Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: [1] 2 3 ... 7   Dolje

Autor Tema: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?  (Posjeta: 26734 )

markookram

  • loncu poklopac
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 18153
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri

eto  :mrgreen:  udrite

za početak http://www.crash.net/motogp/news/177423/1/yamaha_developing_next_generation_motogp_electronics.html

znaci , ecu se mapira do te mjere da u svakom tenu sto i kako odraditi prema stazi ... znaci to je onaj dio koji se ne vidi ... najzanimljiviji dio ...
Evidentirano
potrošač je koproizvođač
U klimu ja vjerujem

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #1 : 17. Listopad 2013, 21:40:20 »

Previše.

U prvom filmu serijala Faster, Schwantz je reka da je odnos vozač/motor: 80/20 %.

Danas je, bojim se obrnuto.
Ili bar 30/70 %.

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
« Zadnja izmjena: 17. Listopad 2013, 22:30:50 Shepa »
Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

Miki666

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2055
  • Vozi: Yamaha YZF R125
  • Lokacija: Fužine (HR) / Plominka
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #2 : 17. Listopad 2013, 21:56:13 »

Meni je žao šta sam premlad da se sjećam onog GP-a kad se elektronika koristila minimalno. :?

Evidentirano
:cool: YAMAHA :cool: - odabrao Valentino Rossi

Mocippaldi

  • ****
  • Offline Offline
  • Postova: 5046
  • Lokacija: Netherlands
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #3 : 17. Listopad 2013, 22:50:33 »

Pa gdje nadje ovaj tekst iz 2012  :LOL: sad neki vec rade na mptpru za 2015  :wink:
Evidentirano
There are many here among us who feel that life is but a joke.
 

markookram

  • loncu poklopac
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 18153
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #4 : 17. Listopad 2013, 23:05:37 »

Pa gdje nadje ovaj tekst iz 2012  :LOL: sad neki vec rade na mptpru za 2015  :wink:
slobodno postaj  :wink: piši  :wink:
maca popala jezik ?
Evidentirano
potrošač je koproizvođač
U klimu ja vjerujem

strasilo

  • šafran
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 22435
  • Vozi: pocketa i egzotičnu Suzu gura po dvorištu
  • Lokacija: pripizdina u Podravini
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #5 : 17. Listopad 2013, 23:17:36 »

reci ti meni zašto su utrke "oldtimera" poprimile na važnosti unazad godinu dvije kako su i 16ventilci upali u klasu ... ;)
Evidentirano
... isto ti je kao i kad se voziš s ekipom na motoru, džabe ti ako vas je više, a ti se utrkuješ sam sa sobom, pa misliš da si bRRži...

Dado33

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3446
  • Vozi: ..lagano i gušta...
  • Lokacija: Oberkochen
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #6 : 17. Listopad 2013, 23:59:57 »

Meni je žao šta sam premlad da se sjećam onog GP-a kad se elektronika koristila minimalno. :?
Na žalost, dovoljno sam star da se sjećam kada je austtralac rekao: "sada GP (mislio je na klasu 500) može voziti bilo tko"  :LOL:
Evidentirano

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #7 : 18. Listopad 2013, 07:34:35 »

Na žalost, dovoljno sam star da se sjećam kada je austtralac rekao: "sada GP (mislio je na klasu 500) može voziti bilo tko"  :LOL:
Ako mislimo na istog (grumpy old fart), virujem da se to odnosilo na sistem prelaska iz nižih u višu klasu, šta je danas još izraženije.

:LOL:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

Dado33

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3446
  • Vozi: ..lagano i gušta...
  • Lokacija: Oberkochen
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #8 : 18. Listopad 2013, 08:19:03 »

Ako mislimo na istog (grumpy old fart), virujem da se to odnosilo na sistem prelaska iz nižih u višu klasu, šta je danas još izraženije.

:LOL:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
ne nego kad su prešli na bezolovni benzin  :LOL:
Evidentirano

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #9 : 18. Listopad 2013, 08:36:22 »

ne nego kad su prešli na bezolovni benzin  :LOL:
:rofl:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

Cvitak

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2353
  • Vozi: Tuono '03.
  • Lokacija: Metropola
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #10 : 18. Listopad 2013, 09:26:03 »

Yamahin ECU svaki krug uči kako se motor ponaša u datom trenutku te iz kruga u krug prilagođuje mapu kako bi motor imao najbolje performanse koje u tom trenutku odabere vozač, da li bilo za brzi krug ili očuvanje guma i goriva i sl.

Moram se samo sjetiti gdje je točno taj tekst, uglavnom ima ga negdje na forumu od motomatters stranice
Evidentirano
Stvarnost je iluzija izazvana nedostatkom alkohola.

Cvitak

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2353
  • Vozi: Tuono '03.
  • Lokacija: Metropola
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #11 : 18. Listopad 2013, 09:38:09 »

Yamahin ECU svaki krug uči kako se motor ponaša u datom trenutku te iz kruga u krug prilagođuje mapu kako bi motor imao najbolje performanse koje u tom trenutku odabere vozač, da li bilo za brzi krug ili očuvanje guma i goriva i sl.

Moram se samo sjetiti gdje je točno taj tekst, uglavnom ima ga negdje na forumu od motomatters stranice

Moja greška. To je bio slučaj do 2011. ili možda 2010. ali tada na inicijativu honde uvodi se u pravila zabrana korištenja GPSa osim ako ga ne daje organizator u medijske i sl. svrhe. Dakle GPS ne smije biti ni na jedan način povezan s motorom bilo žično ili bežično.

Mislim da od tada Yamaha koristi TC koji se ravna prema vremenskim intervalima koji predviđaju da je u tom i tom trenutku motor na tom i tom dijelu staze. Pa ako vozač malo izleti i sjebe onda se cijeli TC znao zbuniti (događao se Lorenzu).


Evidentirano
Stvarnost je iluzija izazvana nedostatkom alkohola.

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #12 : 29. Listopad 2013, 23:32:10 »

Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

angelo.ma

  • profesor lakat
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 6736
  • Vozi: R6
  • Lokacija: Makarska
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #13 : 30. Listopad 2013, 00:03:49 »

ovo bi moglo bit zanimljivo   :paper:






samo da se birtijaši ne pojave
Evidentirano

MIK0

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1762
  • Vozi: F4 Brutale
  • Lokacija: Pag
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #14 : 30. Listopad 2013, 08:59:54 »

Moja greška. To je bio slučaj do 2011. ili možda 2010. ali tada na inicijativu honde uvodi se u pravila zabrana korištenja GPSa osim ako ga ne daje organizator u medijske i sl. svrhe. Dakle GPS ne smije biti ni na jedan način povezan s motorom bilo žično ili bežično.

Mislim da od tada Yamaha koristi TC koji se ravna prema vremenskim intervalima koji predviđaju da je u tom i tom trenutku motor na tom i tom dijelu staze. Pa ako vozač malo izleti i sjebe onda se cijeli TC znao zbuniti (događao se Lorenzu).
Ne kužim zašto onda nisu koristili sistem žiroskopa, on je i onako precizniji od GPS-a kad su ekstremna ubrzanja i promjene putanja u pitanju.

Btw, čitao sam da Apriliin APRC na V4 radi upravo na tom principu prilikom kalkulacije koliko momenta će isporučit na kotač ovisno o brzini i nagibu.
Evidentirano

angelo.ma

  • profesor lakat
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 6736
  • Vozi: R6
  • Lokacija: Makarska
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #15 : 30. Listopad 2013, 09:36:25 »

kaže Shepa da je ovo iz 2009. pod brojem 1 i 2 je žiro, znači da su ga koristili.
Evidentirano

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #16 : 30. Listopad 2013, 10:27:05 »

Naravno da se koriste žiroskopi (u sprezi sa akcelerometrima), jer GPS putem odašiljača i prijemnika određuje trenutni položaj u odnosu na (ucrtane) koordinate (u tri, ali praktički (za MotoGP) iskoristivo u samo dvije dimenzije), a akcelerometri precizno mjere pomake u sve tri dimenzije i bilježe i najmanji pomak sustava u svim smjerovima.

http://www.scribd.com/doc/80897247/Akcelerometar-i-%C5%BEiroskop

http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer
Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

Cvitak

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2353
  • Vozi: Tuono '03.
  • Lokacija: Metropola
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #17 : 30. Listopad 2013, 12:30:44 »

Ne kužim zašto onda nisu koristili sistem žiroskopa, on je i onako precizniji od GPS-a kad su ekstremna ubrzanja i promjene putanja u pitanju.

Btw, čitao sam da Apriliin APRC na V4 radi upravo na tom principu prilikom kalkulacije koliko momenta će isporučit na kotač ovisno o brzini i nagibu.

Koriste žiroskope ali podešavanje ECU za recimo zavoj broj tri nije optimalan za drugih pet zavoja i zato su koristili GPS kako bi prema poziciji na mapi u realnom vremenu se mapa prilagođavala za svaki zavoj i svaku ravnicu. Bilo je scena kada je GPS stoneru na ducatiu poludio (mislim da je stoner) i to u Qatru pa je motor za oštre zavoje mislio da su blagi i ostvarivao je motor punu snagu a na blagima da su oštri i skroz zatvorio snagu. Osim što je bio spor to je bilo i opasno za vozača.
Evidentirano
Stvarnost je iluzija izazvana nedostatkom alkohola.

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #18 : 30. Listopad 2013, 12:37:03 »

Dešavalo se (i) Haydenu, transponder je na skroz krivom dilu staze okida misleći da prelazi startno-ciljnu crtu, pa mu je na pravcima kočija motorom, a u okukama smanjiva stupanj TC-a...

Laičkim jezikom rečeno: ECU je "mislija" da se motor nalazi na jednom, a u stvarnosti je bija na skroz drugom dilu staze i sukladno tome, real-time podešavanje i prilagodba nije imala smisla.
Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

MIK0

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1762
  • Vozi: F4 Brutale
  • Lokacija: Pag
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #19 : 30. Listopad 2013, 13:14:34 »

Naravno da se koriste žiroskopi (u sprezi sa akcelerometrima), jer GPS putem odašiljača i prijemnika određuje trenutni položaj u odnosu na (ucrtane) koordinate (u tri, ali praktički (za MotoGP) iskoristivo u samo dvije dimenzije), a akcelerometri precizno mjere pomake u sve tri dimenzije i bilježe i najmanji pomak sustava u svim smjerovima.

Pa upravo o tome i govorim, ako kombiniraš  /žiroskop-akcelerometar-početni položaj-jedinicu vremena/  imaš u svakom trenutku daleko točniji trenutni položaj vozila  na stazi nego što je to moguće dobiti GPS-om koji je prilično inertan i neprecizan sustav, odnosno čini mi se malo vjerojatno da bi GPS imalo smisla koristiti za preciznu kontrolu/korekciju rada motora, možda je tu ipak još nešto u toj priči oko GPS-a.

Evidentirano
 

MIK0

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1762
  • Vozi: F4 Brutale
  • Lokacija: Pag
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #20 : 30. Listopad 2013, 13:18:10 »

Koriste žiroskope ali podešavanje ECU za recimo zavoj broj tri nije optimalan za drugih pet zavoja i zato su koristili GPS kako bi prema poziciji na mapi u realnom vremenu se mapa prilagođavala za svaki zavoj i svaku ravnicu. Bilo je scena kada je GPS stoneru na ducatiu poludio (mislim da je stoner) i to u Qatru pa je motor za oštre zavoje mislio da su blagi i ostvarivao je motor punu snagu a na blagima da su oštri i skroz zatvorio snagu. Osim što je bio spor to je bilo i opasno za vozača.

Zato se i čudim korištenju GPS-a u tu svrhu kad sa daleko preciznijim instrumentima koji su neovisni o vanjskim čimbenicima se to može riješiti uz dovoljno procesorske snage, a budimo realni u vrijeme kad nam čak i mobiteli imaju 4-jezgrene procesore to stvarno nije problem.
Evidentirano

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13366
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #21 : 30. Listopad 2013, 13:31:03 »

Pa upravo o tome i govorim, ako kombiniraš  /žiroskop-akcelerometar-početni položaj-jedinicu vremena/  imaš u svakom trenutku daleko točniji trenutni položaj vozila  na stazi nego što je to moguće dobiti GPS-om koji je prilično inertan i neprecizan sustav, odnosno čini mi se malo vjerojatno da bi GPS imalo smisla koristiti za preciznu kontrolu/korekciju rada motora, možda je tu ipak još nešto u toj priči oko GPS-a.
Najmanji je problem točan položaj motora na stazi, daleko veći utjecaj imaju očitanja uzdužnog i poprečnog nagiba, G-sile, i još puno toga što GPS ne može dovoljno precizno "dočarati" ECU-u da bi isti korigirao parametre određenog sustava (anti-wheelie, traction control, kočenje motorom itd, itd...) u stvarnom vremenu.
Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

MIK0

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1762
  • Vozi: F4 Brutale
  • Lokacija: Pag
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #22 : 30. Listopad 2013, 13:36:58 »

Upravo o tome i je riječ, odnosno "zagovaram" teoriju da je GPS na motoru nema smisla.
Evidentirano

markookram

  • loncu poklopac
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 18153
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #23 : 30. Listopad 2013, 13:52:16 »

Upravo o tome i je riječ, odnosno "zagovaram" teoriju da je GPS na motoru nema smisla.
kako nije
Cvitak ti je objasnio zašto ...
Evidentirano
potrošač je koproizvođač
U klimu ja vjerujem

Cvitak

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2353
  • Vozi: Tuono '03.
  • Lokacija: Metropola
Odg: Koliko su u stvari današnji MotoGP motori natrpani elektronikom ?
« Odgovori #24 : 30. Listopad 2013, 14:05:11 »

Zato se i čudim korištenju GPS-a u tu svrhu kad sa daleko preciznijim instrumentima koji su neovisni o vanjskim čimbenicima se to može riješiti uz dovoljno procesorske snage, a budimo realni u vrijeme kad nam čak i mobiteli imaju 4-jezgrene procesore to stvarno nije problem.

Na taj princip podataka među koje se ubraju brzina vrtnje prednjeg kotača, brzina vrtnje zadnjeg kotača, stupanj prijenosa, brzina motora, nagibi motora, vanjska temperatura, temperatura gume, otpor zraka (aerodinamika!) i još bezbroj drugih funkcionira TC Honde koji u doba kada je GPS bio aktualan štekao za Yamahinim koji se temeljiona na GPSu. Dakle Yamahin je ovisio o finom podešavanju samih inžinjera dok hondim sve sam računa. Ukidanjem GPSa Yamaha popušila kajlu dok Honda je na konju.

Dakle nije problem raditi na tom principu koji ti kažeš nego je problem isprogramirati da to funkcionira na motoru. Jedno je teorija a drugo praksa.  :palacgore:
« Zadnja izmjena: 30. Listopad 2013, 14:08:38 Cvitak »
Evidentirano
Stvarnost je iluzija izazvana nedostatkom alkohola.
 Str: [1] 2 3 ... 7   Gore
 

Stranica je generirana za 0.357 sekundi uz 20 upita.