Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: 1 [2]  Sve   Dolje

Autor Tema: podešavanje mape split  (Posjeta: 2131 )

Face_Off

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1233
  • Vozi: U pRRocesu nabave...
  • Lokacija: Nedi na magistRRali....
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #25 : 10. Kolovoz 2018, 11:29:30 »

KN je bezveze. Losije napravljen od originala i ne sjeda u kuciste kao original (sjeda, al 99% :D ). Također, lošije filtrira zrak.
To sam i ja primjetio kad sam skida airbox nedavno  :LOL:
A triba bi kao bolji bit...
Evidentirano
Mika Hakkinen, Spa 2000: "...and it was great, great overtaking...
I loved it! I'm not sure if the Michael did.."

Kawah

  • **
  • Online Online
  • Postova: 844
  • Lokacija: SimTam
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #26 : 10. Kolovoz 2018, 11:53:45 »

Dajte nek netko od stručnjaka malo pobliže objasni kaj je to zapravo mapiranje? Kad je potrebno,prilikom promjene kompletnog ispuha ili samo topa ,filtera zraka ,promjene prijenosa ili čega već ne ?Jel' se kaj dobije u klasičnoj vožnji po cesti i mogu li se mapirati stare novije krame kaj još nemaju ubrizgavanje nego fergazere ?  :palacgore: :LOL: :021:
Evidentirano

3alfa3

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8900
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #27 : 10. Kolovoz 2018, 12:01:32 »

1. nisam strucnjak, nisam ni amater po tom pitanju  :mrgreen:

2. Mapiranje je podesavanje smjese goriva i zraka u odnosu na broj okretaja i otvor gasa, dakle, kroz citav rezim rada motora. Kako i vanjski faktori utjecu (temperatura  i tlak zraka, vlaga), a koristi se samo jedna mapa, onda bi to trebalo obavit kad su ti uvjeti ne nekoj sredini, da se "podijeli greska" kad uvjeti odu u ekstreme bilo u plus bilo u minus.
Najcesce kod promjene topa nije potrebno nista radit, eventualno ako se i stavi zracni filter koji je protocniji.
Kod kombinacije full aftermarket spuha, gdje nema ni katalizatora i protocnijeg zracnog filtera, smjesa je najcesce presiromasna i potrebno ju je korigirat, kako zbog performansi, tako i zbog zdravlja mashine, jer, presiromasna smjesa nije zdrava za motor, ponekad i jako stetna
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

Getriba

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 600
  • Lokacija: Split
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #28 : 10. Kolovoz 2018, 12:32:25 »

Dajte nek netko od stručnjaka malo pobliže objasni kaj je to zapravo mapiranje? Kad je potrebno,prilikom promjene kompletnog ispuha ili samo topa ,filtera zraka ,promjene prijenosa ili čega već ne ?Jel' se kaj dobije u klasičnoj vožnji po cesti i mogu li se mapirati stare novije krame kaj još nemaju ubrizgavanje nego fergazere ?  :palacgore: :LOL: :021:



Evo ovo se zove pravo mapiranje na valjcima, i to od strane “tvornice”.
Ponavljam, nije bitno koliko kosta ako ce biti napravljeno kako treba.
Evidentirano
 

Getriba

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 600
  • Lokacija: Split
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #29 : 10. Kolovoz 2018, 12:34:31 »

1. nisam strucnjak, nisam ni amater po tom pitanju  :mrgreen:

2. Mapiranje je podesavanje smjese goriva i zraka u odnosu na broj okretaja i otvor gasa, dakle, kroz citav rezim rada motora. Kako i vanjski faktori utjecu (temperatura  i tlak zraka, vlaga), a koristi se samo jedna mapa, onda bi to trebalo obavit kad su ti uvjeti ne nekoj sredini, da se "podijeli greska" kad uvjeti odu u ekstreme bilo u plus bilo u minus.
Najcesce kod promjene topa nije potrebno nista radit, eventualno ako se i stavi zracni filter koji je protocniji.
Kod kombinacije full aftermarket spuha, gdje nema ni katalizatora i protocnijeg zracnog filtera, smjesa je najcesce presiromasna i potrebno ju je korigirat, kako zbog performansi, tako i zbog zdravlja mashine, jer, presiromasna smjesa nije zdrava za motor, ponekad i jako stetna


Vezano za tocku 2. - sto mislis, sve ovo nabrojano, jeli moguce odraditi u sat vremena nekom tko ti prvi put dolazi, a za vrijeme dok to radis bar svako 2min primas razne telefonske pozive?
Evidentirano

3alfa3

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8900
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #30 : 10. Kolovoz 2018, 12:41:06 »


Vezano za tocku 2. - sto mislis, sve ovo nabrojano, jeli moguce odraditi u sat vremena nekom tko ti prvi put dolazi, a za vrijeme dok to radis bar svako 2min primas razne telefonske pozive?

Pitanje je pretpostavljam retoricko....  :mrgreen:

Ja samo znam da sam promijenio top i da mi na pamet ne pada mapiranje jer nema potrebe, niti za mene niti za motor  :LOL:
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

predator9

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 546
  • Vozi: cipel zug
  • Lokacija: Arkham
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #31 : 10. Kolovoz 2018, 12:44:55 »

Aprilia, Bmw, Ktm, Ducati... Svi redom imaju te "power kit-ove" u punudi... Full ispuh, filter zraka i mapa... Dakle to samo govori da se mapa mora podesit nakon kaj se idu radit takve vece preinake
Evidentirano
Go Johnny go go.... Bike still on the road...
ex bikes: aprilia rs125----aprilia rsv1000r----bmw r1200s----aprilia rsv4 factory

geronimo43

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 833
  • Vozi: suzuki gsx 1250 fa
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #32 : 10. Kolovoz 2018, 13:00:07 »

KN je bezveze. Losije napravljen od originala i ne sjeda u kuciste kao original (sjeda, al 99% :D ). Također, lošije filtrira zrak.
3 puta sam skidao kn i vraćao original.Dane proveo na raznim forumima našim i stranim tražeći dobre i loše strane kn filtera. Na kraju se ipak odlučim i ostavim kn, kupim onaj kit za čišćenje i ti sad hebeš kako kn ne valja :( :(
Evidentirano
Za domovinu treba dati sve, čak i život drugih

Shepa

  • Sarkazam se u Dalmaciji još uvijek smatra dijelom crne magije
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 13362
  • Vozi: smireno i staloženo
  • Lokacija: Kerumville
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #33 : 10. Kolovoz 2018, 13:01:02 »

Pitanje je pretpostavljam retoricko....  :mrgreen:

Ja samo znam da sam promijenio top i da mi na pamet ne pada mapiranje jer nema potrebe, niti za mene niti za motor 
Znači, tlaka ti je radit atest mape, te homologacija i upisivanje iste u prometnu.

:mrgreen:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

Evidentirano
Tapeciram siceve i popravljam oštećenu moto-odjeću.

geronimo43

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 833
  • Vozi: suzuki gsx 1250 fa
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #34 : 10. Kolovoz 2018, 13:09:01 »

1. nisam strucnjak, nisam ni amater po tom pitanju  :mrgreen:

2. Mapiranje je podesavanje smjese goriva i zraka u odnosu na broj okretaja i otvor gasa, dakle, kroz citav rezim rada motora. Kako i vanjski faktori utjecu (temperatura  i tlak zraka, vlaga), a koristi se samo jedna mapa, onda bi to trebalo obavit kad su ti uvjeti ne nekoj sredini, da se "podijeli greska" kad uvjeti odu u ekstreme bilo u plus bilo u minus.
Najcesce kod promjene topa nije potrebno nista radit, eventualno ako se i stavi zracni filter koji je protocniji.
Kod kombinacije full aftermarket spuha, gdje nema ni katalizatora i protocnijeg zracnog filtera, smjesa je najcesce presiromasna i potrebno ju je korigirat, kako zbog performansi, tako i zbog zdravlja mashine, jer, presiromasna smjesa nije zdrava za motor, ponekad i jako stetna

šta bi bio zadatak power commandera, onako u grubo?
Evidentirano
Za domovinu treba dati sve, čak i život drugih

Kawah

  • **
  • Online Online
  • Postova: 844
  • Lokacija: SimTam
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #35 : 10. Kolovoz 2018, 13:12:17 »

Znači da je za tzv.mapiranje nužan ispitni stol tj.valjci?Drugo ,pravilno podešavanje svega toga iziskuje stručnost onoga koji to radi ,koliko je educiran da može iz podataka na zaslonu laptopa ili več čega iščitati koje parametre podešavati i zašto  ili ?To nikako ne može napraviti priučeni Meho,a siguran sam da je za pravilno podešavanje potrebno par sati ili se i tu varam ?  8) :021:
Evidentirano

Face_Off

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1233
  • Vozi: U pRRocesu nabave...
  • Lokacija: Nedi na magistRRali....
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #36 : 10. Kolovoz 2018, 14:05:51 »

šta bi bio zadatak power commandera, onako u grubo?
prije se nisu mape mogle o org ecu upisivati(ili je bilo skupo ili sta li vec) pa si za to imao PC i mape si mogao skinut s neta za svoj motor i preinake sto si radio.
Recimo imas mapu za Gsxr1000 K7 sa Akrapovicevim topom i protocnim filterom, pa imas za full akrapovic s granama i filterom i tako sve moguce kombinacije auspuha i tako toga... al to rijesi dio problema, ne sve. Bodul se s tim zeza on bi moga detaljnije pojasnit.
S tim da bi ja uzeo PC isto i na njega ti mestar na valjcima slozi mapu za tvoj bajk npr..
Evidentirano
Mika Hakkinen, Spa 2000: "...and it was great, great overtaking...
I loved it! I'm not sure if the Michael did.."

predator9

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 546
  • Vozi: cipel zug
  • Lokacija: Arkham
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #37 : 10. Kolovoz 2018, 14:08:42 »

Evidentirano
Go Johnny go go.... Bike still on the road...
ex bikes: aprilia rs125----aprilia rsv1000r----bmw r1200s----aprilia rsv4 factory

3alfa3

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8900
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #38 : 10. Kolovoz 2018, 14:28:22 »

Znači, tlaka ti je radit atest mape, te homologacija i upisivanje iste u prometnu.

:mrgreen:

sve jasno  :LOL:


šta bi bio zadatak power commandera, onako u grubo?

Mogucnost podesavanja smjese ako serijski ECU nije programabilan





Stvar je u principu (naglasavam: principu) jednostavna.
Sonda u spuhu na stolu "ocitava" ispuh, poslije toga se podesi mapa i ponovo kontrolira. I tako dok se ne dobije zadovoljavajuci rezultat. Odprilike, mapa izgleda kao excel tablica koja u redovima ima polozaj otvora gasa, a u stupcima okretaje (ili obratno, nebitno). I onda se svaka kockica u toj "krizaljci" gleda i podesava se smjesa goriva i zraka (podesava se kolicina goriva za odredjeni rezim rada motora).

I onda to mozda bude blizu savrsenstva, odes motorom npr iz ZG na more u proljece i sve je super u ZG, malo cudno u Lici i Gorskom kotaru, mozda jos cudnije na moru :D


S tim da postoje razne varijante stelanja, mrvicu siromasnija smjesa ce dati vise snage, mrvicu bogatija ce biti blaza prema mashini, tj. mashina nece biti termicki opterecena kao da je siromasnija smjesa. I sve izmedju.


Detaljnije od toga ne mogu, jer ne znam, ovo je generalno kako i zasto. Naravno da postoje nijanse gdje se namjernim odstupanjem od idealnog stohiometrijskog omjera smjese u odredjenim rezimima motora dobija ili gubi, ali, to je ta domena znanja onog koji to radi. Trikovi zanata, kao i inace
« Zadnja izmjena: 10. Kolovoz 2018, 14:52:19 3alfa3 »
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

geronimo43

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 833
  • Vozi: suzuki gsx 1250 fa
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #39 : 10. Kolovoz 2018, 15:13:28 »

k vrapcu, možda ja gledam na to prejednostavno. u današnje vrime elektronike , senzora meni bi bilo normalno kad recimo kreneš iz zagreba na +17 i dođeš u split na +30 i nula metara nadmorske visine da senzori na motoru sami korigiraju smjesu goriva i zraka na svim okretajima ili je to (još) ipak znanstvena fantastika. Kako se riješava to recimo motor na stolu ipak radi u mjestu a strujanje zraka, otpor i temperatura istoga na 200kmh nije zanemariva
« Zadnja izmjena: 10. Kolovoz 2018, 15:20:50 geronimo43 »
Evidentirano
Za domovinu treba dati sve, čak i život drugih

3alfa3

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8900
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #40 : 10. Kolovoz 2018, 15:45:34 »

pa to radi lambda sonda, ali, ona to radi sramezljivo, i na nizim okretajima. Zapravo, samo osiromasuje da bi EKO test bio OK (kod nas ga jos nema za motore)

Znam da postoji i powercomannder (auto tune) koji ima sondu pa to radi u letu, ali, koliko je ucinkovit, pojma nemam.
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

predator9

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 546
  • Vozi: cipel zug
  • Lokacija: Arkham
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #41 : 10. Kolovoz 2018, 16:41:54 »

Nauka je to i nije bas "pickin dim za napravit"... Svaki auto mi je bio na "mapiranju", vjerujem da je slicna stvar i za motore no sa jos vise detalja jer je agregat od motora vise sofisticiran nego kod automobila... No svaki ECU sam moze malo podesit smjesu goriva (i nakon remapa), tako da je po meni bolja opcija napravit mapu na originalni ecu nego se hebat sa powercommaderima
Evidentirano
Go Johnny go go.... Bike still on the road...
ex bikes: aprilia rs125----aprilia rsv1000r----bmw r1200s----aprilia rsv4 factory

koss

  • Profesor noss
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3364
  • Vozi: sv 650s(exy) + M6
  • Lokacija: Dubrovnik
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #42 : 10. Kolovoz 2018, 17:04:28 »

To sam i ja primjetio kad sam skida airbox nedavno  :LOL:
A triba bi kao bolji bit...
Kad se stavlja KN treba skinuti original brtvu koja je na kutiji filtera.
Tako je barem na mome bilo.
Evidentirano
Unbelievable riders Dubrovnik

geronimo43

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 833
  • Vozi: suzuki gsx 1250 fa
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #43 : 10. Kolovoz 2018, 17:06:00 »

Kad se stavlja KN treba skinuti original brtvu koja je na kutiji filtera.
Tako je barem na mome bilo.
skinu se obe brtve i naliježe savršeno
Evidentirano
Za domovinu treba dati sve, čak i život drugih

Nexie

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 33
  • Vozi: Benelli TnT Café Racer,ZX10R, Gilera NEXUS 500i SP
  • Lokacija: Zagreb
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #44 : 10. Kolovoz 2018, 18:05:16 »

k vrapcu, možda ja gledam na to prejednostavno. u današnje vrime elektronike , senzora meni bi bilo normalno kad recimo kreneš iz zagreba na +17 i dođeš u split na +30 i nula metara nadmorske visine da senzori na motoru sami korigiraju smjesu goriva i zraka na svim okretajima ili je to (još) ipak znanstvena fantastika. Kako se riješava to recimo motor na stolu ipak radi u mjestu a strujanje zraka, otpor i temperatura istoga na 200kmh nije zanemariva

Bas zbog toga postoje korekcijske tablice i senzori kao sto su : senzor usisne temperature zraka, senzor temperature vode, Barometer senzor, knock senzor( iako ga vecina motora nema) pomoću kojih ECU koregira smjesu goriva.
Lambda sonda na motorima nije širokopojasna i ne radi na full gasu i sluzi samo za ekologiju kako je kolega spomenuo.
Na full gasu samo fiksno podesene tablice sa korekcijom.
Sto se događa kada se otvori ispuh i usis?
Tvornički i ispuh je poprilicno restrektivan zbog poštivanja normi.
Motor mora biti tih a sa druge strane mora poštivat eko normu gdje je jos dodatno zagušen katalizatorom ili klapnom.
Sa druge strane restrektivan usis, na vecini motora klapnama i restrektivnim papirnatim filterom zraka.
E sada, motor je podesen za takav set up gdje motori rade na lmbda 1 zbog ekologije i potrošnje goriva sto je poprilicno siromasno.
Na full gasu ecu dodaje nesto vise goriva ali i dalje poprilicno siromasno.
Kada se otvori ispuh i usis uklanjanjem filtera zraka, katalizatora te klapni odjednom imamo veci VE iliti protok.
Prevedeno motor vuce vise zraka a ubrizgavanje(mapa) goriva ostaje na tvorničkim postavkama što rezultira presiromašnu smijesu jer ECU nezna da je poskidano pola stvari sa motora :grin:
Presiromasna smjesa rezultira padom snage te povećanjem EGT iliti temperature ispušnih plinova koje je vrlo lose za ventile a i za čelo klipa.
Rezultat u naj gorem slucaju je izgaranje ventila i klipa.
Kako se radi o atmosferskom motoru oni trpe to donekle dobro dok bi turbak zagrmio jako brzo.
Šta je potrebno učiniti?
Potrebno je podesiti smjesu goriva kroz cijele okretaje i tu dolazi u igru eksterna širokopjasna lambda sonda koja se gura u auspuh prilikom mapiranja.
E sada vec kada je motor protočniji može se podesiti mapa paljenja sto opet rezultira povećanjem snage.

Ukratko, stavljanje aftermarket auspuha ne daje ekstra snagu ako se ne mapira, u pravilu bez mapiranja na takvom setupu motor gubi snagu i okretni moment pogotovo u niskim obrtajima iako osjećaj zbog zvuka daje suprotni dojam.


Vezano za valjke.
Valjci su koceni retarderom iliti kocnicom sto simulira otpor ceste i opterecenje na punom gasu.
Ispred motora ogroman ventilator koji puse brzinom daleko vecom od 100kmh.


Power Commanderi i ostali piggy back kompjutori:
U pravilu nije idealna stvar jer te kutijice šalju krive vrijednosti gore navedenih senzora i bas zbog toga je uvijek bolje mapirati tvornicki kompjuter ako je moguće.

Za online mape:
U pravilu opasna igra jer:
Ko zna za koje postavke je podesena mapa, na ko zna kakvom benzinu i ko zna od kojeg majstora.
U ostalom nisu svi motori jednaci, dva ista motora a različite snage.

Uglavnom mapiranje na valjcima kod pouzdanog mapera je uvijek top stvar i u pravilu rezultira vecom snagom i pouzdanijim radom nego neka online neprovjerena mapa.

Jbga oduzilo se. :)
« Zadnja izmjena: 10. Kolovoz 2018, 18:21:09 Nexie »
Evidentirano
 

geronimo43

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 833
  • Vozi: suzuki gsx 1250 fa
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #45 : 10. Kolovoz 2018, 18:48:35 »

 :palacgore: svaka čast.ja predposravljam da moj bos sa onim ogromnim katalizatorom i nije puno drugaciji id originala pa najbolje ne dirati ništa
Evidentirano
Za domovinu treba dati sve, čak i život drugih

oceangoing

  • **
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 963
  • Vozi: BMW 1200 GSA, K1600 GTL
  • Lokacija: Split
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #46 : 10. Kolovoz 2018, 19:10:16 »

:palacgore: svaka čast.ja predposravljam da moj bos sa onim ogromnim katalizatorom i nije puno drugaciji id originala pa najbolje ne dirati ništa

 .....samo nahraniti konje tj ulit benzina... i gas     :wink:
Evidentirano
Bolje bit malo lud nego malo pametan
Ne vjeruj ženi koja laže

piljun

  • ****
  • Online Online
  • Postova: 3553
  • Vozi: ヤマハFZ6n
  • Lokacija: prema jugu
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #47 : 10. Kolovoz 2018, 19:14:13 »

Znači, tlaka ti je radit atest mape, te homologacija i upisivanje iste u prometnu.

:mrgreen:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone
Ne davaj mu ideje svi znamo kako.je zavrsilo sa atestom auspuha . Na kraju ušlo u zakon rh 

Poslano sa mog SM-G965F koristeći Tapatalk

Evidentirano

Getriba

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 600
  • Lokacija: Split
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #48 : 10. Kolovoz 2018, 21:31:56 »

.....samo nahraniti konje tj ulit benzina... i gas     :wink:

Tako je. Blazeni OEM. Tvornicko rjesenje kupis, a ako ti je malo , uvijrk imas jaci model pa ga kupis. “Wannabee” sheme brisem zauvijek.
Evidentirano

dani83

  • Svetac i prosvjetitelj naroda
  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1721
  • Vozi: fz6 fazer S2
  • Lokacija: Osijek
Odg: podešavanje mape split
« Odgovori #49 : 27. Rujan 2018, 07:29:27 »

Nekad se za to uzimalo 100kn max

je, u to vrijeme je kutija plavog valtera bila 8,50kn, sad je 25kn...
u to vrijeme pivo bilo 3,50kn...sad ga ne moš nac ispod 6kn...
u to vrijeme je bilo gorivo 3,50kn...sad je preko 10kn...
u to vrijeme sam grijo stan od 120m2 za 1500kn, tako da je bilo toplo u njemu...
sad grijem stan od 56m2 da je onak u njemu da se ne smrznes...pa znam dobit po 900kn racun..
Evidentirano
Gustava Flauberta:
"Tri su uslova da čovjek bude sretan: treba da bude glup, sebičan i da je dobrog zdravlja; ali ako prvi uslov nije ispunjen, sve je propalo."
 Str: 1 [2]  Sve   Gore
 

Stranica je generirana za 0.266 sekundi uz 22 upita.