Modeli 2005 — 28 lipnja 2005 -

 

Pred nama je CB-jka sa „novi“ dizajnom. Slovo S ovdje ne ukazuje na neku sportivu, već na gornji dio oklopa koji olakšava vožnju otvorenim cestama. Vjetar i ostale vremenske neprilike prebacuje daleko preko naše glave pa je vožnja kud i kamo ugodnija. Prvi pogled na motor nam otkriva nekako poznate forme, naziru se neke starinske linije. Maska nije niti malo „mačkasta“ što je u zadnjih nekoliko godina i više nego popularno. Pa da vam otkrijemo tajnu. Korijeni nove CB-jke sežu u daleke početke 80-tih godina SUPERBIKE-a. Za inspiraciju su uzeti modeli CB 1100R i CB 1300RD.
Lani je na Moto Showu u Bologni predstavljena verzija CB 1300 ABS. Ni za to predstavljanje, a ni za ovo, agregat se nije dirao. No to ne znači da nećemo reći par riječi o toj skulpturi od mašine. Budući da se radi o otvorenom, naked“ tipu motocikla, agregat je najupečatljivi estetski dio. To se može izvesti tako da agregat izgleda kao neki panj, ili se može izvesti kao na HONDINOJ CB-jki da je zbilja izgleda umjetnički.
Ovaj moćan agregat se hrani preko elektronskog ubrizgavanja goriva, a najviše daje od sebe na nižim i srednjem području okretaja. U to se i uvjerimo čim pogledamo instrumente, crveni područje na obrtomjeru počinje već na 8500 min-1. CB 1300 je opremljen sa sustavom ubrizgavanja i paljenja koji mu omogućava glatko ispoljavanje snage i okretnog momenta, bez ikakvih trzaja i iznenadnog katalputiranja. Ugodnom i mirnom krstarenju doprinosi i spojka, zna se da su HONDINE spojke i „getribe“ jedne od najuglađenijih uopće na tržištu. Djelovanje na spojku je hidraulično, te je time uvelike olakšana vožnja.
Okvir motocikla je identičan kao i na „goloj“ verziji. Okvir je izrađen od duplih čeličnih greda, obuhvaća cijeli agregat te je uležišten u 3 točke. Na stražnjem spoju agregata i okvira postavljen je gumeni blok kako bi se prigušile vibracije koje nastaju tokom rada motora.
 

 

U skladu za okorjelim naked dizajnom je i stražnji ovjes. Već smo navikli na monoamortizere i neke lude zadnje vilice. Ovdje je čista jednostavnost, straga su postavljeni bočni amortizeri sa odvojenim plinskim spremnikom i oprugama. Stražnja aluminijska vilica je presjeka 40×90 mm. Prednji ovjes je klasična vilica promjera 43 mm.
 

 

Unatoč suhoj masi od 236 kg problema sa zaustavljanjem ne bi smjelo biti. Prvi razlog je zbog dimenzija diskova, a drugi zbog serijski ugrađivanog ABS sustava (Antilock Brake System). HONDIN ABS sustav konstantno nadzire vrtnju oba kotača i na najmanju naznaku proklizavanja sustav djeluje na pritisak ulja u kočionom sustavu. Cijeli sustav je tako uglađen da vozač često niti nije svjestan da je ABS bio aktivan. Kao i kod svih HONDINIH modela sa ABS sustavom i ovdje postoji ECU jedinica za samodijagnostiku ABS sustava. Program konstantno nadzire sve elektronske i hidraulične sustave. U slučaju i najmanje greške sistem isključuje kompletno ABS sustav, a sustav kočenja i dalje radi na klasičan način. Vozaču se greška prikazuje sa treptanjem LED svjetla na konzoli.
Grafičko uređenje instrument ploče je mješavina povijesti i sadašnjosti. Elektronski brzinomjer i obrtomjer su analognog tipa, no da bi se pružilo što više podataka tu su još i 2 LCD displaya te nekoliko kontrolnih svjetla. Od podataka se mogu naći, vanjska temperatura, količina goriva u tanku, sat i ostali već standardni podaci.
 

 

U serijskoj opremi je i H.I.S.S. sustav protiv krađe. Motocikl je moguće pokrenuti samo sa dva originalna ključa. Stavljanjem u bravu nekog napravljenog ključa sustav odmah blokira sustav paljenja. H.I.S.S. se ne može nikako premostiti, mijenjanjem modula se također ne može ništa napraviti. Time je motor osiguran da Vam ga netko neće odvesti, a da se spriječi odnošenje motora na popisu dodatne opreme su originalni loock sustavi, alarmi osjetljivi na pomicanje i ostale sitnice kojima možemo upotpuniti svoj motocikl i malo ga individualizirati, učini ga jedinstvenim i samo svojim.
 

 

Vrijedno napomene je svakako i spremište ispod sjedala koje ima volumen od ne malih 11.4 litre. Sjedalo ima bravicu tako da su stvari u spremištu sigurne.
Što još reći o ovom motoru? Jedini nedostatak koji se do sad mogao pripisati dosadašnjoj CB-jki, je bila zaštita od vjetra, sad je to sigurno riješeno. Stražnja svijetla su sigurno u trendu sa vremenom, isto možemo reći i za pokazivače smjera. S prednje pak strane imamo dizajn koji iza sebe ima povijesne svjetske uspjehe. Agregat je na nivou današnjice, dizajnom sigurno i sutrašnjice. Dakle sve u svemu gledano, ovo je motor za sva vremena, motor koji nikad neće zastarjeti, i za 10 godina će biti u trendu isto kao što je i danas, i isto kako je bio prije 5 godina. Stoga ako volite ovu vrstu motora, polako stavljajte lovu na stranu.

Za vas napisao:
HONDA-biker, MK «Motori»
[email protected]

 

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 4 cilindra, 16 ventila, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 78×67.2; 1284 cm3
Odnos kompresije: 9.6:1
Max snaga: 85 kW (115 KS) na 7500 min-1
Max okretni moment: 117 Nm na 6000 min-1
Broj okretaja na praznom hodu: 1000 min-1
Napajanje: PGM-FI elektronsko ubrizgavanje sa usisnim ljevcima promjera 36 mm
Paljenje: kompjuterski nadzirano
Pokretanje: elektrostarter (anlaser)
Filtar zraka: suhi papirnati filtar
Tip baterije: 12 V/12 AH
Svjetla: 12 V 55 W×1 (kratko svijetlo) / 60 W×1 (dugo svijetlo)
Tip svjećice: DPR8EA9 (NGK); X24EPR-U9 (ND)
Spojka: više lamelna u ulju
Djelovanje na spojku: hidraulično
Mjenjač: 5 brzina, sa sljedećim odnosima:
  1. 3.083 (37/12)
  2.  2.062 (33/16)
  3. 1.545 (34/22)   
  4. 1.272 (28/22)
5. 1.130 (26/23)
– primarna redukcija: 1.652 (76/46)
  – finalna redukcija: 2.167 (39/18)
  – završni prijenos: 530 O-ring lanac
Ovjes: sprijeda, teleskopska vilica, promjera 43 mm, hoda 120 mm, podesiva kompresija i povrat; straga, dupli amortizeri potpomognutim spiralnom oprugom, hod 116 mm, podesiva u 5 položaja prednaprezanja opruge
Okvir: dupla čelična greda
Kočnice: ABS sustav; sprijeda, dupli plivajući diskovi promjera 310×4.5 mm, sa po 4 klipića i sinteriranim pločicama, ABS; straga, disk kočnica promjera 256×6 mm sa jednim klipićem i sinteriranim disk pločicama, ABS.
Mjere (dך×v): 2220×790×1215 mm
Međuosovinski razmak: 1510 mm
Kut vilice: 25°
Trag: 99 mm
Radijus okretanja: 2.7 m
Visina sjedala: 790 mm
Visina od tla: 135 mm
Suha masa: 236 kg
Masa vozila spremnog za vožnju: 264 kg (sprijeda: 130 kg, straga: 134 kg)
Max. nosivost: 188 kg
Max. ukupna dopuštena masa: 452 kg (sprijeda: 176 kg, straga: 283 kg)
Dimenzije naplataka: aluminijski naplatci sa 5 krakova; sprijeda 17MC×MT3.5; straga 17MC×MT5.50
Dimenzije guma: prednja 120/70 ZR17M/C (58W); straga 180/55 ZR17M/C (73W)
Tlak zraka u gumama: prednja 250 kPa, stražnja 290 kPa
Kapacitet spremnika goriva: 21 l, uključujući 4.5 l rezerve
Količina ulja u agregatu: 4 l
Boje: crveno-bijela, crna
Cijena: za detaljnije informacije obratite se u «TOP MOTO»
 

 

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA FMX650, 2005

HONDA FMX650, 2005

svibanj 01, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005
Izbrušeni dragulj NRG

Izbrušeni dragulj NRG

ožujak 24, 2005

About Author