Motori i oprema Naši testovi — 10 srpnja 2013 -

Još jedan zanimljiv motor dolazi iz najpoznatije američke moto kuće, ovaj puta iz moćne obitelji Sportster a nosi naziv Seventy Two obilježavajući godine iz kojih vuče svoju formu i stil. Svojom uskom crnom siluetom, kromiranim dijelovima, povišenim upravljačem predstavlja modernu reinkarnaciju chopper modela 70-tih godina a pridjev „minimalistički“ bi možda najviše odgovarao opisu ovog motocikla.

Baziran na modelu Forty Eight, Seventy Two vizualno ipak dosta odskače. Pri prvom pogledu zamjećuje se koliko je motocikl uzak što je već prvi pokazatelj ciljane chopper koncepcije. U oči upada i visoki upravljač, takozvani apehanger, dugačka teleskopska vilica i mnoštvo kromiranih dijelova. U prvom redu kotača, pogotovo prednjeg veličine 21“, s posebno naglašenim bijelo iscrtanim obručem serijski montiranih guma, ispušni sustav s dvije cijevi kao i veći dio samog agregata s poklopcima.

Isto tako kromirano je i kučište skromnih ali i dovoljnih kontrolnih instrumenata kao i prednje svjetlo dok je stražnje svjetlo zanimljivo ukomponirano unutar kučišta pokazivača smjera. Iako na prvi pogled vrlo uzak, Seventy Two se ne može kritizirati u pogledu udobnosti i ergonomije.

Visoki upravljač i široko postavljeni oslonci za noge omogućavaju vozaču sasvim pristojnu vožnju iako treba napomenuti da je kao i kod ostalih ovakvih modela težište i dalje na samom sjedalu što će prilikom dužih vožnji iziskivati i potrebne odmore. Čak i ako ste hardcore nastrojeni i ne volite stajanja i odmor, veličina spremnika za gorivo će vas ipak na to natjerati. Spremnik prati liniju cijelog motocikla i ako je maleni kapacitet od nepunih 8 litara negativna strana, valja iznijeti i pozitivnu a to je da vrlo skladno prati liniju cijelog motocikla te svojim skromnim dimenzijama ne skriva kvalitetne kromirane dijelove.

Evolution agregat iz obitelji Sportstera, time i modela Seventy Two, uvjetno rečeno modernizirana je verzija klasičnog V2 „zračnjaka“ s dvije bregaste osovine u bloku i dva ventila po cilindru od čije koncepcije Harley Davidson ne odustaje dok je promjenjiva varijabla uglavnom vezana uz zapreminu.

U konkretnom slučaju radi se o 1202 ccm koji usprkos poprilično velikom agregatu, razvijaju skromnih 60-tak KS, odnosno 96 Nm okretnog momenta pri 3.500 okretaja. Za razliku od ostalih modela, Sportsteri i dalje ostaju na petostupanjskom mjenjaču i klasičnim završenim remenskim prijenosom.

Konačnu sliku ne previše modernih tehničkih rješenja u Harleyu nastavljaju i u ostalim komponentama poput okvira od čeličnih cijevi, s jednim diskom po kotaču i ovjesa koji u stopu prati ostatak filozofije motocikla vrlo skromnim komponentama i kao i njihovom upotrebljivošću.

Upravljivost motocikla uvjetovana je popriličnom dužinom motocikla od preko 227 cm i težinom od 253 kg no namjena samog motocikla dozvoljava navedene mjere jer su nagibi vrlo reducirani a niti brzo prebacivanje u gradskim gužvama nije njegova odlika. Seventy Two će vam uz prepoznatljiv izgled, vrlo poželjnu buku i vibracije agregata u svakom slučaju vožnju učiniti ugodnom dok zahtjevnijim kupcima ostaje pregršt dodatnih dijelova i opreme iz prebogatog asortimana Harley Davidson merchandising-a. Cijena testnog modela iznosi 99.000 kn a možete ga naručiti u nedavno otvorenom novom salonu Harley Davidson u Zagrebu.

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016

About Author

admin