Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: [1]   Dolje

Autor Tema: Guma  (Posjeta: 3593 )

POWER_NRG

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 83
  • Lokacija: Bihac- Bosna
Guma
« : 05. Prosinac 2006, 22:19:12 »

 koji sve materijali ulaze u sastav gume
Evidentirano

Sip

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 15035
  • Vozi: Snove
  • Lokacija: Slavonija
Odg: Guma
« Odgovori #1 : 05. Prosinac 2006, 23:13:38 »

Krenimo redom.
Sirova guma se dobiva iz tropske biljke kaučukovca koagulacijom mliječnog soka (lateksa), nazivamo je jos i prirodni kaučuk koji je adicijski polimer izoprena (2-metil-1,3-butadien).
Takva guma nema zadovoljavajucu elasticnost i otpornost na toplinu pa se vulkanizira tj. dodaje se sumpor pri temperaturi od 100 C.
Naravno auto i moto gume imaju karkas (gazni dio) koji je sacinjen od raznih materijala i raznih je dezena.
Niti korda mogu biti od raznih materijala, od tkanina do čelićnih niti.
Vec dugo se samoj gumi dodaju razni kemijski elementi kako bi joj se promjenila svojstva, pa tako najpoznatiji imamo silici. Kazemo da je to silika guma. Naravno mogu se dodavati i drugi elementi i bojila radi pojedinih efekata.
Uglavnom ako te zanima samo guma ona je smjesa; ugljika, vodika i sumpora.
Evidentirano
ONE MAN, ONE BIKE, ONE REASON

EVERYDAY IS A RACE DAY

POWER_NRG

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 83
  • Lokacija: Bihac- Bosna
Odg: Guma
« Odgovori #2 : 05. Prosinac 2006, 23:25:02 »

Krenimo redom.
Sirova guma se dobiva iz tropske biljke kaučukovca koagulacijom mliječnog soka (lateksa), nazivamo je jos i prirodni kaučuk koji je adicijski polimer izoprena (2-metil-1,3-butadien).
Takva guma nema zadovoljavajucu elasticnost i otpornost na toplinu pa se vulkanizira tj. dodaje se sumpor pri temperaturi od 100 C.
Naravno auto i moto gume imaju karkas (gazni dio) koji je sacinjen od raznih materijala i raznih je dezena.
Niti korda mogu biti od raznih materijala, od tkanina do čelićnih niti.
Vec dugo se samoj gumi dodaju razni kemijski elementi kako bi joj se promjenila svojstva, pa tako najpoznatiji imamo silici. Kazemo da je to silika guma. Naravno mogu se dodavati i drugi elementi i bojila radi pojedinih efekata.
Uglavnom ako te zanima samo guma ona je smjesa; ugljika, vodika i sumpora.
eh hvala ti zanimalo me ovo silika guma sto si napisao :palacgore:
Evidentirano

bruno

  • freestyle pimp
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 4018
  • Vozi: bremza mi da đir
  • Lokacija: s teglom nutelle u dječjem vrtiću 8) 8) Interesi: Kiseli kupus!
Odg: Guma
« Odgovori #3 : 06. Prosinac 2006, 21:52:03 »

Krenimo redom.
Sirova guma se dobiva iz tropske biljke kaučukovca koagulacijom mliječnog soka (lateksa), nazivamo je jos i prirodni kaučuk koji je adicijski polimer izoprena (2-metil-1,3-butadien).
Takva guma nema zadovoljavajucu elasticnost i otpornost na toplinu pa se vulkanizira tj. dodaje se sumpor pri temperaturi od 100 C.
Naravno auto i moto gume imaju karkas (gazni dio) koji je sacinjen od raznih materijala i raznih je dezena.
Niti korda mogu biti od raznih materijala, od tkanina do čelićnih niti.
Vec dugo se samoj gumi dodaju razni kemijski elementi kako bi joj se promjenila svojstva, pa tako najpoznatiji imamo silici. Kazemo da je to silika guma. Naravno mogu se dodavati i drugi elementi i bojila radi pojedinih efekata.
Uglavnom ako te zanima samo guma ona je smjesa; ugljika, vodika i sumpora.

svaka čast :palacgore:

pokušat ću ovo zapamtit da se nekad mogu pravit pametan :mrgreen:
Evidentirano
Kad sam bio mali mama me tukla kiselim kupusom po glavi!!!!
mms-moto.hr
ina.hr
djubre.com
airbrush-maxart.com
dagi.hr
motormania.hr
motospektar.hr
anubis-tattoo.com
brunostunts.org

"ja varim maš„inke sa tolko tona isusa qurca i naprezanja da se isus u paklu smrzne ka
 

Sip

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 15035
  • Vozi: Snove
  • Lokacija: Slavonija
Odg: Guma
« Odgovori #4 : 06. Prosinac 2006, 21:57:06 »

svaka čast :palacgore:

pokušat ću ovo zapamtit da se nekad mogu pravit pametan :mrgreen:

 :mrgreen:  :mrgreen:

Neka, neka, mene opet zabavljaju razne mjerne jedinice npr. podaci za barel (engleski, USA) funte, karati i sl.
Evidentirano
ONE MAN, ONE BIKE, ONE REASON

EVERYDAY IS A RACE DAY

*Brzi*

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 861
  • Vozi: Kawasaki ZR-7
  • Lokacija: ZGB
Odg: Guma
« Odgovori #5 : 06. Prosinac 2006, 22:29:28 »

Krenimo redom.
Sirova guma se dobiva iz tropske biljke kaučukovca koagulacijom mliječnog soka (lateksa), nazivamo je jos i prirodni kaučuk koji je adicijski polimer izoprena (2-metil-1,3-butadien).
Takva guma nema zadovoljavajucu elasticnost i otpornost na toplinu pa se vulkanizira tj. dodaje se sumpor pri temperaturi od 100 C.
Naravno auto i moto gume imaju karkas (gazni dio) koji je sacinjen od raznih materijala i raznih je dezena.
Niti korda mogu biti od raznih materijala, od tkanina do čelićnih niti.
Vec dugo se samoj gumi dodaju razni kemijski elementi kako bi joj se promjenila svojstva, pa tako najpoznatiji imamo silici. Kazemo da je to silika guma. Naravno mogu se dodavati i drugi elementi i bojila radi pojedinih efekata.
Uglavnom ako te zanima samo guma ona je smjesa; ugljika, vodika i sumpora.

   Ebate ..... ti kao da si doktorirao u "Tigru" ili "Savi" !  :mrgreen:
   Koliko znam u auto gume ide i čađa, jel to samo zbog boje ili ima i neku drugu ulogu?

Sip

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 15035
  • Vozi: Snove
  • Lokacija: Slavonija
Odg: Guma
« Odgovori #6 : 06. Prosinac 2006, 23:28:53 »

   Ebate ..... ti kao da si doktorirao u "Tigru" ili "Savi" !  :mrgreen:
   Koliko znam u auto gume ide i čađa, jel to samo zbog boje ili ima i neku drugu ulogu?

Uh, nisam jos, ali nadam se jednom (nema se novaca za doktorat, sve potrosim na motor)

Upravu si za čađu, ne moze covjek sve bas napisati  :shock:

U proizvodnji guma zbilja imamo svasta, jedan nacin je opisan iz prirodnog kaučukovca, a drugi je iz nafte sintetski. Posto 1,3 butadiena u nafti nema. Jedna od metoda kako se dobije je i dehidrogeniranje butana.
Ovaj sintetski se vulkanizira kao prirodni da bi se dobile kvalitetne gume. Svaka guma ima tajnu kako joj je napravljen gazeci sloj, a u osnov se sastoji od elastomera.
Osnovni sastojak elastomernih materijala, gume, jesu prirodni ili sintetski kaučuci. Od sintetskih kaučuka  najvažniji su stiren, butadienski kaučuk, etilen/propilen/dien terpolimer, etilen/propilen kopolimer i izobutan/izopren – butil. Po svojim svojstvima važni su fluorirani kaučuci, ali se malo uporabljuju.

Proizvodjaci cuvaju podatke o punilima gazeceg sloja, ali mozemo reci da čađa(ugljik) kao jedno od punila sluzi kako bi se povecala otpornost gume na trošenje. Silika omogucuje elasticnost i dobru odvodnju vode uz manji otpor kotrljanja. Imamo i aromatska ulja te druge dodatke koji sprecavaju starenje i djelovanje uv-zraka.
Dunlopovi su stručnjaci preporucuju; idealan je omjer smjese silike i čađe 88 % prema 12 %.
Ima toga puno pa ako nekog bas jako zanima  :misli:
Evidentirano
ONE MAN, ONE BIKE, ONE REASON

EVERYDAY IS A RACE DAY
 Str: [1]   Gore
 

Stranica je generirana za 0.216 sekundi uz 19 upita.