Predstavljanja — 28 listopada 2005 -

Radi se Hondinoj limited edition seriji iz 1992. godine. Mnogi iz mlađe generacije bikera vjerovatno nisu nikad ni čuli za nju, no ne krivim ih, jednom neki neće znati za R46, ZX6RR, FZR OW1. No usprkos svim prije navedenim modelima, po mom skromnom mišljenju, ovdje se ipak piše o bez pogovornom kralju limited edition motocikala serije R, ovdje priča počinje o najmanjoj limited edition seriji za koju ja znam, o najskupljoj limited edition seriji za koju sam ikad čuo, ja danas pišem o limited edition seriji Honde NR 750 iz 1992.g

Sve je započelo još davne 1979.g. kada su trkaćim stazama vladali dvocilindrični 500 kubični motocikli, Honda je te godine (12. kolovoza, 1979.g.) predstavila svoj najnoviji model trkaćeg bolida, u nastojanjima da slomi vladavinu dvocilindraša u kraljevskoj klasi.Aluminijska rama, 16 colne felge, 32 ventila u 4 cilindra V konfiguracije, svaki cilindar po 8 ventila(4 usisna, 4 ispušna), 2 svjećice po cilindru, što je sve skupa omogućavalo motociklu da se vrti do enormnih 20000 okretaja u minuti i proizvodi snagu jednakoj dvocilindraša. Međutim, sve to nije bilo dovoljno Hondi da se upusti u utrku, točnije bilo je previše, taj model nije koristio standardne okrugle klipove već ovalne što ga je diskvalificiralo iz daljnjeg natjecanja.

No to sve skupa nije obeshrabrilo Hondine stručnjake i sama ideja nije odbačena radi preformansi koje je iskazivala postojeća mašina. Metodom pokušaja i pogrešaka (kako to inače i biva u našem sportu ako želimo nešto naučiti) Honda se napokon 1987.g. progurala na trkaću scenu sa 750 kubičnim motociklom kojeg su pokretali ovalni klipovi i dokazala da stvar ″drži vodu″. 3. listopada, 1991.g. na sajmu motocikala u Genevi, te kasnije u Tokyu, predstavljen je prototip postojećeg motocikla nazvan jednostavno NR.

priznajem, zaljubljen sam

1992. godine Honda izbacuje limited edition verziju, u jednoj jedinoj crvenoj boji, motocikla NR 750 u svega 104 primjerka sa ″privjeskom″ na kojem se ljuljuškala cijena od samo 95550 tadašnjih njemačkih maraka (prava sitnica nema šta). Zapremnina motocikla od 748 kubika, 4 ovalna klipa sa po dvije klipnjače daju oblik V8 motora kojeg pokreću zupčanici a ne lanac distribucije, 4 cilindra u V konfiguraciji svaki sa 8 ventila (4 usisna 4 ispušna), svaki sa po dvije svijećice koje pale dvostruke karburatore, vodeno hlađenje, 6 brzina.

8 svijećica, malo bogatstvo

Svi djelovi vezani uz aerodinamiku izrađeni su od karbonskih vlakana s posebnim kanalima za hlađenje ispušnog sistema. Rama je rađena iz lagane slitine, sastavljena od 2 kraka koji tvore cjelinu vezom između glave okvira i učvršćenom stražnjom monovilicom. Dok ga nisam vidio na slikama, nešto kasnije i u živo, bio sam uvjeren da je prvu stražnju jednostranu vilicu uveo Ducati u svijet motocikala, no prevario sam se. Sprijeda je Upside-down vilica, a odostraga Pro-link s mogučnošću reguliranja. Prednju gumu dimenzija 130/70- 16 zaustavljaju dva diska promjera 325mm s 4 kočiona klipa i duplom stijenkom za bolje hlađenje, zadnji je disk samoventilirajući i smješten je centralno na naplatku te zaustavlja gumu promjera 180/55- 17, a osovinski razmak iznosi svega 1.433mm. Pošto je rađen od laganih materjala masa punog motocikla iznosi 234kg, od čega je rezervoar 17 litarski, što ako odbijemo od ukupne mase koja uključuje naravno i ostale tekućine (ulje, voda za hlađenje) dolazimo malo preko 210kg. (drugi izvori tvrde 223kg suh).
Motocikl razvija snagu od 140 konjskih snaga pri 15000 okretaja u minuti (drugi izvori 130KS pri 14000 okretaja), maximalna brzina koja mu stoji navedena u prefomansama iznosi 263.0 km/h, dok drugi tvrde da se penje čak i do 290 km/h. Instrument ploča vrlo je inovativna, kao i u ostalom sve na tom motoru, za ono vrijeme, a poneke pjedinosti čak i za današnjicu, brojač obrtaja je analogni, ,temperatura vode, temperatura ulja, pokazivač količine goriva, pritisak ulja, tepmeratura motora također su analogni, lampica rezerve ulja te lampica rezerve goriva smještene su pri dnu instrument table, a pokazivač brzine po cijeloj dužini s gornje strane prednje maske, paralelno je smješten nasapram analognog dijela, te je digitalni, uz ostale digitalne pokazatelje.

kokpit ko′ u avionu

Što se tiče izgleda, u prednju masku su mu građena dva manja razdvojena fara, što opet neodoljivo podsjeća na Ducati i Cagivu Mito, pokazivači smjera nalaze se na retrovizorima, a ispušne cijevi, zanimljivo, ispod sica, opet Ducati. Felge su rađene od magnezija s pet krakova. Motor možda za svoju dužinu izgleda malo preširoko, no takva mana se ipak da zaboraviti. Vozne karakteristike nažalost ne mogu vam opisati jer ga nisam osobno probao, no tko zna, još uvijek imamo pravo sanjati, zar ne.. Svaki primjerak ima svoj serijski broj i s ponošću mogu reći da se serijski broj ″49″ nalazi u Rijeci u vlasništvu Dražena Srdoča i može ga se vidjeti u njegovom salonu ″Ruting Honda″, a dečkima iz ″Rutinga″ ovim se putem zahvaljujem što su mi omogućili fotografiranje.

Pogled na ″49″ kroz objektiv iz nekoliko strana

ne izgleda u lošem stanju
ko′ prvi njegovo

Motocikl je u jednom ocjenjivanju od strane 8 stručnjaka ocjenom od 1 do 5 bio ocjenjen oko 2,5, što slobodno možemo reći da je vrlo niska i razočaravajuća ocjena, no moram napomenuti da se ocjenjivao u vrijeme kada su se R1-inice već naveliko vozile našim cestama, stoga su komparacije možda bile i nerealne, no i usprkos tome i mojoj privrženosti Yamahi, i uz pretpostavku da su mu vozne karakteristike možda i loše, ipak ja mu ne bih imao srca dati ispod 3,5, a ako ništa drugo, onda radi rijetkosti i posebnosti u mnogo čemu, u ono vrijeme.
Malo sam njuškao i uspio doći do današnje tržišne vrijednosti tog motocikla, nekada je bio najskuplji novi motocikl R serije, u današnje vrijeme je najskuplji R motocikl za kojeg ja znam. Evo prodaje se jedan u Njemačkoj za ″sitne pare″ 40000 eura, bagatela, navali narode.

Za njegovu današnju tržišnu cijenu mogli bismo kupiti pod čekićem novu R1, CBR 1000, ZX10R, pa sad vi razmislite, tri ovakva u garaži ili jedna HONDA NR 750.

Tekst i foto : Nenad Stojmenović

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author

admin