krpa i komprimirani zrak. Čišćenje nije samo čišćenje nego i najbolja prilika da se prouče djelovi i eventualne nepravilnosti i nedostaci.

Sve dizne, kanale, puteve i slično treba dobro ispuhati. Ako nađete da je nešto začepljeno, uzmite komad sajle za npr. kvačilo, izdvojite jednu žicu i čačkajte. Onda opet ispušite komprimiranim zrakom.....

Nakon što ste očistili karb obrnutim postupkom ga sastavite. Jedina stvar na koju trebate pripaziti pri sastavljanju je da kad stavite kučište slajda u tijelo karba (sa onim o-ringom o kojem smo pričali postavljenim na pravo mjesto) utor na cijevi za emulziju paše u kučište. Par slika da se podsjetimo o čemu pričamo:

Ubacivanja slajda:



Mjesto za o-ring:



Pravilno postavljanje:








Modifikacije.

- ove modifikacije primjenili su mnogi, i ja......a smisao je da se poboljša odgovor na gas. Kako CV karbovi nemaju akceleratorsku pumpicu ne mogu niti imati odaziv na gas kakav imaju karbovi s pumpicom.

Bušenje rupica na slajdu.

-kako bi se skratilo potrebno vrijeme koje je potrebno atmosferskom tlaku da izjednači moguće je proširiti rupice na slajdu. Poanta je naći balans između premalih rupica koje smanjuju odaziv na gas i prevelikih koje uopće ne dopuštaju pojavu vakuuma. Generalni stav pametnijih od mene je da je idealan promjer rupica 3mm.

BUŠE SE BOČNE RUPICE, srednju ne dirati.....!!!

Kako je slajd od krute plastike, meni se idealnim pokazao 3mm borer za metal. Bušiti oprezno da plastika ne pukne!

Negativna pojava širenja ovih rupica je da se igla jače troši. Igla se na KTM-ovima ionako dosta brzo troši zbog sveprisutnih vibracija, a ova modifikacija uzrokuje još brže trošenje. Kako iglica košta 50-ak kuna, meni se to činilo kao prihvatljiva cijena obzirom na bolji odaziv na gas kao rezultat. Naravno, sve je dobro ako se sjetite prekontrolirati povremeno iglicu, a ne da vam npr. Pukne usred Velebita i Dinare, a vi nemate rezervnu!




Skraćivanje opruge.

- ovu modifikaciju nisam napravio tako da ne mogu govoriti o osobnim iskustvima.

Ova modifikacija je vrlo logična, kraća opruga=manja sila koja pritišće slajd dolje=veća brzina dizanja=bolji odaziv na gas.

Generalni stav pametnijih od mene ja da se odrežu dva kruga na opruzi. Ne više!



Modifikacije airboxa.

Sada kad smo mašini omogućili više goriva u kraćem vremenu trebali bi mu dati i još zraka.
Modifikacije airboxa se svode na dvije stvari: uklanjanje „disalice“ – ispod sica na vrhu airbox-a i na KTM Racing Airbox cover – na lijevoj strani (tamo di je lijeva noga kad sjedite na motoru, ne??), kataloški broj djela: 58406003200. Ovaj airbox cover se mnogima pokazao kao jako dobra i značajna investicija.

Treba reći da neki miču disalicu, a neki ne. Zašto? Airbox je zapravo jako pametno konstruirana kutija pri čijoj konstrukciji se vodilo računa o volumenu, vrtloženju zraka i pritisku. Micanje disalice, po nekima, remeti način vrtloženja i tlak koji nastaje unutar airboxa pa se preporuča investiranje u ovaj rejsing poklopac s lijeve strane.

Dizne

Tvorničko podešenje LC4 mašine je prilično siromašno, u smislu omjera smjese zraka i goriva. S druge strane, jednom kada čak i približno podesite karb (odgovarajuće dizne i mješavina) Mikuni BST je toliko zahvalan karb da će te s njim moći zadržati jednaku efikasnost na 0 metara nadmorske visine i na 2000 mnm. Pokušajte to s flah šiberom.

Glavne dizne dolaze u ponudi povećanja od 2,5. Najčešća glavna dizna tvornički je 142,5 što je gotovo smiješno maleno. Nitko, pa tako niti ja, vam ne može reći koja glavna dizna je najbolja za vaš motor. Kupite nekoliko i isprobavajte. Ne postoji lakši način.

Ukoliko ste otvorili airbox, proširili rupice na slajdu i/ili skratili oprugu i imate otvoreni auspuh (npr. samo lonac bez grana), kad bih baš morao, rekao bih da počnete isprobavati negdje oko 155.

Ler dizna serijski dolazi 45. Jedina druga koja se može naručiti je 47,5. Ako ste otvorili airbox, proširili rupice na slajdu i/ili skratili oprugu, a uz to imate i otvoreni auspuh morali bi staviti 47,5 ler diznu.

Igla. Igla je odgovorna za odgovor na gas u rasponu od ¼ do ¾ gasa. Serijski igla dolazi s osiguračem na 3 zarezu od gore (LC4). Kako bi omogućili veći dotok goriva osigurač se spušta, kako bi smanjili dotok goriva osigurač se diže. Oprezno s osiguračem, hoće odletiti u najdalji i najtamniji kut garaže.....

Nažalost, niti za poziciju osigurača na igli nema nekog pravila, treba isprobavati.



Mali prikaz djelovanja raznih komponenti u ovisnosti na poziciju gasa:

 

šaraf mješavine = 0 - 1/8 throttle
pilot = 1/8 - 1/4 throttle
slajd = 1/8 - 1/2 throttle
igla = 1/4 - 3/4 throttle
glavna dizna = 3/4 - full throttle
Igla:



Visina plovka

E ovo bi mogli zajebati. Jedan od čestih problema s BST-om je visina plovka. Nepravilno postavljena visina plovka uzrokuje preljevanje, gušenje na neravninama i visoku potrošnju.

Kako bi podesili visinu plovka karb treba držati naopako (plovak prema gore) i nakriviti ga u lijevo za 90 stupnjeva.

Cilj je postići da dva ruba označena na slici dolje budu paralelna kada plovak zatvori dovod goriva pritišćući ono što smo ranije nazvali uteg plovka prema dolje. Taj uteg je zapravo također igla sa gumenim vrhom.



Iz pozicije na gornjoj slici cilj je zakretati karb s plovkom i utegom prema gore kako bi dobili situaciju kao na doljnjoj slici.



Ovo je prilično pimplav i zajeban postupak jer osim što dva označena ruba moraju biti paralelna, dovod goriva zaista mora biti zatvoren u tom trenutku.

Osobno prakticiram malo drugačiji postupak: na dovod goriva u karbu stavim gumenu cijev dužine cca 25cm i počnem ravnomjerno i konstantno puhati u nju dok je karb nakrivljen. Zrak prolazi. Nastavljam puhati i ravnam karb prema gore. U trenutku kada zrak prestane prolaziti dva ruba moraju biti paralelna! Čak i kada zrak prestane prolaziti treba održavati tlak pa zapravo nastavljate puhati ali smanjite snagu kako ne bi svojim puhanjem „probili“ sistem zatvaranja goriva. Ako vam označeni rubovi u trenutku kada zrak prestane prolaziti nisu paralelni, pomicanjem limića na koji je prikačen „uteg“ možete to regulirati.

Kada dobijete da su rubovi paralelni u trenutku kada zrak ne prolazi limić mora jedva dodirivati vrh „utega“!!!

Nažalost, riječima to ne mogu bolje objasniti, međutim, kada to počnete raditi i u isto vrijeme čitate ovaj tekst, vjerujem da će vam stvari biti jasne. Budite strpljivi, prvi puta će vam trebati neko vrijeme. Ako pomičete limić, pomičite ga pomalo, nećete vjerojatno uspjeti iz prve ali siguran sam da će te s vremenom uspjeti. Ponavljam, budite strpljivi.

Ako vam nikako ne polazi za rukom podesiti visinu plovka, vrsni mehničari (npr Čmelar) imaju alat za podešavanje visine plovka. Pa ako je do tuda došlo, karb fino u vrećicu, pa u  kutijicu, pa oko kutijice nagužvati starih novina, pa fino u poštu i via Garage arts. U kutiju odmah možete staviti cca 500kn da vam Borica to fino sve složi (za konkretnu cijenu kontaktirati gore navedenoga).
I za kraj – ČOK.



Austrijski šparni inžinjeri su na čok stavili plastičnu maticu, kada sklapate stvar, rukom istu ušarafite do kuda ide, pazeći da navoj pravilno sjedne i kad dođe do kraja s ključem 12 dotegnuti za ne više od četvrt kruga. To je dovoljno. Ako zajebete tu maticu, možete tokara zamoliti da vam napravi istu od mesinga ili možete kupiti drugu plastičnu od KTM-a. Imajte na umu da je ta matica, jedna od onih, u moru povoljnih KTM-ovih djelova, koja NIJE povoljna.....:))

LP

MH (makazica)
Evidentirano
Imam svoje mišljenje ali se ne slažem s njim.
EJZ
 Str: 1 [2] 3  Sve   Gore
 

Stranica je generirana za 0.313 sekundi uz 20 upita.