Naši testovi — 10 travnja 2009 -

 

Nama osobno najdraže mjesto, nama osobno najdraže gume, nama osobno ne baš najdraža klasa, ali sigurno najzastupljenija, klasa 600 ccm-a. Jedan test vozač osim malo više kubika stvarno ne može poželjeti ništa više. U suradnji ili bolje reći pod pokroviteljstvom časopisa MotoPuls, odradili smo prvi ovogodišnji usporedni test. Sve one detalje, tehničke podatke i što se sve krije u svakoj od četiri mašine, kao i cestovni test, čitat čete u novom broju MotoPulsa, a ovdje vam prenosimo naša osobna iskustva i naš osobni zaključak.
 

Makar ne volimo kratke usporedne testove, na dobro poznatoj stazi sa dobro svima poznatim Dunlop 211GP gumama, nije bilo problema jedan usporedni test smjestiti u kraći period koliko smo si mi mogli priuštiti. Na svakom od spomenutih motora, uspjeli smo odrundat 12-15 krugova što nam je bilo više nego dovoljno vremena da vidimo razlike i da vidimo koji nam motocikl najviše odgovara. U MotoPulsu će biti mišljenja i viđenje drugih vozača, te će se tek nakon mjerenja snage i usporednog testa na cesti, dobivati pobjednik tako d aje ova naša usporedba više subjektivnog karaktera i više bazirana na Grobnik.
 
Zbog predugog prijenosa, guma se trošila više po desnoj strani na
brzim zavojima nego na lijevoj prilikom ispucavanja iz zavoja.

 

Prvo smo na stazu izašli sa Suzukijem. Njega poznajemo od prošle godine no nismo ga imali prilike detaljnije isprobati i nismo ga imali prilike voziti sa novim trkaćim gumama. Yamahu smo probali odmah poslije no i to je model kojeg dobro poznajemo od prošle godine. Honda također nije doživjela nikakve izmjene osim ABS-a koji na grobničkom asfaltu i sa trkaćim gumama nema nikakvo bitnije značenje, no ono što smo novoga imali i ono što nam je bilo veliko osvježenje je Kawasaki sa svojim ZX-6R modelom.
 
 

1. Kawasaki ZX-6R
 

 

Pravo ovogodišnje iznenađenje. Motor za 600 kubika ima strašno puno snage na svim radnim okretajima. Iz zavoja se vrlo solidno ispucava i na pravcu dobro nabire okretaje. U odnosu na Yamahu R6 fali mu ono razvrtanje na zadnjih 2-3000 okretaja pa možda malo gubi ono dobiveno na ispucavanju, ali motor se vozi puno uglađenije. Novi prednji ovjesi funkcioniraju fenomenalno. Na vremenima 1:40 koliko sam radio sa tim motorom po Grobniku od prvog do zadnjeg kruga je ovjes bio ujednačen. Mislio sam da će nakon 10-tak krugova popustiti no on je radio kao u prvom. Kočnice su detalj koji me stvarno impresionirao. Makar inače vozim klasu 1000 i tada su mi kočenja dosta ranija, kočenje na novoj Kawi se stvarno može izvodit vrlo kasno jer i na agresivnijim naglijim kočenjima, zbog stvarno savršenog ovjesa, motor ide kao po špagi. Za mene definitivan pobjednik ovog testa.
 

 
 

2. Yamaha R6
 

 

Dobro nam poznata Yamaha ove godine nije imala što podbaciti. Ipak se radi o modelu koji smo svi vozili već prije pa otprilike znamo kakva je. Malo troma na nižim okretajima Yamaha ne dozvoljava ispucavanje iz zavoja u krivom stupnju prijenosa. Ona mora stalno biti napeta, mora se stalno vrtjeti iznad 10000 okretaja i tada je neuhvatljiva. Ponekad je jedino teško pronaći prave okretaje, pa je na dosta zavoja ostala u nižim gdje nema snage. Upravo zbog toga su mi vremena bila za gotovo sekundu sporija nego na Kawasakiju. Vjerujem da bi nakon dan-dva navike na 600 ccm-a, pogotovo Yamahinih, vrlo brzo uhvatio pravi ritam. Makar, sve bi se ubrzalo sa izmjenom sekundarnog prijenosa. Jedan zub naprijed i već bi bila velika razlika. Yamaha R6 je i dalje u vrhu, ali po meni, ovjesi, kočnice i ta snaga na niskim okretajima kod Kawasakija, Yamahi ostavljaju slobodno samo drugo mjesto.
 
 

3. Suzuki GSX-R 600
 

 

Fenomenalne kočnice, fenomenalna voznost, dosta pun iz niskih okretajima, motor koji ima sve ali mu svugdje fali malo. Sa Suzukijem sam isto bez problema rundao 1:40 i to toliko smireno i kroz gužvu da sam mislio kako su vremena sporija nego na Yamahi. Upravo pozicija na Suzukiju na koju sam se ja navikao mi daje taj osjećaj. Motor mi se najlakše vozi, najmanje me umara i meni osobno jako odgovara. No kako sam rekao, u svemu odličan, ali koliko god imao dobre kočnice, Kawasakijeve su zbog novog prednjeg ovjesa bolje. Koliko god imao Suzuki snage u niskim okretajima, kod Kawasakija je ispucavanje bilo brže. Isto tako, Yamahinu snagu u visokim okretajima, Suzuki ne može nadmašiti. Usudio bi se reći da je na visokim okretajima malo slabiji i od Kawasakija. Ono gdje je po meni Suzuki bio najbolji, to je u brzim bacanjima motora u zavoj. Tu se to izvodilo brzo i jako stabilno. 
 

 
 

4. Honda CBR 600 RR ABS
 

 

CBR je bio jednostavno premekan. Mekan udoban sic, mekane ali jako dobre kočnice, sve je odlično. ABS se ponaša jako dobro jer motor kod kočenja prvo cijeli potone pa tek onda počne opterećivati prednji kraj. Sam ABS se na Grobniku nije previše osjetio jer ipak govorimo o jednom savršenom gripu. Snage ima svugdje, ali ona je u svim režimima slabija od konkurencije. Kod prebacivanja je motor bio premekan i dosta nestabilan i na serijskom setupu se previše razlikovao od konkurencije. Ono što Honda daje, to je jedna sigurnost i lakoća vožnje. Da ima više snage i tvrđe ovjese, malo bi izmiješala redoslijed no ovako, za cestu je sigurno jedna od najboljih pogotovo jer joj ABS daje dodatnu sigurnost no za stazu gore navedena konkurencija se pokazala čvršća, konkretnija i jača.
 

 
 

 

Na krivulji snage puno toga očitavamo.
 
Kawasaki gore najjači, ali Suzuki ipak u sredini najpuniji. Honda ima od niskih okretaja najbolju krivulju ali je ubija toliko manje konja i manje okretaja gore. Znamo iz prvenstva da se Hondina krivulja sa upotrebom prave elektronike mijenja iz korijena, no serijska snaga je ovakva kakvu vidimo u prikazu. Yamaha je dolje dosta slaba i to se stvarno osjeti na stazi. Njoj najviše u klasi fali skraćeni prijenos, a ovi visoki okretaji nas malo čude. Osjeti se onaj nagli skok na 14000 okretaja no mislili smo da je Yamaha gore baš puno jača od konkurencije. Gledajući na krivulju, rekli bi da najzahvalnije razvijanje snage imaju Kawasaki i Suzuki. No kako znamo iz prakse, papir je jedno, a staza nešto kompletno drugo.
 
 

To su naši zaključci, a kompletan test čitajte ovih dana u novom broju MotoPulsa, a za par dana kasnije, u PDF-u na internet stranicama MotoPulsa.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin