Modeli 2005 — 15 prosinca 2004 -

 

Nigdje ni traga ni glasa o novom Hornetu, a eto pred nama je, ako se ne varam  treća edicija HORNETA u njegovoj 7 godina dugoj povijesti, koja je počela 1998. godine. Hornet je zamišljen kao jedan svestrani motocikl, koji bi našao široku publiku korisnika. Ne samo Hornet, već općenito klasa naked 600 ccm je u Europi doživjela veliki proboj i probija se na tržište brže i bolje od bilo koje klase. O toj popularnosti govori nam i podatak da u Europi postoji natjecanje „Hornet Cup“.

E pa da sad ne mlatimo praznu slamu, idemo napisati nešto o tom motoru, već ustaljenim redoslijedom. Dakle, prvo nešto o agregatu, iliti ga mašini.

Na žalost, bez obzira što je ovo već treća edicija ovog motora, srce motora se uopće nije mijenjalo, što je možda i najveći hendikep ovog motora. Daleko od toga da je ovo slab ili zastario koncept, ali… Činjenica da se još uvijek ugrađuje agregat od CBR 600 F iz 1998. godine i nije baš za marketinšku reklamu. Dakle, uzeta je ta baza motora, koja je još malo prepravljena, da bi se dobio veći potisak na manjem i srednjem broju okretaja. Sve je uglađeno do najveće granice. Navedenim detaljima je najlakše manipulirati preko geometrije usisa. Stoga su malo redefinirali taj segment. Mapa digitalnog paljenja je raspodijeljena na vanjske i unutarnje cilindre. E sad kažu gospoda iz HONDE, da su time povećali linearnost, umirili su karakteristiku snage, kroz zavoje se prolazi sa velikom sigurnošću i bez napetosti…
 

 

Ima tu i neka špreha oko filanja goriva u cilindre. I dalje se koriste karburatori, no, tu je ubačena neka nova igračka, imenom „fuel cut“. Zadatak tog sustava je da spriječi ulaz čistog benzina u ispuh prilikom naglog puštanja gasa, dakle, nema onog plamena iz špulja. Uf, baš šteta, polako nam oduzimaju sve gušte-:).

Kako „zeleni“ uvijek vise za vratom auto i moto industriji, i u ovu „HONDU“ je ugrađen katalizator, kao i „Air Induction system“. Ovaj zadnje spomenuti sustav uzima svježi zrak direktno iz filtra zraka i ubacuje ga u ispušne kanale, kako bi pospješio izgaranje i onih najmanjih atoma benzina, koji možda nisu do kraja izgorjeli u cilindrima. Sam katalizator se sastoji od 100 ćelija i smještan je u ispušni sustav izrađen od nehrđajućeg čelika.
 

 

Okvir. Okvir je izrađen u obliku Emono-Backbone okvira, tj. centralne grede koja čini kralješnicu motora. Ta „kičma“ nosi na sebi agregat koji je stresni član u ovoj dijamant konfiguraciji okvira. „Kičma“ je izrađena od čeličnih cijevi kvadratnog presjeka. No i taj okvir i nosači stražnjeg dijela u biti ostaju nepromijenjeni za sljedeću sezonu.

Jedna od svakako novih stvari je prednja preokrenuta vilica. Na žalost, ta vilica nema mogućnost podešavanja. OK je to da pridonosi boljem izgledu motora, ali da je još sustav podešavanja na njoj, onda bi to bilo to. Činjenicu da nema podešavanja ne može uljepšati ni izjava da je za tu vilicu korištena tehnologija kao i za novi CBR 600 RR. Vilica je promjera 41 mm. Vanjske cijevi su lijepe zlatne boje i zbilja izgledaju savršeno, sve dok ne primijetite da nema na vrhu klikova za podešavanje, e zaje… li. Cijevi vilica su sada razmaknutije za 10 mm, tj. razmak od centra do centra cijevi je 214 mm. Vilice su tipa HMAS, iako nisu podesive. Samim time što je preokrenuta, puno je bolja upravljivost i komunikacija između ceste i vozača. Iako smo spomenuli da okvir motora i nije mijenjan, malo je promijenjena glava okvira, zbog boljeg prihvata vilica. Zbog vilice, promjene je doživio i prednji blatobran. Stražnji dio motora se i dalje oslanja na moamortizer, potpomognut oprugom, koji se upotrebljava još od početka ere Hornet. Za razliku od prednjeg, stražnji kraj ima mogućnost podešavanja  po parametrima prednaprezanja opruge (7 stupnjeva) i povrata. Sve u svemu, ovjes na novom Hornetu pruža oštrije upravljanje, sigurniju kontrolu tokom vožnje, tj. sve je nekako „našpanano“ i naginje malo prema sportskoj vožnji.
 

 

Kočnice su također ostale nepromijenjene. Sprijeda koče dva plivajuća diska promjera 296 mm, sa duplim klipićima, dok je straga disk promjera 220 mm i jednim klipićem.

E sad tek dolazimo na red s promjenama, gdje nestaju sve veze i paralele sa dosadašnjim modelima. Najvidljivija promjena je prednja vilica. To smo već spomenuli. Slijedi instrument ploča. Radi se novoj analogno-digitalnoj ploči, koja izgleda moderno, a opet ima neki svoj stil. Ta nova ploča je bazirana na ploči od modela CBR 600 F, ali na Hornetu izgleda još modernije, još bolje. Kad još tome pridodamo i rutinu pozdravljanja kada damo kontakt, ma, fantazija. Dakle, imamo LCD display, koji nam pruža sve potrebne informacije. Unutar analognog obrtomjera, koji ima kromirani rub, je i digitalni pokazivač temperature rashladne tekućine. Za potpune informacije, tu su još i nekoliko kontrolnih LED dioda.
 

 

Sjedalo vozača na novom Honetu je prekriveno sa dvije vrste materijala. Sjedeće površine su presvučene materijalom koji ima nisku klizavost, tj. drži nas čvrsto za sjedalo, dok su bočne strane sjedala presvučene sa glatkim materijalom. Kada smo već kod sjedala i ergonomije, da spomenemo i rukohvat na repu motora. Ispod sjedala se nalazi prostor za sitnice, ili U-lokot. Novost je i prekidač koji pali sva četiri pokazivača pravca. Sustav je napravljen tako, da kad se upale sva četiri žmigavca, elektronika gasi sve ostale potrošače, kako bi se čim više sačuvao akumulator.

Od ostale opreme tu je već ustaljeni H.I.S.S. sustav protiv krađe, ono prednje „divlje“ svijetlo je ostalo nepromjenjeno.
 

 

Popis dodatne opreme je poduži i moguće je Horneta pretvoriti u čudo ceste. Alarm osjetljiv na pokrete, vjetrobran koji seže 80 mm iznad prednje maske, pokrov stražnjeg dijela sjedala, 20 mm niže sjedalo za vozače nižeg rasta, unutarnji blatobran za stražnji kotač, malu špicu na dnu agregata, poklopce radilice u boji motora, grijane ručice volana, protektore za tank, tank torba sa magnetima, kromirani čep hladnjaka, elastična mrežica za prtljagu, U-lokot, štender za stražnji kotač, pokrivač za motor.

Kad se pročita tekst, dobiva se dojam da novi Hornet i nije tako NEW, ali opet kad se pogledaju slike, ne zna se dal je veće oduševljenje ili smiješak na licu. Ipak je tu nova vilica, instrument ploča, nove ljepše boje, izvrsna izbalansiranost mase od 50:50 po osovinama, super dodatna oprema, koja ovaj stršljen pretvara u opasnog orla. HONDA nije utrošila puno vremena, a ipak je izbacila zanimljiv motor koji će opet mrsiti račune, kao i uvijek do sada-:).
 

 

 

Za vas napisao:
 

 
TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 4 cilindra u liniji, 4 ventila po cilindru, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 65×45.2; 600 cm3
Odnos kompresije: 12:1
Max snaga: 71 kW (96.56 KS) na 12000 min-1
Max okretni moment: 63 Nm na 9500 min-1
Broj okretaja na praznom hodu: 1300 min-1
Napajanje: 4×karburatori CV type promjera 34 mm
Paljenje: digitalno nadzirano računalom
Tip svječice: CR9EH-9 (NGK); U27FER-9 (ND)
Spojka: više lamelna u ulju
Djelovanje na spojku: mehaničko, preko čeličnog užeta
Mjenjač: 6 brzina, sa sljedećim odnosima:
1. 2.929 (41/14)
2. 2.063 (33/16)
3. 1.647 (28/17)   
4. 1.368 (26/19)
5. 1.200 (24/20)
6. 1.087 (25/23)
– primarna redukcija: 1.864 (82/44)
– finalna redukcija: 2.800 (42/15)
– završni prijenos: 525 O-ring lanac
Ovjes: sprijeda up-side down vilica, promjera 41 mm, hoda 120 mm; straga, vilica sa monoamortizerom (podesivim u 7 stupnjeva prednaprezanja) potpomognutim spiralnom oprugom, hod 128mm
Okvir: središnja greda kvadratnog presjeka
Kočnice: dupli plivajući diskovi promjera 296×4.5 mm, sa duplim klipovima; straga, disk kočnica promjera 220×5 mm sa jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2100×710×1070
Međuosovinski razmak: 1420 mm
Kut vilice: 25°45′
Trag: 98 mm
Visina sjedala: 790 mm
Visina od tla: 140 mm
Suha masa: 178 kg
Masa vozila spremnog za vožnju: 200 kg (sprijeda: 100 kg, straga: 100 kg)
Max. nosivost: 190 kg
Max. ukupna dopuštena masa: 390 kg (sprijeda: 140 kg, straga: 250 kg)
Dimenzije naplataka: sprijeda 17 M/C×MT3.50; straga 17 M/C×MT5.50
Dimenzije guma: prednja 120/70 ZR17M/C (58W); straga 180/55 ZR17M/C (73W)
Tlak zraka u gumama: prednja 250 kPa, stražnja 290 kPa
Kapacitet spremnika goriva: 17 l, uključujući 3.3 l rezerve, LCD indikator rezerve)
Količina ulja u agregatu: 4.2 l
Boje: metalik srebrna, metalik plava, metalik crna, metalik narančasta (bakrena)
 

 

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA CB1300 S, 2005

HONDA CB1300 S, 2005

lipanj 28, 2005
HONDA FMX650, 2005

HONDA FMX650, 2005

svibanj 01, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005

About Author

admin