Modeli 2007 — 12 rujna 2006 -

Motor
Kako bi se postigao cilj, tj. manji i lakši motor s više snage, nije bilo dovoljno samo rekonstruirati postojeći motor, već se krenulo u potpuno novu konstrukciju od nacrta do izrade. Rezultat je iznad svih očekivanja. Stvoren je najlakši i najmanji motor u klasi, njegove dimenzije se mogu uspoređivati sa nekim četverocilindričnim 250ccm motorima.

Manje dimanzije motora su postignute kroz mnoge preinake klasičnih rješenja, a jedno od takvih je repozicioniranje osovine unutar kučišta radilice u trianguliranu konfiguraciju koja je udaljenost osovine od kučišta smanjila za 30mm. U kombinaciji sa promjenama na cjelokupnom dizajnu, uže dimenzije su omogućile drastično smanjenje kučišta radilice,a time i težine. Na kučištu se uštedilo 900g, što je najveći dio od ukupno 2kg koliko je motor "smršavio."

Ostale modifikacije koje su zahvatile motor su nove magnezijske glave motora (330g lakše), jednostruke opruge ispušnih ventila u kombinaciji sa manjim i lakšim podizačima, novi manji neodium ACG magnet i još mnoge druge izmjene. Rezultat – mršavi snagator!

Kura mršavljenja nije dostatna kako bi CBR ostao konkurentan i na cesti i na pisti, tako da je povećanje snage na većem rasponu okretaja bila druga zadaća inžinjera. Kako bi se zadaća ispunila, u motor malog CBR-a je ugrađivana tehnologija koja se razvijala za i testirala na Firebladeu, poput modificiranih usisnih i ispušnih kanala, programiranog ECU za kontrolu dvostupanjskog PMG-DSFI sistema za ubrizgavanje goriva, te ventil ispuha koji kontrolira pritisak ispušnih plinova kako bi se maksimizirale performanse putem novog ispušnog sistema od nehrđajučeg čelika.


Rezultat je veća snaga kroz širi raspon okretaja, te linearno razvijenje snage. Novi motor max. okretni moment ostvaruje na rasponu od 7.000 do 10.000 okretaja što će pogodovati vozačima koji svoje vrijeme provode na zavojitim cestama. Za natjecatelje je dobar podatak da motor razvija maksimalnu snagu na 500 okretaja više nego na prethodnom modelu.

Opskrbljen velikom količinom zraka putem usisnog kanala Ram Aira, novi CBR 600RR koristi poznati dvostupanjski PGM-DSFI sustav ubrizgavanja goriva koji dokazano optimalno zadovoljava potrebe motora za gorivom pri svim okretajima. Pri velikim brzinama, kada usisi goriva i zraka potpuno otvoreni, pokreće se drugi set injektora (smješten ispod filtera zraka) koji mlazom goriva hladi usisnik zraka i tako stvara bogatiju smjesu gorivo/zrak zbog mogućnosti dodatnog ubrzanja.

Za ovu godinu, volumen filtera zraka je povećan za 0,7 litara, a dovodi goriva su pojednostavljeni jer su izrađeni od plastike. Na prošlom modelu su bili metalni. Novi IACV (intake air control valve/ventil usisa zraka) minimalizira pretjerani okretni moment i čini blažim odgovor motora na manje promjene u položaju gasa. Navedeno je postignuto stupnjevanim smanjenjem položaja usisnika zraka i goriva prilikom zatvaranja i otvaranja gasa.

Perolaki klipovi novog CBR-a od kovanog aluminija su tretirani molibdenom kako bi se na površini stvorio sloj molibdena koji je veoma izdržljiv i ima nisku vrijednost trenja. Ista tehnologija je primjenjena na Firebladeu. Uz tanji donji prsten (kariku) za smanjenje trenja, klipovi se hlade s donje strane novim visokotlačnim uljnim mlaznicama ugradjenim u kućište radilice, koje omogućavaju mlazove ulja na donju strane klipa što efektivno umanjuje zagrijavanje. 

Kao na Firebladeu, nove i lakše klipnjače su bez matica koriste standardne obrađene vijke zavidane direktno u izbušene navoje na klipnjači da drže njihove krajeve na čvrsto mjestu.

Motor CBR-a 600RR je opremljen i "knock" senzorom koji kontrolira rad svjećice u radu motora od srednjih prema visokim okretajima i konstantno motri rad motora zbog neželjenih detonacija. Ukoliko se detonacija uoči, sustav automatski retardira svjećicu tek toliko da se eliminira problem. Sustav je dizajnitan tako da razlikuje zvuk detonacije od ostalih zvukova motora. Prednost sustava je što može optimizirati rad motora sa niskooktanskim gorivom – vrijeme zapaljenja se retardira dok ne nestanu nepoželjne detonacije, a zatim se ubrzava do granice početka detonacija kako bi se optimizirale karakteristike zapaljenja pri svim brzinama motocikla.

Mjenjačka kutija je doživjela određena poboljšanja, te su "udari" prilikom mjenjanja brzina smanjeni na minimum. Uz otklanjanje negativnih prizvuka, mjenjač je precizniji nego stari i puno lakši za korištenje što će cijeniti natjecatelji.

U četiri godine postojanja, od kada je predstavljen, redni četverocilindrični motor koji pokreće CBR 600RR se pokazao dostojnim protivnikom i na cesti i na stazi. Ostvarujući snagu u velikom rasponu okretaja, njegova mala masa pomaže realiziranju optimalne centralizirane mase koja je zaslužna za izvrsnu opravljivost motocikla.

Za novu generaciju motora za CBR 600RR, veliki napori su uloženi u smanjenje dimenzija i težina kako bi se postigao bolji odgovor na komande i bolji omjer snage i težine. Dakle, potpuno novi motor je razvijen i konstruiran koristeći napredne tehnologije korištene u SuperSport i MotoGP natjecanjima kako bi se mali paket stavilo puno više snage.

Share

Povezane novosti

Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Peraves Monotracer

Peraves Monotracer

travanj 05, 2007
Suzuki GSXR-TT

Suzuki GSXR-TT

travanj 03, 2007
PIAGGIO MP3

PIAGGIO MP3

ožujak 16, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
BRP Can-Am Spyder

BRP Can-Am Spyder

ožujak 05, 2007
Ducati Monster 695

Ducati Monster 695

veljača 03, 2007

About Author

admin