Vozili smo — 26 veljače 2008 -

Skuteri definitivno više nisu ono što su nekad bili. Maxi skuteri danas predstavljaju alternativu touring motociklima, usput zadržavajući funkcionalnost pri upotrebi u gradu. Ali što se dogodi kada skuter natrpate sa ekvivalentom snage jednog gradskog automobila, date mu strašne kočnice, vrhunsku stabilnost i udobnost a sve to začinite sa malo sportskog štiha? Odgovor je Gileru GP 800. Ili nešto njoj jako slično.

Gilera GP 800 je maxi skuter koji je u taj svijet donio mnogo polemika. Jeli potrebna baš tolika snaga, baš toliko mjesta, baš tako velik agregat? Mnogo su smatrali kako je to sve skupa pretjerivanje… Ali Gilera GP 800 svemu tome daje neki sklad. Iako na prvi pogled zastrašujuće velika, neupravljiva i potpuno beskorisna, GP 800 je ustvari sušta suprotnost tome.

Krenimo od izgleda. Ime joj govori o čistoj agresivnosti, sirovosti i isključivo sportskoj namjeni, ali Gilera GP 800 je nešto upravo suprotno. Veoma masivan, ali skladan dizajn sa čudnim prednjim svjetlom u kojeg su ukomponirana dva prstena, Gilerin zaštitni znak.

Sve je nekako veliko, počevši od prednje maske, preko tunela među nogama do zaista ogromnog sjedala. I ispušni sustav te prekrasna stražnja vilica koja kao da je skinuta s nekog pravog motora prate taj trend. Gilera GP 800 ne koristi remen za prijenos snage do kotača, već lanac, što nam govori da ona ustvari želi biti pravi motor.

GP 800 diči se lijepo oblikovanom i funkcionalnom kontrolnom pločom, na kojoj ćete moći očitati sve važne funkcije, kao razinu goriva, broj okretaja, brzinu, prijeđeni put, temperaturu agregata te vanjsku temperaturu.

Vožnja… GP 800 vozi se nevjerovatnom lakoćom, već od prvog prijeđenog metra. OK, možda djeluje malo nezgrapno kada stojite, ili kada ju trebate nekamo pregurati, ali čim krene, GP 800 je sigurna i suverena na svojim nogama. Manji problem predstavlja vožnja na stvarno malim brzinama, kada se osjeća nekakva tendencija "zaklapanja" prednjeg kraja. Ali ne možete imati i ovce i novce (stabilnost pri velikim i okretnost pri malim brzinama).

No čim date gas, vožnja se pretvara u relaksaciju. GP 800 vozi se doslovno s dva prsta i to mala prsta. Na otvorenoj cesti dolazi do izražaja njen veliki međuosovinski razmak, zahvaljujući kome kada zalegnete u zavoj nema nekog prevelikog "mješanja" karakterističnog za maxi skutere. Naravno, skuter malo zamjesi, ali se jako brzo smiri i prati zadanu putanju kao da je u tračnici. Korekcije putanje u zavoju su također veoma lako izvedive, što je djelom zasluga i pogonskog agregata koji ima obilje momenta, a i dobro riješeno kočenje motorom. Skoro pa je nevjerovatno kako je Gileru GP 800 lako kontrolirati kada prokliže. Kao da u jednom trenutku više nemate ispod sebe 248 kg suhe mase i ogroman međuosovinski razmak, nego neki Supermoto motocikl. Čak je i zabavno proklizavati na ovom skuteru… Za zbilja brzu vožnju po otvorenoj cesti fali možda mrvicu viši vjetrobran. On se na GP 800 da električnim putem dizati i spuštati, ali i u najvišem položaju vjetar pri brzoj vožnji dosta udara u ramena i kacigu vozača.

Vratimo se davanju gasa. To je jedan od onih pokreta koji će vam izmamiti onaj blesavi smješak na lice. Kada oslobodite svih 50,5 kW snage, GP 800 biva lansirana, bilo to sa semafora, ili iz nekog zavoja na otvorenoj cesti. Isporuka snage ne posustaje kroz cijelo polje okretomjera; doslovno je cijelo vrijeme tu, od 2 000 okr. pa sve do blokade. Ubrzanje je dostojno i pravih motora, pa vas na startu sa semafora rijetko tko može preteći. U pravoj maniri dvocilindraša kakvim je GP 800 pogonjena, okretnog momenta ima za izvoz, pa vas svako davanje gasa tjera da se nagete malo prema naprijed. Razno razna uletavanja u škare zbilja nisu nikakav problem jer je rezerva snage i okretnog momenta pozamašna. Možda je mali nedostatak dugački hod ručke gasa, jer pri vožnji na otvorenoj cesti treba uzeti gas na dva puta, dok je za gradsku vožnju možda i pozitivno što je hod takav kakav je, budući da je po ovim kliskim i prašnjavim cestama teško krenuti bez proklizavanja i sa ovako dugačkim hodom ručke. Sve u svemu, jači agregat ugrađen u skuter za sada ne postoji. I to se vidi. Zvuk je također predivan, a vibracije, iako osjetne, veoma ugodne. Sve je tako nekako uglađeno i profinjeno. Bez udaraca, naglih trzaja i sličnih pojava. Posebno dobro je riješeno kočenje motorom, što je znana boljka maxi skutera, što dosta olakšava gradsku vožnju i provlačenje među autima.

Kad smo već kod gradske vožnje, valja napomenuti da izgled vara. Ovo ni u koju ruku nije neupotrebljiv skuter u gradu. Nakon prvotnog navikavanja na malo veću masu, guranje postaje trivijalna stvar, te ne predstavlja problem. Čak štoviše, tjera vas da se gurate naprijed kako bi mogli navrnuti gas kada se upali zeleno svjetlo. Široko sjedalo nudi vrhunsku udobnost, kako za vozača, tako i za suvozača. Višesatne vožnje ne predstavljaju nikakav problem; osjećaj je kao da ste sjedili u fotelji, s tim da nijedna fotelja ne može pružiti takav užitak vožnje. Udobnosti pridonosi i visok upravljač, te dugačka i široka podnica, koja je na svom stražnjem kraju možda ipak malo preuska. Naime, prilikom malo sportskije vožnje, kada postavimo noge malo više nazad, podnica je uža, pa to predstavlja problem jer se noga hoće poskliznuti sa nje. Što se tiče prostora ispod sjedala, on je velik, ali i pomalo ograničen smještajem agregata. Stavljanje stvari ispod sjedala koje ne biste voljeli vidjeti skuhane nije preporučljivo; dolje je poprilično vruće. Ali ispod njega postoji utičnica, pa u vožnji možete puniti npr. mobitel.

Vožnja u dvoje ovom skuteru ne predstavlja nikakav problem. Suvozač se u zavojima niti ne osjeća, samo što ispoljavanje snage postaje malo prigušenije. Leujanje u brzim zavojima se tek malo povećava, što se veoma lako riješi podešavanjem predopterećenja stražnje opruge. Kočenje, kako u vožnji na samo, tako i u vožnji u dvoje, je izvrsno. Kočnice su veoma snažne, ali i modulabilne. Dva prednja diska od 280 mm sa plutajućim čeljustima zaustavljaju ovaj malo veći skuter veoma efikasno, dok stražnja kočnica daje nužnu modulabilnost te veoma pomaže ako i koji puta promašite idealnu putanju. Sve u svemu, kočenje je veoma pohvalno. Udaljenost ručice kočnice se da regulirati, kao na velikim motociklima.

Što se još može reći o ovom hiper-skuteru? Izgleda da je Gilera opet uspjela. Iako izgled ne prati izazovno ime, ubrzanja itekako prate. U isto vrijeme je sve tako predivno fluidno i tečno da puno puta tek pogled na brzinomjer otrkiva pravo stanje stvari. Morate priznati, 210 km/h na satu jednog skutera je prizor koji do sada niste imali prilike vidjeti.

I na kraju, cijena. 70 000 kn za jedan skuter nikako nije malo. Ali GP 800 je skuter koji na prvi pogled ulijeva strahopoštovanje i neki osjećaj moći. Nema sumnje, naći će svoju klijentelu. A ona se nikako neće razočarati.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author